Beantwoord

Geautomatiseerde SMS'jes komen niet binnen.

  • 16 October 2020
  • 5 reacties
  • 394 keer bekeken

Hi!

Recent ben ik overgestapt van Tele2 naar KPN. Echter is er een ding wat mij nogal dwars zit, ik kan geen automatische (verificatie) SMS'jes ontvangen. SMS'jes van 06-nummers komen gewoon prima binnen. Het ding is, die SMS'jes heb ik nodig om op mijn account in te loggen voor werk, dus ik kan nu al een paar dagen niet werken. 

 
Dingen die ik getest/gecheckt heb:
- Geen blokkades op SMS-diensten.
- SMSC-nummer staat correct ingesteld
- Ook op een andere telefoon (Iphone/Samsung S7) krijg ik geen automatische SMS'jes binnen
- Ik heb contact opgenomen met mijn werkgever, er is geen storing aan hun kant. 
- Ik heb geprobeerd een SMS'je te ontvangen van een ander bedrijf, ook daar lukte het niet.
- Ik heb het idee dat tijdens het overzetten van het netwerk (outporting?) iets verkeerds is gegaan, waardoor het nu blijft hangen bij een derde partij.

Ik heb al een korte chat gehad met KPN support, deze hebben een ticket aangemaakt, maar tot op heden nog steeds niks gehoord (duurt nu al langer dan een week) hopelijk is dit nogal irritante probleem snel opgelost...

icon

Beste antwoord door Alex van KPN 22 October 2020, 19:23

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +24

Hi @CWSM, welkom op het forum. 

Ik ga ook even meekijken wat ik vanaf hier kan zien. Dit hoor simpelweg te werken. Heb je voor mij ook het nummer die die sms’jes verstuurt? 

Zou je ook je KPN profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 
Ik hoor graag van je. 

Hi @Alex_P 

Afgelopen dinsdag ben ik gebeld door KPN Mobiel TD. Toen heb ik gesproken met Alex F. naamgenoot of spreek ik hier nu ook mee ? 🙂. Alex vertelde mij dat er een probleem zit in de rotering van de sms dienst. Hij heeft verschillende test sms berichten gestuurd (bijvoorbeeld van provider T-Mobile, Tele2 etc.) Bij een smsje vanaf Vodafone kwam deze niet aan. Tot nu toe is het mij niet bekend of dit inmiddels verholpen is of niet. 

Ik heb zojuist mijn profiel verder aangevuld. Mocht je eventueel nog meer voor mij kunnen betekenen hoor ik dit graag 🙂.

 

Reputatie 7
Badge +24

Nee, pure toeval. Wel een toffe naam, hehe. :wink:

Ik vroeg je zonet of je wist vanuit welk nummer die sms’jes worden verstuurd, je werkgever zo te zien. Kun je dit achterhalen? 

In de tussentijd heb ik mijn naamgenoot aangesproken om te kijken wat de status is hiervan. 

Hi @Alex_P

Oh ja, excuus. Het nummer = *********

Ter info verificatie sms'jes om in te loggen op marktplaats of Lidl app komen ook niet aan.
 

*Admin edit: nummer weggehaald en toegevoegd aan profiel. 

Reputatie 7
Badge +24

Hi C, ik heb bericht van Alex gehad dat ze hier nog mee bezig zijn. Als het goed is ben jij daar nu ook op de hoogte.Â