Beantwoord

Fraude via sms

  • 9 December 2019
  • 9 reacties
  • 193 keer bekeken

Badge

Hallo

 

Iemand anders heeft voor 60 euro aan PlayStation cards gekocht 

We hebben aangifte gedaan 

Maar is de KPN van plan om ons daarin tegemoet te komen ? 

 

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 10 December 2019, 14:28

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

9 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Jeanine26p, welkom! Dat is schrikken! En ook niet weinig geld.. Hoe is dit gebeurd? Kan je dit een beetje toelichten? Dat mag ook in een privébericht, als je dat liever wilt. Wil je daarnaast je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer en 06-nummer? Ik help je er graag verder mee. 

Badge

Ik kan je niet pv een bericht doen, ik heb gebeld ook en ze wilden niet helpen dan alleen de boel blokken 

Ik kan je niet pv een bericht doen, ik heb gebeld ook en ze wilden niet helpen dan alleen de boel blokken 


Hallo @Jeanine26p , waarom kun je geen privébericht naar @Marcia_  sturen, is er een technisch beletsel?

Heb je wèl al je forumprofiel aangevuld?

 

Badge

Ja zeker wel, ik kan nergens typen zoals hier word wat lastig om dan ergens mijn verhaal te doen

Reputatie 7
Badge +30

Ik heb even meegekeken en zie inderdaad op de factuur dat er online aankopen zijn gedaan. Deze zijn op zaterdagavond 26 oktober aangevraagd. Daar is een verificatiesms voor nodig geweest. Het toestel moet dus in handen geweest zijn van iemand om deze code in te voeren. Is er niet iemand in jouw gezin die dat mogelijk gedaan heeft zonder dat jij daarvan op de hoogte bent geweest? Ik kan de kosten helaas niet voor je vergoeden :-(. 

Badge

Ik vind het hoogst irritant dat mensen zomaar dingen kunnen doen zonder daar de consequenties daar van te krijgen, want niemand heeft het toestel in handen gehad wij wonen in Drenthe en diegene die dit gedaan heeft woont in den haag omdat we het ip adres hebben gekregen van diegene die de kaarten hebben geleverd 

Geld is weg iemand anders is blij.... Zonder geweten.... En wij.... Sorry 60 euro is best veel

Badge

PS we hebben aangifte gedaan... Zoals je weet komen we op een grote stapel... Ws word er niks mee gedaan

Reputatie 7
Badge +30

Ik vind het hoogst irritant dat mensen zomaar dingen kunnen doen zonder daar de consequenties daar van te krijgen, want niemand heeft het toestel in handen gehad wij wonen in Drenthe en diegene die dit gedaan heeft woont in den haag omdat we het ip adres hebben gekregen van diegene die de kaarten hebben geleverd 

Geld is weg iemand anders is blij.... Zonder geweten.... En wij.... Sorry 60 euro is best veel

De publieke ip-adressen van KPN zijn over het algemeen geregistreerd in Den Haag. Wil je het ip-adres eens invullen in jouw profiel onder ‘persoonlijke opmerkingen'?

Reputatie 7
Badge +30

Ik zie dat je niet meer gereageerd hebt, ik ben alsnog benieuwd naar het betreffende IP-adres. Hopelijk hoor je toch nog iets van je aangifte, ik vind 60 euro inderdaad niet per se weinig geld!