Beantwoord

Foutieve geboortedatum bij afleveren toestel

  • 16 January 2020
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

beste KPN, 

na het afsluiten van een televisie, internet en mobiel abonnement en het foutief invullen van mijn geboortedatum (gewisseld van naam met mijn man maar niet de geboortedatum aangepast) is het nogal een toer om mijn mobiele telefoon in ontvangst te mogen nemen.

De gegevens kunnen niet worden aangepast zolang de order nog niet is afgerond, maar de order kan pas worden afgerond als de telefoon is afgeleverd.

Na (ruim een uur) contact met jullie helpdesk heb ik contact met de koeriersdienst gehad. KPN zegt dat zij de geboortedatum kunnen aanpassen, de koeriersdienst zegt dat zij dat niet kunnen. De koeriersdienst wil de telefoon wel leveren als zij daar via mail toestemming van krijgen van KPN. KPN stuurt vervolgens (zeer klantvriendelijk) een mail met het verzoek de geboortedatum te veranderen en ik stuur vervolgens een kopie van beide paspoorten om te bewijzen dat het verhaal klopt. Dat was helaas niet de vraag: de vraag was om toestemming krijgen van KPN om het toestel, ondanks de foutieve geboortedatum toch te leveren. 

Kan de klantenservice de boel gemakkelijk maken en toestemming geven, of moet de aanvraag geannuleerd, nogmaals aangevraagd en betaald? 

Ik hoor het graag. 

Hartelijke groet, Saskia Laan 

 

icon

Beste antwoord door mobielkpn2020 24 January 2020, 21:11

Bekijk origineel

7 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Hoi en welkom op het forum Saskia! Ik ben benieuwd of het toestel inmiddels al geleverd is en of alles goed is gegaan. Als er een fout is gemaakt in één van je gegevens bij het bestellen en het toestel wordt niet in termijnen betaald, dan kan dit aan de deur aangepast worden. Dit kan echter alleen als het duidelijk is dat het om een fout gaat en het toestel al volledig betaald is. 

Mocht het om een betaling in termijnen gaan, dan is het niet mogelijk om de geboortedatum aan te passen. In dat geval kun je de bestelling annuleren of weigeren aan de deur (dan wordt hij ook geannuleerd). Het geld wat je dan al eenmalig betaald hebt krijg je binnen 2 weken weer terug en vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen. :slight_smile:  Hopelijk gaat het dan goed en hopelijk weer je hiermee voldoende! Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag. 

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @mobielkpn2020 en @Sanne_M 
Mijn advies is niet weigeren aan de deur, maar gewoon aannemen en dan terugsturen (na telefonisch overleg)

Je hebt n.l. geen enkel bewijs dat je de telefoon geweigerd hebt als je hem aan de deur weigert. 
Als je hem opstuurt krijg je een bewijs van de post en dat is veel veiliger.
Ik heb n.l. eens bijzonder veel moeite moeten doen (niet bij de KPN, maar een andere firma) dat ik hem geweigerd had.
Dus gewoon aannemen en dan terugsturen, dan heb je een bewijs in je handen.

Hoi en welkom op het forum Saskia! Ik ben benieuwd of het toestel inmiddels al geleverd is en of alles goed is gegaan. Als er een fout is gemaakt in één van je gegevens bij het bestellen en het toestel wordt niet in termijnen betaald, dan kan dit aan de deur aangepast worden. Dit kan echter alleen als het duidelijk is dat het om een fout gaat en het toestel al volledig betaald is. 

Mocht het om een betaling in termijnen gaan, dan is het niet mogelijk om de geboortedatum aan te passen. In dat geval kun je de bestelling annuleren of weigeren aan de deur (dan wordt hij ook geannuleerd). Het geld wat je dan al eenmalig betaald hebt krijg je binnen 2 weken weer terug en vervolgens kun je een nieuwe bestelling plaatsen. :slight_smile:  Hopelijk gaat het dan goed en hopelijk weer je hiermee voldoende! Mocht je toch nog vragen hebben dan hoor ik het graag. 

Dank voor je bericht Sanne, ondertussen is mijn abonnement zonder overleg geannuleerd door een medewerker van de klantenservice, terwijl hij een mail zou sturen naar de koerier om het op te lossen.

De telefoon had ik in 1x afbetaald, maar icm een abonnement, wellicht dat daar een moeilijkheid in zat. Het zou eenvoudiger zijn geweest als de klantenservice had gezegd dat het niet kan, hoe jammer ook, maar dat annuleren de enige mogelijkheid zou zijn. Nu ben ik ruim 3 uur aan de lijn gehouden, contact met de koerier gehad, van het kastje naar de muur gestuurd en een hoop frustratie cadeau gekregen. 

Ik wacht nu tot mijn geld is teruggestort en laat het even rusten.

Hoi @mobielkpn2020 en @Sanne_M 
Mijn advies is niet weigeren aan de deur, maar gewoon aannemen en dan terugsturen (na telefonisch overleg)

Je hebt n.l. geen enkel bewijs dat je de telefoon geweigerd hebt als je hem aan de deur weigert. 
Als je hem opstuurt krijg je een bewijs van de post en dat is veel veiliger.
Ik heb n.l. eens bijzonder veel moeite moeten doen (niet bij de KPN, maar een andere firma) dat ik hem geweigerd had.
Dus gewoon aannemen en dan terugsturen, dan heb je een bewijs in je handen.

Hoi, ik kon de telefoon niet echt niet weigeren. De koerier kon hem niet afgeven. 

Ik ga ervan uit dat KPN professioneel genoeg is om het geld terug te storten. Het vreemde is wel dat ik geen enkel bewijs van KPN heb gekregen dat ik de telefoon heb betaald. Afwachten maar even.

Reputatie 7
Badge +17

Ai, niet netjes dat dit zonder overleg is gegaan. :slight_frown:  Als je het toestel helemaal had afbetaald kon het via de koerier gewijzigd worden, maar dit heeft na een annulering weinig zin meer. Je krijgt het geld dat je al betaald hebt binnen 2 weken weer terug! De betaling van het toestel komt op de eerstvolgende factuur te staan, daar is dan dus het bewijs op te vinden. :slight_smile:  Ik snap dat je het even laat bezinken. Ik ga er vanuit dat een eventuele volgende bestelling een stuk soepeler zal lopen, maar mocht je in de tussentijd nog vragen hebben dan kun je hier altijd een bericht plaatsen! 

Update: ik ben gebeld door KPN, excuses aanvaard en bloemen in ontvangst mogen nemen. Heel netjes!

Reputatie 7
Badge +17

Wat fijn dat mijn collega dit opgepakt heeft en op deze manier excuses heeft gemaakt. :slight_smile: Bedankt voor de terugkoppeling! Goed om te lezen. :blush:

Reageer