Beantwoord

Geen bereik, geen service. Zoeken naar provider..

• 10 juni 2018
  • 20 reacties
  • 315 keer bekeken

Beste forumleden,

Ik ben in het bezit van een iPhone 5C en ik heb al enkele dagen last van het "Zoeken..." naar een provider.
Ik heb mijn telefoon al meerdere malen opnieuw opgestart, de simkaart verwisseld en gekeken of het "Niet storen" aan staat. Dit werkt helaas niet. Is er iemand die een oplossing weet?

Alvast bedankt!,

Stefan

*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Susan_ 10 juni 2018, 16:57

Goedemiddag Steejfan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!
Wat enorm irritant en onhandig ook dat je al enkele dagen geen service hebt. Goed dat je al enkele dingen geprobeerd hebt! Wat bedoel je precies met simkaart verwisseld? Heb je jouw simkaart in een ander toestel getest, of een andere simkaart in jouw toestel? En wat is hieruit gekomen?
Ik zou graag willen weten of je dit probleem op één plek ervaart, bijvoorbeeld alleen thuis, of ook onderweg op andere plekken? Het kan een storing of onderhoud zijn aan een mast bij jou in de buurt, mocht het plaatselijk zijn. Daarnaast wil ik je vragen om de instellingen van je iPhone nog even na te gaan!
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemiddag Steejfan, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!
Wat enorm irritant en onhandig ook dat je al enkele dagen geen service hebt. Goed dat je al enkele dingen geprobeerd hebt! Wat bedoel je precies met simkaart verwisseld? Heb je jouw simkaart in een ander toestel getest, of een andere simkaart in jouw toestel? En wat is hieruit gekomen?
Ik zou graag willen weten of je dit probleem op één plek ervaart, bijvoorbeeld alleen thuis, of ook onderweg op andere plekken? Het kan een storing of onderhoud zijn aan een mast bij jou in de buurt, mocht het plaatselijk zijn. Daarnaast wil ik je vragen om de instellingen van je iPhone nog even na te gaan!
Reputatie 7
Badge +19
Hallo @Steejfan
Ook is het verstandig om even via Instellingen - Algemeen - Stel opnieuw in - Herstel netwerkinstellingen aan te klikken.
Bedankt voor jullie antwoorden!
Ik heb geprobeerd de netwerkinstellingen opnieuw in te stellen, maar de situatie is helaas nog steeds hetzelfde.

Ik ervaar het probleem op alle plekken waar ik heen ga, dus het is niet een lokaal iets.
Het stoppen van de sim-kaart in een andere telefoon ga ik straks eens proberen.

Ik hoef bij het opnieuw opstarten van de telefoon ook geen PIN-code in te vullen. Het lijkt mij dat er dan iets met de SIM-kaart is?
Reputatie 7
Badge +21
Geen probleem, ik ben zeer benieuwd naar de uitkomst in een ander toestel! Het kan dan uiteindelijk wel bij de simkaart liggen, dat is zeker een mogelijkheid. Laat je het weten?
Ik weet niet wat ik heb gedaan, maar hij werkt weer! Bedankt iedereen voor alle hulp!
Reputatie 7
Badge +21
Super, goed om te lezen! Misschien lag het probleem niet bij jou, maar bij een tijdelijke storing.. Maar heel erg fijn dat je weer bereikbaar bent 😉 Mocht je ooit nog andere vragen hebben weet je ons te vinden!
Super, goed om te lezen! Misschien lag het probleem niet bij jou, maar bij een tijdelijke storing.. Maar heel erg fijn dat je weer bereikbaar bent 😉 Mocht je ooit nog andere vragen hebben weet je ons te vinden!

Het geluk was van korte duur haha. Ik heb 1 dag bereik gehad, maar nu heb ik weer exact hetzelfde probleem...
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Steejfan,

Susan is momenteel met vakantie dus ik neem het van haar over 🙂 Wat zuur dat het geluk van zo'n korte duur was 😞 Zou je in dit geval jouw simkaart alsnog eens willen testen in een ander toestel? Zo kunnen we achterhalen of het aan je toestel of aan de simkaart ligt.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemiddag Steejfan, ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!
Goedemiddag Steejfan, ik heb geen bericht meer van je gehad. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Goedemiddag. Sorry voor het late antwoord. Drukke dagen voor school gehad ;)
Ik heb de simkaart net in een ander toestel gestopt en daar doet hij het wel in. Wat is nu slim om te doen?
Reputatie 7
Badge +19
Geen probleem! School is ook erg belangrijk. Goed om te weten dat het wel werkt in een ander toestel. Er staat dus iets niet goed in de instellingen van jouw toestel. Wanneer je naar instellingen> aanbieder gaat, staat KPN hier automatisch geselecteerd?
Geen probleem! School is ook erg belangrijk. Goed om te weten dat het wel werkt in een ander toestel. Er staat dus iets niet goed in de instellingen van jouw toestel. Wanneer je naar instellingen> aanbieder gaat, staat KPN hier automatisch geselecteerd?

De hierboven genoemde instellingspagina is niet op mijn iPhone (5C) te vinden. Normaal kon ik de provider via het kopje "Persoonlijke hotspot" zien, maar deze is grijs en niet klikbaar.
Reputatie 7
Badge +19
De optie hoort wel te staan onder de instellingen. Zie afbeelding, aanbieder staat onder de optie persoonlijke hotspots.

Ik krijg die optie niet te zien.

Reputatie 7
Badge +19
Wat gek! Ik heb nog eens op Apple support gekeken. Ze geven in deze link advies om het probleem op te lossen. Wil je dit eens testen?
Bedankt voor het meedenken, Marina. Ik heb net gebeld met de KPN support en die hebben met getipt om Apple hierover te bellen. Ik heb zojuist een afspraak met Apple gemaakt om me te bellen. Ik hou je/jullie op te hoogte!
Reputatie 7
Badge +19
Dat is goed, ik ben namelijk ook heel erg benieuwd naar de afloop en of er een oplossing vanuit Apple komt. Had je overigens nog de link doorgenomen die ik je in mijn vorige bericht had gestuurd? Ik verwacht namelijk dat Apple dit ook met je gaat doornemen.
Ja, ik had de opties via de link doorgenomen en de enige die overbleef was de mobiele provider bellen.
Reputatie 7
Badge +19
Snap ik! Ik had het misschien al eerder kunnen vragen, maar heb je al eens een andere simkaart in jouw toestel geprobeerd? Misschien is er iets aan de hand met de simkaarthouder waardoor hij geen aanbieder ''ziet''. Heb je inmiddels met Apple gebeld?
Reputatie 7
Badge +19
Ik heb geen bericht meer van je gehad Steejfan. Mocht je later nog vragen hebben, kom dan gerust bij ons terug!

Reageer