Beantwoord

Fout in factuur: buitenbundelkosten voordeellanden bundel

  • 27 May 2019
  • 5 reacties
  • 214 keer bekeken

Hallo,

Enige tijd geleden waren wij op vakantie buiten Europa. Mijn vrouw heeft toen een bundel aangeschaft van 100 mb/min (Voordeellanden buiten EU bundel 100). Echter zien we nu op de factuur (factnr: 1100102660) dat er toch extra kosten in rekening zijn gebracht terwijl we ruim binnen de bundel zijn gebleven. Voordat zij het eerste belletje pleegde heeft ze netjes gewacht op de sms met bevestiging van de bundel. Het lijkt erop dat hier iets niet goed gaat. Vanuit ons perspectief lijkt het erop dat dat eerste belletje toch afgerekend is buiten de aangeschafte bundel. We zouden dit bedrag graag verrekend zien met de volgende factuur of teruggestort krijgen.

Mvg,
Jelmer Boer

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking
icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 22 June 2019, 09:19

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Ha Jelmer, vervelend altijd, dat soort extra kosten! Ik zie in ons systeem dat het gesprek om 12:31 uur Nederlandse tijd geregistreerd is. De bevestigingssms van de voordeelbundel was van 16:44 uur. Afgaande op die gegevens kan ik de extra kosten daarom in principe niet vergoeden. Kan jij een screenshot maken van de datum/tijd die bij de bevestigingssms staat en die bij het telefoongesprek staat? Als je die hier kunt plaatsen, dan kan ik het verder uitzoeken. Je geeft zelf nogal stellig aan dat jullie gewacht hebben, vandaar de vraag!
Reputatie 7
Badge +30
Je hebt niet meer gereageerd, zie ik. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, laat je het weten?
Hoi Marcia,

De mailtjes waren in m'n spam gekomen. Dus vandaar dat ik nu pas reageer.
Het bewijs waar je om vraagt is toch nog moeilijk aan te tonen. Dit met name omdat we in de kpn sms berichten nu weer Nederlandse tijden hebben staan. Maar goed ik ga het proberen:

Op de factuur onder "bellen in het buitenland" staat de volgende regel:
ANT 0031615207382 23 apr 12:31 12:14 12,233

Zoals wij het zien is dit tijdstip de Antilliaanse tijd. Dit weten we eigenlijk wel zeker aangezien mijn vrouw toen met haar collega belde en haar "stoorde" tijdens het avondeten. 12:31 plus 6 uur tijdsverschil is avondeten tijd.

In het bijgevoegde screenshot van de sms van KPN, die nu we weer in NL zijn weer NL tijden weergeeft, is te zien dat de sms ontvangen is om 16:29. Haal hier 6 uur vanaf en dan is het 10:29 op de Antillen.

Dus zoals wij het zien hebben we pas twee uur na de bevestiging per sms voor het eerste gebeld.

Hopelijk is dit duidelijk.
Mvg,
Jelmer

Reputatie 7
Badge +30
Je verklaring lijkt me helemaal op z'n plaats! Ik ga 12,23 euro vergoeden en dat krijgt je vrouw op de volgende factuur in mindering gebracht. Mocht ik verder nog iets kunnen doen, laat je het dan weten?
Bedankt!!