Beantwoord

Gedeelde MB's gebruikt, maar toch kosten in het buitenland

  • 21 October 2019
  • 7 reacties
  • 390 keer bekeken

Badge

Mijn zoontje heeft een abonnement zonder internet. Wij delen mb's met hem. Dit was een tip van een KPN medewerker. Zo zou hij geen extra kosten krijgen. Nu zijn we op vakantie en heeft hij opeens 60,50 kosten, terwijl er nog zeker 1000 mb open staan. Ik begrijp dit niet. En zijn internet is geblokkeerd. 

 

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 26 October 2019, 09:52

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

7 reacties

Reputatie 7
Badge +10

Zijn jullie op vakantie in een land waar je je eigen MBs kan gebruiken? Dus een EU land? Of daarbuiten?

Badge

We waren op een cruise schip. Alle landen zijn eu landen. En op het schip had je geen verbinding. Wijzelf hebben ook geen extra kosten. Alleen hij, daar begrijp ik niet. Er staan nog 1300 mb open op zijn gsm.

Reputatie 7
Badge +10

Kan hij niet per ongeluk verbonden zijn geweest met het maritieme netwerk? Dat hoor je vaak namelijk bij mensen die op een schip zijn .

Simyo legt het mooi uit maar het speelt voor elke provider uiteraard:

https://www.simyo.nl/blog/bellen-en-internetten-op-zee-met-het-maritieme-netwerk/

Dit is dus niet een eventueel betaald wifi netwerk van het schip maar een 3G/4G netwerk buiten de kust .wat ook buiten alle EU regels valt. 

Badge

Geen idee... ik ga morgen maar eens naar de kpn winkel... ik blijf het vreemd vinden. Maar bedankt voor je hulp. 

 

Reputatie 7
Badge +30

Hi@Deeske, welkom! Wat ontzettend zuur dit! Ben je al in de winkel geweest? Ik ga er vanuit dat mijn collega heeft bevestigd wat Ward al zei: dat er verbinding is geweest met een maritiem netwerk en dat daardoor deze kosten zijn ontstaan. Je zoon heeft dan wel een sms moeten hebben gekregen dat hij verbonden was met zo'n netwerk. Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, wil je dan je forumprofiel aanvullen met je postcode + huisnummer, evt. klantnummer(s) en het 06-nummer van je zoon? Ik kijk dan graag met je mee. 

Badge

Hallo Marcia,  

Ik ben nog niet naar de winkel geweest. 

De factuur heb ik ook nog niet... maar hij is geblokkeerd voor internet. Ik heb het ook zo gelaten,  maar hij heeft nog ruim 1000mb over.  Deze heeft hij van de bundel van mijn man. 

Bellen en sms-en doet hij niet…

Ik heb mijn forum profiel aangepast, met zijn klantnummer erbij..

Alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +30

Bedankt! Ik zie inderdaad dat er op 14 oktober kosten gemaakt zijn via een satelliet. Bovenstaande verklaringen zijn dus inderdaad juist. Hij heeft vermoedelijk op de boot, al dan niet per ongeluk, toch verbinding gemaakt met internet. Ik zie dat het echt niet zoveel is, maar de kosten die je daar maakt, zijn erg fors en kunnen oplopen tot 10 euro per MB. Meer informatie hierover vind je op onze website onder Reizen met het vliegtuig, cruiseschip of de veerboot?