Beantwoord

Family voordeel en mb's delen

• 16 november 2014
  • 15 reacties
  • 2249 keer bekeken

Op 3 december introduceert KPN het nieuwe Meer Mobiel Voordeel. Een prachtig idee natuurlijk. 

Er zijn nog een aantal dingen onduidelijk. Voordat ik een abonnement ga verlengen, wat nu nog niet is toe te voegen onder Family voordeel (SO 2010), wil ik graag antwoord op de navolgende vragen?

1. Ik heb nu een Familyvoordeel; 1 hoofdgebruiker en 1 sim-only. Kan ik hier na 3 december nog een gebruiker aan toevoegen met de 10 euro korting?

2. Als dat niet mogelijk is, wat gebeurd er dan? Alle drie de abonnementen 5 euro korting? Is 5 euro per maand negatief voor mij.

3. Valt het MB's delen dadelijk ook onder het oude Family voordeel of is men verplicht over te stappen naar Meer Mobiel Voordeel? 

KPN communiceer aub duidelijk wat de gevolgen zijn na 3 december!! 

-Lopende Family voordeel wel/niet meer kunnen toevoegen

-Lopende Family voordeel wel/geen MB's delen

icon

Beste antwoord door Marcia_ 18 november 2014, 18:04

Het bericht luidt als volgt:

Je behoudt voor jouw hoofdnummer en je Sim Only nummer gewoon de €10 korting en je kunt hier ná 3 december GEEN extra nummer meer aan toevoegen. Alle nummers die je op jouw adres ná 3 december aanmeld, krijgen Meer Mobiel Voordeel en geen FamilieVoordeel. 
Dit betekent dat jij dan dus nog steeds €10 FamilieVoordeel voor het Sim Only nummer krijgt en €5 Meer Mobiel Voordeel voor je nieuwste nummer. 

Het verdelen van MB's is geldig voor Meer Mobiel Voordeel/FamilieVoordeel en je kunt hier dus gebruik van maken ná 3 december. 

Heb je hiermee eerst voldoende informatie?

Bekijk origineel

15 reacties

Reputatie 7
Badge +12
Van wat ik begrijp uit de informatie die op de website staat blijft het familievoordeel staan tot deze afgemeld wordt bij de hoofdgebruiker of wanneer er een verlenging wordt gedaan met de hoofdgebruiker. Een andere abonnement wat genomen of verlengd wordt kan dan alsnog meegenomen worden in het familievoordeel.

Binnen het oude familievoordeel is het dus niet mogelijk om de MB's te delen.

Het probleem is, dat het vele manieren uit te leggen is. Ik lees het zo en jij leest het op een andere manier. Ik zou graag een duidelijk antwoord van KPN willen hebben met een duidelijk ja of nee.
Reputatie 7
Badge +27
Beste Highcity,

Bedankt voor je bericht! Ik heb binnen de organisatie doorgegeven dat het niet duidelijk is voor de klant wat er precies wordt bedoeld en om opheldering gevraagd. Zodra ik hier bericht over heb, laat ik het je weten. 
Reputatie 7
Badge +27
Het bericht luidt als volgt:

Je behoudt voor jouw hoofdnummer en je Sim Only nummer gewoon de €10 korting en je kunt hier ná 3 december GEEN extra nummer meer aan toevoegen. Alle nummers die je op jouw adres ná 3 december aanmeld, krijgen Meer Mobiel Voordeel en geen FamilieVoordeel. 
Dit betekent dat jij dan dus nog steeds €10 FamilieVoordeel voor het Sim Only nummer krijgt en €5 Meer Mobiel Voordeel voor je nieuwste nummer. 

Het verdelen van MB's is geldig voor Meer Mobiel Voordeel/FamilieVoordeel en je kunt hier dus gebruik van maken ná 3 december. 

Heb je hiermee eerst voldoende informatie?

Bedankt voor je duidelijke uitleg. Ik hoop dat jullie dit ook zo gaan communiceren. Van mij mag dit topic gesloten worden.
Fijn zo'n uitleg.... Voor mij is het een vorm van misleiding, gaandeweg worden de spelregels veranderd

en zoals ik hier met regelmaat lees... begin ook ik mij zolangzamerhand af te vragen of ik niet beter bij mijn oude provider had kunnen blijven. 

Enige tijd terug al weer heb ik mijn plan uitgebreid besproken met een medewerker van KPN/Hi

Reden van overstap was geen ontevredenheid maar de worst die KPN je voor houd... glasvezelaanbieding (1 jr, 6 mnd 50%), kpn compleet, kpn familievoordeel....

Eerst mijn glasvezel over met vaste telefonie, dan de 5 mobiel telefoons

glasvezel ging met een kleine hickup redelijk goed, net zoals de eerste twee mobiele nummers

We zijn nu kpn compleet en hebben familie voordeel.... 

je begrijpt de uitleg van kpn... als je nu overstapt krijg je je zo 10 euro korting per maand per abbo

Dan komt KPN onverwachts, niet besproken, met een mailtje.... per 3 dec, Nog meer voordeel meneer.... u kunt nu MB's verschuiven... By the way, tegelijkertijd verlagen wij de korting van 10 naar 5 

Als ik onderstaand bericht lees kan ik dus met de reeds bestaande nummers niet met MB's schuiven

Dat staat toch heel anders in de mail die is verstuurt, daar wordt ik naast mijn familie voordeel automatisch omgezet naar mobiel voordeel met behoud van de korting tot aan de verlenging....

Na een telefonische vraag blijkt nu ook dat de reeds afgelsoten contracten, ik heb de simkaarten en toestellen al in huis

pas geactiveerd worden op de nummer porteringsdatum.... en ja, laat die nu net na 3 december liggen

Sorry meneer..... dan bestaat familievoordeel niet meer en halveren wij de korting

Ik kan wel de portering annuleren, dan betaalt u gewoon dubbel kosten (ons en de huidige provider) uw tijdelijke nummer is uw nieuwe nummer...

Wie maak wie nu gek?

Het scheelt mij straks gewoon 120 euro die wel was mee gerekend in de voordelen

Waarschijnlijk was het succes te groot.... de huidige provider die netjes om de reden van vertrek vraagt, vraagt al expliciet in de enquette of het vertek te maken heeft met kpn compleet en familievoordeel

Wil ik wel schuiven dan moet ik me maar afmelden voor familievoordeel en aanmelden voor mobiel?

Ik dacht dat het 1 werd...strak, overzichtelijk en......

Maar nee hoor.... hier afmelden, daar afmelden, alles afzonderlijk voordeel hier, nadeel daar en compleet 

Ik begin een vieze smaak in mijn mond te krijgen van dit alles

en op de vraag die gesteld wordt in de KPN enquette over "zou u KPN aanbevelen"..... Ik denk dat ik die beter niet kan beantwoorden op dit moment

Mvrgr

FB

Reputatie 7
Badge +27
Beste FBijsters,

Wat een verhaal! Ik kan me goed voorstellen dat je dit als misleiding ziet, echter wist KPN op het moment van aangaan van jouw abonnement ook nog niet dat KPN FamilieVoordeel Meer Mobiel Voordeel zou worden. 

Overigens zijn beide kortingen een extraatje voor de klant en ik begrijp heel goed dat dit meegenomen wordt in de beoordeling of je wel of niet naar KPN overstapt, maar ik kan verder niets doen aan het feit dat de constructie veranderd is. 

Het is inderdaad zo dat je je huidige nummers kunt afmelden voor FamilieVoordeel t.z.t. en vervolgens kunt aanmelden voor Meer Mobiel Voordeel. Je krijgt dan bij zoveel mobiele nummers iets minder korting, maar je kunt (zoals je hierboven zelf ook noemt) wel MB's met elkaar delen. 

Dit omzetten van FamilieVoordeel naar Meer Mobiel gebeurt bij huidige aansluitingen niet automatisch, de klant moet er echt zelf voor kiezen om dit aan te passen. 

Nogmaals, ik begrijp dat je dit als misleiding ziet, maar dat is zeker niet de intentie van KPN!

KPN KPN KPN wat maken jullie er een rommeltje van. Ik dacht dat mijn vragen duidelijk waren en jullie antwoord overigens ook. Wat blijkt nu: Ik zie in mijn KPN nergens meer dat ik Family voordeel had, ook wordt Compleet niet weergegeven. De optie MB's delen is WEL zichtbaar. Een en ander klopt NIET met het door jullie gegeven antwoord!!! Kunnen jullie aub één keer duidelijk gaan communiceren!!!!! Ik had/heb family voordeel, dit is niet meer zichtbaar; Klopt dit? Ik krijg nergens te zien dat ik compleet ben; Family voordeel ging toch automatisch over naar meer mobiel voordeel? Volgens jullie uitleg heb ik met Family voordeel geen recht op MB's delen; Deze optie zie ik wel!! Krijg ik nog steeds mij 10 euro korting per maand.

Reputatie 7
Badge +27
Je hebt helemaal gelijk! De informatie die ik op dat moment tot mijn beschikking had, bleek onjuist te zijn. Ik heb de informatie direct aangepast, zodat hier geen verwarring over ontstaat.

Je kunt als onderdeel van het Meer Mobiel Voordeel (we noemen het nu standaard niet meer FamilieVoordeel) MB's uitwisselen. Ook als je nog onder de oude voorwaarden valt. Je behoudt de €10 korting per maand. 

Overigens is de korting inderdaad op dit moment niet te zien in mijnKPN, naar verwachting is dit volgende week maandag opgelost. Excuses voor de verwarring!
Bedankt voor je snelle antwoord. Ik begrijp dat je automatisch overgaat van Family voordeel naar Meer Mobiel voordeel. Ik hoef mij dus NIET aan te melden voor Compleet?
Reputatie 7
Badge +27
Je dient wel aangemeld te zijn voor Compleet, daar het delen van MB's een onderdeel van KPN Compleet is. Hier kan je zien hoe het in z'n werk gaat. 

Marcia, Ik denk dat je antwoord verkeerd is. Als ik nu in MijnKpn kijk, kan ik MB's delen. Als ik de voorwaarden lees staat er netjes: 4. Meer Mobiel Voordeel Als je meerdere KPN Mobiel en/of Hi abonnementen hebt, krijg je met KPN Compleet € 5 korting per abonnement per maand en kun je gebruik maken van MB’s delen met alle aangemelde mobiele abonnementen op hetzelfde adres. Maakte je gebruik van KPN FamilieVoordeel dan blijf je recht houden op deze kortingen. Dit verandert pas zodra je iets aan je mobiele abonnement wijzigt of als je je opnieuw aanmeldt voor KPN Compleet. De korting gaat direct in na ontvangst van de bevestiging en wordt verrekend per kalendermaand. Is het totale bedrag aan (tijdelijke) kortingen hoger dan de maandelijkse abonnementskosten in die maand, dan is het factuurbedrag voor die maand € 0,-. De korting per abonnement staat vermeld op de factuur van de mobiele contractant. ER staat dat als ik mij opnieuw aanmeldt voor Compleet dat de kortingen vervallen!!!
Ook bij KPN is het bij velen onduidelijk, dat is mij wel duidelijk geworden

Over welke "Mijn KPN" Heb jij het? Ik zie in het geheel niet meer over voordeel

Niet in de Mobile mijn kpn maar ook niet in de glavezel mijn kpn...

Het is een beetje chaotisch allemaal....

Er wordt ook erg makkelijk gesproken over.... het zijn extraatjes, geen contract zaken

Zoals al eerder aangegeven zijn de extraatjes zoals het nu verkocht wordt wel deel van de aanbieding en overweging

zie het maar als secundaire arbeidsvoorwaarden.....

Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat zaken zichtbaar zijn

Gr, Fred

FBijsters schreef:
Ook bij KPN is het bij velen onduidelijk, dat is mij wel duidelijk geworden

Over welke "Mijn KPN" Heb jij het? Ik zie in het geheel niet meer over voordeel

Niet in de Mobile mijn kpn maar ook niet in de glavezel mijn kpn...

Het is een beetje chaotisch allemaal....

Er wordt ook erg makkelijk gesproken over.... het zijn extraatjes, geen contract zaken

Zoals al eerder aangegeven zijn de extraatjes zoals het nu verkocht wordt wel deel van de aanbieding en overweging

zie het maar als secundaire arbeidsvoorwaarden.....

Ik ben benieuwd hoelang het nog duurt voordat zaken zichtbaar zijn

Gr, Fred

Fred,

In Mijnkpn van mijn mobiele aansluiting zie ik in de colom  Snel naar "Wijzig" MB's delen staan.

Reputatie 7
Badge +27
Bedankt voor het sturen van jullie input! Ik ga intern doorgeven dat je wel MB's kunt delen, terwijl je niet Compleet bent. Dat zou namelijk niet het geval moeten zijn. 

Met mijnKPN bedoelde ik inderdaad de mijnKPN van mobiel. Excuses voor deze verwarring. 

Reageer