Beantwoord

Gebeld door door NL 06********

  • 20 November 2019
  • 5 reacties
  • 223 keer bekeken

Dit lijkt een NL 06 nummer, Ik vraag me af of dit zo is? Hoe kom er ik achter dat dit een legitiem 06 nummer is? 

 

icon

Beste antwoord door Noordzee 21 November 2019, 12:37

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Reputatie 7
Badge +28

Dat is inderdaad een Nederlands 06-nummer.

 

Als je dat nummer niet kent, zou ik niet terugbellen. Mogelijk hebben ze jou per ongeluk gebeld.

 

Als ze jou echt nodig hebben, bellen  ze vast nog wel een keer. Of je dan wilt opnemen, bepaal je zelf. 
 

Mocht je gebeld worden door een buitenlands nummer: dan zeker niet opnemen. Dat is vaak phishing. 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @rvwestbr, welkom! Ik heb het nummer vanwege privacyredenen uit je titel gehaald. Het lijkt inderdaad een regulier 06-nummer te zijn. De tips van Noordzee lijken me heel goed!

Het zou een privacy probleem zijn als ik dit nummer kan koppelen aan een naam. In dit geval is dat niet mogelijk. Dus is er geen privacy probleem. Het is wel irritant als iedereen die dit leest dit nummer gaat bellen. Daarom zou het handig zijn als Marcia van KPN kan aangeven of dit een betrouwbaar 06 nummer is. 

Het is namelijk niet bekend van wie dit nummer is en of deze persoon goede of slechte intentie heeft. 

Ik zou dit graag willen weten zonder terugbellen.

Daarnaast kan een virtuele provider 06 nummer in NL uitgeven terwijl personen niet in Nederland woonachtig zijn.  Je kan dus niet zomaar aannemen dat dit 06 nummer uit Nederland komt. 

Aangezien ik KPN niet een mailtje kan versturen, maar alleen maar bellen of via een chat functie. Wat niet handig is. dan maar via een forum.  

 

Ik zou graag van KPN willen weten of ik dit nummer kan vertrouwen.  Andere gebruikers hoeven wat mij betreft niet te reageren.  Deze antwoorden kan ik zelf ook wel verzinnen. 

Een ja of nee is voldoende. 

Reputatie 7
Badge +28

En toch reageer ik even.  (Marcia is niet altijd aan het werk...) 

Ja, een legitiem nummer. 

Marcia geeft aan dat het een regulier nummer is. Hoe moet zij beoordelen of het een voor jou betrouwbaar nummer is? Marcia zal jou heus niet de naam van de contractant geven dat als dat bij haar al bekend is. (Privacy inderdaad...) Het kan uiteraard ook een nummer zijn van een andere provider.  

En daarnaast zijn er ook veel anonieme prepaidnummers in omloop. 

Als je het echt wil weten, zou ik dit nummer eens bellen van een anonieme vaste telefoon waarvan de nummerherkenning is uitgeschakeld. Dan hoor je vanzelf wie er opneemt. 

Reputatie 7
Badge +30

Dank Noordzee!

 

@rvwestbr je kunt het nummer invoeren in de website van het ACM. Daar kan je zien bij welke provider het nummer aangesloten is. Wij, en andere providers ook, gaan niet vertellen van wie het nummer is. Dat mogen we, inderdaad vanwege de privacy, niet doen. Omdat de kans heel groot is dat dit nummer gewoon van een persoon is, heb ik ‘m hier verwijderd, zodat derden het nummer niet gaan misbruiken voor bijvoorbeeld phishing of andere ongewenste zaken.