Beantwoord

Fout in opgave kosten: buitenbundelkosten voordeellanden bundel

  • 2 April 2020
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Tijdens mijn verblijf in Zuid-Amerika heb ik een bundel aangeschaft van 100 mb/min (Voordeellanden buiten EU bundel 100).
Ik heb om 15:02 een SMS ontvangen van KPN met de melding ‘Beste klant, uw bestelling van Voordeellanden buiten EU Bundel 100 is verwerkt.’.
Na deze bevestiging, heb ik een telefoongesprek gestart om 15:03.

Echter zie ik in de MijnKPN app “Extra verbruikskosten: Bellen in het buitenland”.
Nu zie ik ook dat er nog 100 minuten van de 100 minuten voordeelbundel beschikbaar zijn. Er is dus iets niet goed gegaan, en ik hoop niet verrast te worden met een veel te hoge factuur.

 



Mvg

icon

Beste antwoord door Susan_ 10 April 2020, 08:43

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hi @Melchior , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is niet de bedoeling dat je kosten krijgt buiten je bundel, terwijl je hiervoor speciaal een voordeellanden buiten de EU bundel hebt aangeschaft. Goed dat je op het sms'je gewacht hebt in ieder geval! Wanneer was je in Zuid-Amerika, en heb je hierover de factuur al gekregen? Kan het misschien zijn dat je daarvoor al kosten hebt gemaakt? 

Ik kijk in ieder geval graag even met je mee. Wil je jouw Forum profiel aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer en 06-nummer (bij persoonlijke opmerkingen)? Overal waar privé achter staat is alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. Geef je een seintje als het gelukt is? Dan duik in de systemen even in!

De gevraagde informatie is aangevuld.

Ik heb 3 minuten gebeld, waarna ik me bedacht dat het verstandiger zou zijn een bundel aan te schaffen. Dat heb ik gedaan, en na het ontvangen van de SMS heb ik een lang gesprek gevoerd.

Ik heb nog geen factuur ontvangen, wel is alles zichtbaar in de MijnKPN omgeving.

 

Reputatie 7
Badge +21

@Melchior, bedankt voor de gegevens! De bundel is aangezet op 18 maart rond 15.00 (Nederlandse tijd), het sms'je daarvan is ook om 15.03 verzonden. Daarvoor is er, rond 09.00 in de ochtend, voor 3 minuten én 58 minuten gebeld. Dat is dus nog voordat de bundel geactiveerd was. Deze tijden zitten vrij ver uit elkaar, het gaat niet om een uurtje verschil.. Kan je misschien een screenshot van het sms'je sturen, met het tijdstip erbij?

Ik vergis me niet in het tijdstip van activeren en het tijdstip van bellen. Blijkbaar houdt de software van KPN geen rekening met lokale tijd en externe tijdzones.

Hetzelfde probleem en dezelfde oorzaak worden ook hier aangegeven:
https://forum.kpn.com/mobiele-abonnementen-15/fout-in-factuur-buitenbundelkosten-voordeellanden-bundel-473845
 

Hier ook de screenshot SMS: https://imgur.com/eaWyv18
En de screenshot belmoment: https://imgur.com/Nt4Xhwn

Reputatie 7
Badge +21

@Melchior, bedankt voor je bericht en de screenshots! Ik wilde het alleen even zeker vaststellen. De kosten van het gesprek van 58 minuten en 10 seconden zal ik vergoeden voor je. Deze kosten worden van je volgende factuur afgehaald. Dit is een fout vanuit onze kant, mijn excuses hiervoor!

Bedankt voor je reactie, fijn dat dit aangepast zal worden.

Begrijp ik het goed dat ik bij de eerst volgende factuur deze kosten dus niet opgenomen zijn?

 

Reputatie 7
Badge +21

@Melchior graag gedaan! Deze correctie gaat, als het goed is, mee met de factuur van april. En anders zal het in mei gecorrigeerd worden!

Zeer spijtig dat de genoemde foutieve kosten toch op de factuur staan, en dus betaald moeten worden. Ik heb dit probleem ruim op tijd aangegeven, en ben dan ook verbaast dat het toch niet tijdig opgelost is.

Ik zal nu een maand of meer dit bedrag moeten missen, en maar hopen dat het volgende maand opgelost zal zijn. Vooral nu de inkomsten onzeker zijn is dit een kwalijke zaak.

Ik ben jaren klant van KPN, maar zal mijn huidige abonnement opzeggen. Misschien dat ik dan wel mijn teveel betaalde geld correct retour krijg.

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Melchior , ik heb alle vertrouwen in de toezegging van @Susan_ . De factuur wordt op een vast moment in de maand opgemaakt en ligt dan vast. Helaas heeft de correctie kennelijk dit moment gemist, maar daar heeft Susan geen invloed op. Daarom zegt ze: En anders zal het in mei gecorrigeerd worden!

Ik begrijp dat Susan daar niks aan kan doen. Probleem is dat:

-(Software) KPN maakt een fout, niet ik.
-Ik geef dit ruim op tijd aan, 19 dagen voor de factuur aankomt.

-Toch moet ik iets betalen wat niet terecht is

Stel je staat in de supermarkt en je moet €100 voor een tros bananen betalen, en ze zeggen “ja die zijn eigenlijk €2 euro maar door de werkwijze van ons krijg je pas over een maand die €98 terug".

Dit is voor mij persoonlijk niet de gewenste manier van producten of diensten afnemen

 

Reageer