Beantwoord

Geannuleerde bestelling mobiele telefoon met verlenging

  • 19 September 2019
  • 3 reacties
  • 294 keer bekeken

Goedemiddag ,

Ik heb een verlenging aangevraagd met een mobiele telefoon. Echter bleek deze niet uit voorraad leverbaar. Hierna contact gezocht met de klantenservice om de bestelling te annuleren zodat ik deze kon bestellen bij belsimpel. Zij hebben de telefoon wel op voorraad.
Geen probleem, en de verlenging zou worden vrijgegeven. Dus ik geannuleerd, en de bestelling gedaan bij belsimpel. Met dezelfde verlenging en dus gewoon bij KPN. Waarna belsimpel meldt dat er al een verlenging loopt. Ik wederom contact gezocht met de klantenservice van KPN. Na 3 medewerkers en 1,5 uur in de wacht staan had ik eindelijk iemand die mij vertelde dat het meestal maximaal 48 uur duurt tot de verlenging weer vrij is. Ik moest even wachten op een berichtje.
Inmiddels zijn we ruim 48 uur verder en nog steeds geen bericht van KPN. En dus nog steeds kan ik de telefoon niet ontvangen van belsimpel.
Graag wil ik nu weleens weten waarom dit zo lang duurt?
Een abonnement aangaan bij KPN duurt 3 minuten maar iets wat jullie op dat moment niet op voorraad hebben annuleren kost ruim drie dagen???
Ik ben al heeeeel lang klant bij jullie maar ga nu ernstig twijfelen of ik hier nog wel zo blij mee ben.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 21 September 2019, 13:39

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

3 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Monique, welkom op het forum.

Het is inderdaad zo dat een annulering even kan duren omdat alles weer uit ons systeem moet, inclusief de registratie van je nieuwe contract en de geplaatste bestelling van je toestel. Ik kijk dit uiteraard wél graag voor je na. Zou je je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan?

Ik hoor graag van je. 🙂
Hoi Alex,

Inmiddels is het opgelost. Echter blijf ik het vreemd vinden dat een annulering zo lang moet duren. De verlenging is namelijk binnen een paar minuten geregeld.
Daarbij heb ik afgelopen week voor het eerst in de vele jaren dat ik klant ben een overweging gemaakt om alles naar een andere provider over te doen.
Dit alles door de manier waarop de klantenservice te werk is gegaan!
Wellicht een tip tot verbetering
Reputatie 7
Badge +24
Dankjewel. De reden is dat op het moment dat er iets wordt besteld een aantal zaken in gang worden gezet die minder makkelijk terug worden gedraaid. Een balletje van een heuvel afrollen duurt ook een fractie van een seconden, het balletje weer terugbrengen doe je iets langer over. Begrijp me niet verkeerd, ik bedoel dit niet als excuus maar als uitleg.

Ik zou uiteraard jammer vinden als je bij ons weg zou gaan, dat is een beslissing die alleen jij kunt maken. Erg fijn om te lenzen dat het nu opgelost is.