Beantwoord

Galaxy S10 heeft geen goed bereik op huisadres, KPN biedt hier geen oplossing voor

  • 6 February 2020
  • 26 reacties
  • 450 keer bekeken

De afgelopen twee weken veel contact gehad met KPN maar kastje naar de muur gestuurd. Afdeling Netwerk zegt toestel heeft beperkt ontvangst en KPN businesscenter zeg toestel opsturen heeft geen zin.

In de Samsung S10 heeft op sommige locaties moeite met de 4G verbinding op te pakken. Laat het nu net bij mijn huis zijn. Dit i s een combinatie van Netwerk en toestel.

Diverse testen gedaan met Sony, Xperia 1, Apple Iphone 11 en S10+ en Note 10. Simkaarten gewisseld en al. Oplossing ligt in het leveren van een andere type toestel aan het netwerk is geen verbetering mogelijk op termijn. 

Het opsturen van mijn toestel is ge e n optie omdat d e S10 van mijn buurman hetzelfde probleem heeft.

 

Graag een oplossing in omruiling.

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Maja van KPN 3 April 2020, 13:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

26 reacties

Reputatie 7
Badge +20

Hi @Wilfredo, welkom op het forum!

Ik begrijp dat je al het één en ander hebt geprobeerd om 4G goed werkend te krijgen op je S10 op je thuislocatie, maar dat heeft tot nu toe geen zoden aan de dijk gezet.

Je geeft aan dat je andere toestellen hebt geprobeerd, en simkaarten hebt gewisseld. Met die andere toestellen was het bereik wel goed? Daarnaast beschikt je buurman ook over een S10 en daar ervaart hij hetzelfde probleem mee?

Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? Dan kijk ik even met je mee!

Ik heb alle gegevens aangevuld.

Wie pakt dit op bij KPN!

 

 

Van: info@tweakers.nl
Verzonden: woensdag 12 februari 2020 11:43
Aan: Groot, Wilfred de <wilfred.de.groot@kpnmail.nl>
Onderwerp: Cache frequentie/ SM- G973F

 

Beste heer de Groot,

 

Dank voor uw e-mail we hebben de problemen die u schetst besproken binnen onze redactie. We hebben meerdere klachten ontvangen over de Samsung Galaxy S10/ SM-G973F met name over de ontvangst

op sommige locaties. Het probleem zit hem in de combinatie van de uitzendfrequentie van het netwerk en ontvanger in sommige type smartphones.  De meest voor de hand liggende oplossing is omruilen van uw toestel

voor een ander type wat wel goed functioneert op uw huisadres. Wanneer uw provider hier niet aan mee wil werken dan zou u kunnen voorstellen om uw contract te ontbinden en u de toestelkosten die

betaald heeft aan u te retourneren. De opvolger van de SM-G973F (S20) heeft deze problemen niet meer omdat deze zijn opgelost is een aanpassing van de ontvangen frequenties maar daar heeft u helaas niets aan.

 

Kind Regards

Tweakers

Mt. Lincolnweg 40
1033 SN Amsterdam

Reputatie 7
Badge +20

Bedankt voor het aanvullen en de extra info vanuit Tweakers :slight_smile:

Persoonlijk herken ik dit probleem met de S10 niet, zoals Tweakers het schetst (ik heb zelf ook een S10 en heb er gelukkig nooit problemen mee!) Als ik je dossier bekijk, zie ik dat er op dit moment nog een klacht loopt bij een specialistische afdeling, die dit probleem goed zal gaan bekijken. Hoe lang het gaat duren voordat je hier iets over hoort, dat durf ik niet precies te zeggen. Weet wel dat we hier dus nog mee aan de slag zullen gaan in de nabije toekomst, we zijn je klacht niet vergeten!

Reputatie 7
Badge +20

Heb je inmiddels iets gehoord over je klacht?

Niets meer gehoord! Baal enorm denk erover om al mijn diensten zowel privé en zakelijk over te hevelen naar een andere provider.

Reputatie 7
Badge +20

Als je nog steeds niks hebt gehoord, snap ik heel goed dat je er een beetje klaar mee bent. Ik ga navraag doen bij de partij die de klacht in behandeling hoort te hebben, zodra ik meer weet, kom ik bij je terug!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb het even over een andere boeg gegooid en een nieuwe klacht aangemaakt, waarbij ik uit heb gelegd dat het business center het toestel niet op wilde sturen waarna je contact hebt gezocht met Tweakers. Ik heb de inhoud van de mail daarbij ook meegestuurd, zodat ze direct kunnen lezen wat er door Tweakers aan is gegeven.

De vorige klacht leek al gesloten te zijn, ondanks dat er een interne notitie te lezen was waarbij aan is gegeven dat men nog contact met je op zou nemen. De collega die je eerder gesproken hebt vanuit die klacht, gaf aan dat een nieuwe klacht aanmaken en daarbij duidelijk aangeven dat het hier een ‘herhaalklacht’ betreft, de beste optie is om dit zo snel en goed mogelijk opgepakt te laten worden! Je zult later deze week iets van de klachtenafdeling gaan horen!

Reputatie 7
Badge +20

Als ik je dossier bekijk, zie ik dat je klacht inmiddels behandeld is en dat de uitkomst is dat je toestel toch écht opgestuurd moet worden zodat hij onderzocht kan worden. Iets anders dan dit kan ik er ook niet van maken,  ik heb geen andere wegen die ik nog voor je kan bewandelen. Ik hoop dat er bij het onderzoek snel blijkt wat er aan de hand is met het toestel!

Ik sluit hierbij dit topic. 

De klacht bestaat nog steeds ik ben behoorlijk boos. Alle KPN winkels dicht nog steeds geen ander toestel. Samsung geeft aan dat het aan KPN logt en KPN aan Samsung. Ik ben er klaar mee. Wil mijn geld terug!!!!

Reputatie 7
Badge +20

Tussen 27 februari en afgelopen maandag zijn onze winkels nog gewoon open geweest, ben je in die tijd bij 1 van onze winkels geweest om je toestel op te laten sturen? Zo ja, wat was de uitkomst van dat onderzoek? 

Men gaf aan dat opsturen geen enkele zin had omdat het een probleem is wat soms voorkomt op bepaalde locaties. De combinatie toestel met net netwerk zorgt voor deze problemen.

Aangezien er ook al is getest met een andere S10 en simkaart op mijn locatie is er maar één oplossing.

Het leveren van een ander type toestel gelijkwaardig aan mijn betaalde toestel of mijn abonnement kosteloos beeindigen met terugbetaling van mijn toestelkosten.

Samsung heeft al naar mijn toestel gekeken en een duur test uitgevoerd en zij geven aan dat de provider dit moet oplossen.

Reputatie 7
Badge +20

Ben je dan opnieuw bij een KPN winkel geweest nádat de klacht behandeld is en duidelijk in onze systemen is gezet dat het toestel opgestuurd moet worden?

Of baseer je dit nog steeds op de keer dat je bij het businesscenter bent geweest? Als dat laatste het geval is, wil ik je toch aanraden om opnieuw naar een KPN winkel te gaan, men kan daar de notities van de technische dienst inzien waaruit blijkt dat opsturen voor onderzoek hier de enige optie is. Er zijn momenteel weer een aantal winkel geopend, je kunt hier zien om welke winkels dat gaat: overzicht geopende KPN winkels in verband met Corona

Reputatie 7
Badge +20

Ben je inmiddels bij 1 van onze geopende winkels geweest @Wilfredo?

Jazeker, en hetzelfde antwoord. U heeft een test gedaan met een andere S10 en simkaart dan heeft opsturen geen zin. Dit is hetzelfde antwoord wat Samsung gegeven heeft. 

Samsung geeft aan om een andere type Samsung aan te schaffen want het probleem zit hem in de combi van type toestel en netwerk. 

Wanneer KPN dit niet kan of wil oplossen dan w ik mijn aankoopbedrag terug van mijn toestel en mijn abonnement kosteloos opzeggen.

Ik heb een test gedaan met een Nokia Xperia 5 daarmee geen probleem, Note 10 en S20 geen probleem.

Volgens Samsung en de verkoper ligt de oplossing in ander type toestel.

 

Reputatie 7
Badge +20

Wat jammer dat de klachtenafdeling en de winkel hiermee niet op 1 lijn lijken te zitten :slight_frown: In welke winkel ben je geweest? En op welke dag was dat precies? Ik wil graag even met ze overleggen om te vragen waarom ze je ondanks de notitie van de klachtenafdeling niet verder wilden helpen hiermee!

In Breda afgelopen vrijdag. Ik ben er echt helemaal klaar mee.

Reputatie 7
Badge +20

Kan je me ook nog vertellen hoe laat je er ongeveer geweest bent? Hopelijk valt dan te achterhalen welke medewerker(s) je gesproken hebt!

Tijdstip weet ik niet meer zo een, twee drie.

Volgens mij was het tussen 11 en 14 uur.

Ik blijf maar informatie aanleveren maar ik ben er een beetje maar mee. Zo groot bedrijf ik zeg zoek het intern verder uit en lever mij een andere type of geld terug.

Reputatie 7
Badge +20

Het intern uitzoeken is precies wat ik wil doen Wilfred, vandaar dat ik jou om zo veel mogelijk informatie vraag zodat ik precies weet wie ik hiervoor aan de tand moet voelen :wink: Ik ga zo contact zoeken met de winkel!

Reputatie 7
Badge +20

Hi Wilfred, ik heb contact gehad met een regiomanager van de winkels en we hebben de situatie goed besproken.

Het innemen van een toestel om op te sturen, loopt via KPN op dit moment iets minder soepel dan normaal door alle Corona perikelen. We horen ze echter nog wel in te nemen, dus waarom dit vrijdag niet is gedaan ondanks de omschrijving van de klacht in onze systemen, is ons een raadsel.

Nu is het zo, dat je toestel waarschijnlijk een week of 3 weg zal zijn, als je hem via ons ter reparatie aanbiedt. Daarom kwam deze manager met een ander en wat mij betreft ook veel beter idee! Ook Samsung zelf kan ingeschakeld worden voor onderzoek en reparaties. Als je jouw toestel aanmeld voor onderzoek/reparatie, wordt het toestel bij jou thuis opgehaald en een paar dagen laten weer bij jou thuis terugbezorgd. Dat scheelt je dus 2 tripjes naar de KPN winkel én je hoeft je toestel niet zo lang te missen. Daarnaast heeft Samsung zelf natuurlijk absoluut de expertise in huis om uit te zoeken hoe dit kan, als het een bekend probleem is zullen ze hier vaker mee te maken krijgen en weten ze hopelijk precies waar dit door veroorzaakt wordt!

Reputatie 7
Badge +20

Ik heb geen reactie meer van je ontvangen en hoop dat dit inhoudt dat het gelukt is om hem op te laten halen via Samsung! Als je toch nog vragen hebt, trek dan vooral weer aan de bel.

Ik vind het heel kwalijk dat ik nu al 1,5 maand bezig ben om tot een oplossing te komen. Nu moet ik maar Samsung omdat KPN achterloopt. Ik wil.een echte oplossing in de vorm van een andere type toestel of mijn geld terug.

Reputatie 7
Badge +20

Ik kan hierin niks voor je betekenen, je kunt er voor kiezen om dit via een KPN winkel op te laten pakken of om dit via Samsung zelf te laten verlopen. Ik heb geen andere opties voor je. 

Wat heeft een forum dan voor zin. Ik zet deze oneindige discussie en aan het lijntje houden manier online

Ik ga deze manier van oplossen ook melden bij mijn zakelijk contact (accountmanager).

Â