Beantwoord

Gebeld uit Mauritanië

  • 14 October 2019
  • 17 reacties
  • 4838 keer bekeken

Tel zegt dat ik teruggebeld heb, maar is niet zo!! Hoe kan ik dit oplossen? KPN telefoonnummer geeft mega lange wachttijd dus ik probeer het even zo! 

83c7b53d-a333-47a1-baab-50735e299fa9.jpg

 

 

 

dc5f4f5f-219f-4faa-8494-55fa76d421a2.jpg

*Admin: titel van je bericht aangepast

icon

Beste antwoord door Vikash van KPN 21 October 2019, 14:12

Bekijk origineel

17 reacties

Begin alvast ook met een blokkade op je telefoon in te stellen op dat nummer. Een medewerker van KPN zal zich nog bij je melden.
Ook ik en mijn collega zijn meerdere keren gebeld door nummers uit Mauritanië. Het betrof elke keer een ander nummer. Mijn collega zit bij een andere provider (T-Mobile). Gelukkig bij ons geen automatische terugbel actie van de telefoon zelf.
Blokkade op een bepaald nummer zal weinig uitmaken gezien het elke keer een ander nummer betreft.
Reputatie 7
Begrijp ik het goed dat dat uitgaande gesprek 2 uur geduurd heeft? 😖
Ik ben afgelopen 2 uur ook door twee nummers gebeld uit dit land. Geen terugbel actie gelukkig.
Ik ben vandaag ook gebeld. Maar mijn telefoon zegt niet dat ik terug heb gebeld.

Ben ook twee keer gebeld vandaag:

+222 31 34 08 10

+222 30 61 73 92

Ze laten hem 1 keer overgaan
Ik heb hetzelfde probleem! Ook bij mij laten ze hem 1x overgaan en hangen dan op. Ik heb niet teruggebeld omdat ik het niet vertrouw. Ik heb beide nummers nu geblokkeerd, maar zij zullen waarschijnlijk met een ander nummer weer bellen. Weet iemand hoe ze bij mijn nummer terecht zijn gekomen?



Reputatie 6
Badge +6

Kan je niet in je “mijnkpn” app kijken of die 2 uur zijn gefactureerd door kpn? Hier zit niet dagen vertraging op dacht ik maar moet meteen te zien zijn.

Ook als het meerdere nummers zijn is het altijd goed om jezelf tegen wangiri fraude te beschermen door een blokkade. Voorkomen kun je niet altijd, maar op tijd erbij zijn is het halve werk.

Zelf pas ik dat ook toe in mijn (huidige) werken. 

Hier ook 2 keer gebeld, ging maar een enkele keer over

Kun je ook het hele land blokken?

Vanavond ben ik ook twee keer gebeld door +222 35157925 en +222 34407063. Dit zouden telefoonnummers uit Mauritanië zijn. Ik heb niet opgenomen en beide telefoonnummers geblokkeerd. Zo te zien ben ik vandaag niet de enige die gebeld is, al iemand contact gehad met KPN?

Badge +19

Wat verwacht je van kpn in dit geval?

Badge

Hier idem dito, ook gebeld door 2 (verschillende) nummers uit Mauritanië. Beiden gingen nog geen seconde over.

 

+222 35 12 07 96

+222 30 60 29 15

 

Wel erg vreemd dat dit ineens massaal gebeurt… Hoe komen ze aan mijn/onze nummer(s)?

Reputatie 7

Hoe komen ze aan mijn/onze nummer(s)?

Ze gebruiken gewoon een nummer generator en bellen hele reeksen af.

Één keer over laten gaan en hopen dat er niet opgenomen wordt. Daardoor maken ze dus zelf geen kosten en hopen dat er mensen intrappen en terug gaan bellen. Daarna is het kassa.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BM35. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat jou toestel aangeeft dat je hebt terug gebeld en dat je daar zelf niets van af weet. Deze vorm van fraude heet inderdaad wangiri-fraude. Fraudeurs laten het toestel één keer overgaan in de hoop dat ze daarna terug gebeld worden om je zolang mogelijk aan de lijn te houden, zoals wjb al aangeeft.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Het 06-nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Zodra ik je gegevens heb ontvangen zal ik proberen om te achterhalen of er een uitgaand gesprek is geweest. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je.

Reputatie 7
Badge +21

Hoi @BM35. Welkom op het KPN Forum! Wat vreemd dat jou toestel aangeeft dat je hebt terug gebeld en dat je daar zelf niets van af weet. Deze vorm van fraude heet inderdaad wangiri-fraude. Fraudeurs laten het toestel één keer overgaan in de hoop dat ze daarna terug gebeld worden om je zolang mogelijk aan de lijn te houden, zoals wjb al aangeeft.

Zou je het Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode, huisnummer, klantnummer en 06-nummer? Het 06-nummer kan je kwijt in het "Persoonlijke opmerkingen" veld. Zodra ik je gegevens heb ontvangen zal ik proberen om te achterhalen of er een uitgaand gesprek is geweest. Laat je een berichtje achter in dit topic wanneer je dit hebt gedaan? Ik hoor graag van je.

Ik heb geen reactie ontvangen. Ik ga er vanuit dat jouw vraag is beantwoord. Als dit niet het geval is, dan hoor ik dat graag van je!

Reageer