Beantwoord

Geen bereik in tijden van Corona, maar daarvóór oók al niet, helaas

  • 26 March 2020
  • 6 reacties
  • 99 keer bekeken

In woonwijk aan zuidkant van Eerbeek (Wilhelminapark Eerbeek Zuid), in de gemeente Brummen hebben sinds een jaar circa 30 huishoudens géén of slecht mobiel bereik. Hiervoor is een globale inventarisatie gedaan onder de huishoudens door de Wijkraad Eerbeek-Zuid. In de wijk staan circa 150 huizen. In tijden van de Corona-epidemie is slechte mobiele communicatie des te schrijnender. Mensen willen gebeld kunnen worden, of willen zelf bellen.  Mensen willen met hun mobiel door anderen bereikt kunnen worden, of zelf bellen, zeker in geval van nood.

Op de dekkingskaart KPN (postcodegebonden) is goed te zien dat we voor mobiel bereik op de rand van een groot en blanco gebied zitten.

Wat is hiervoor technisch gezien en op korte termijn de oplossing vanuit de KPN  ??

icon

Beste antwoord door Wilhelminapark 2 April 2020, 15:17

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hallo @Wilhelminapark , als je toestel daarvoor geschikt is zou je ook WiFi-bellen in kun schakelen, is er dan een mindere 4G-verbinding dan loopt het via de WiFi, dan heb je als het ware een redundant systeem.

 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @Wilhelminapark, welkom! Wat ontzettend vervelend dit, zeg! Ik kan me heel goed voorstellen dat je juist in deze periode heel graag een goed netwerk wilt. De tip van JanD is daarin een hele goede. Ook wij hebben als provider maatregelen genomen voor wat betreft Corona, ter bescherming van onze medewerkers. Wie thuis kan werken, werkt thuis en waar mogelijk is om zaken uit te stellen, doen we dit. Betekent dus dat, als er al een upgrade/verbetering aan zou komen, dit door Corona mogelijk vertraagd wordt helaas. Als je je forumprofiel aanvult met je postcode + huisnummer, 06-nummer en evt. klantnummer(s), dan kijk ik desondanks toch graag met je mee. 

Reputatie 7
Badge +30

Hartelijk dank voor het aanvullen van je profiel! Ik heb een ticket bij onze technische dienst aan laten maken. Er wordt naar aanleiding daarvan binnen 10 werkdagen contact met je opgenomen. Hopelijk hebben mijn collega's concrete informatie voor je. Wil je hier nog even laten weten wat eruit gekomen is?

Beste Marcia, dank voor uw bericht. Tot nog toe hebben medewerkers van de klantenservice KPN en anderen aangeraden via wifi-bellen te bellen. Maar dit kan slechts bedoeld zijn als tijdelijke oplossing.

Van een niet al te groot land als Nederland mag je verwachten dat er overal voldoende dekking is op de "normale”manier, dus we zijn benieuwd naar de andere oplossingen van KPN. Ik ga u laten weten wat daaruit gekomen is.

Beste Marcia, ik ben 31 maart jl. gebeld door een KPNcollega, Alex (...) , en kreeg geschikte informatie over het voorliggende probleem. De telefoonverbinding was haperend zoals gebruikelijk. Hij gaf de tip om te bellen via wifi, dus dat ingeschakeld in een mobiel waar dat kon. Verder checkte hij de dichtstbijzijnde antennemast Coldenhovenseweg 87, Eerbeek en benoemde het signaal in WHP dat optimaal was afgesteld. Hij benoemde de mogelijkheid om officieel verzoek namens wijkraad in te dienen voor plaatsing nieuwe antennemast, ergens in/aan rand van de wijk, een ingewikkeld en tijd vergend project in bosachtige omgeving. Ingewikkeld door veel vergunningentrajecten, mogelijke bezwarenprocedures in wijk en aanlegperikelen in bos. Deze informatie heb ik doorgegeven aan de wijkraad, die nu over het vervolg gaat. Intussen is wijkbewoonster Ellen met Ellen@whp ook op onderzoek uit geweest via het forum en heeft contact gehad met collega Bart, met veel informatie tot gevolg.

Hartelijk dank tot zover ! 

 

PS Wilt u voor zover dat nodig is, na lezing persoonlijke informatie (namen) uit deze berichten halen, zodat de privacy niet in het geding is.

 

*Admin: gegevens verwijderd i.v.m. privacy

Reputatie 7
Badge +30

Wat fijn dat je zo'n uitgebreide uitleg van mijn collega gehad hebt! Ik heb net ook het andere topic van wijkbewoonster Ellen gelezen inderdaad. Hopelijk komen jullie verder met de wijkraad! Mochten wij in de toekomst nog iets voor jullie kunnen betekenen, dan weet je ons te vinden.