Beantwoord

Geen eerlijke internetbundel

  • 19 November 2019
  • 5 reacties
  • 226 keer bekeken

Beste KPN,

Een aantal jaar ben ik klant van jullie voor mobiel. Sinds ongeveer 3 jaar ben ik ook klant bij jullie voor internet en TV (KPN compleet). 

Ik heb momenteel een bundel van 2gb welke verdubbeld wordt i.v.m. KPN compleet. Hier betaal ik maandelijks 30 euro voor. Nu zag ik zojuist dat jullie een actie hebben waarbij nieuwe abonnementen, voor 30 euro per maand, een internetbundel krijgen met unlimited data. Dit is dus hetzelfde bedrag wat ik nu per maand betaal. Het leek mij dus fair, zeker gezien ik geruime tijd klant ben en klant wil blijven, dat ik mijn bundel kan overzetten naar een unlimited data bundel zonder extra kosten. De klantenservice via de telefoon gaf echter aan dat dit niet mogelijk is. Hiervoor zou ik een totaal nieuw abonnement moeten afsluiten en gezien mijn huidige abonnement nog 1+ jaar loopt was dit niet mogelijk.

Ik vind dit erg krom. Nieuwe klanten krijgen dus, voor hetzelfde bedrag per maand, een oneindige databundel. En ik, als loyale klant, moet het doen met een karige 4gb bundel voor hetzelfde bedrag per maand. Niet echt een manier om je huidige klanten te behouden lijkt mij.

Hierbij dus ook nogmaals mijn verzoek om mijn bundel over te zetten naar een unlimited bundel. Zou het erg krom vinden als dit, zoals de klantenservice aangaf, niet mogelijk is. Het zou voor mij helaas een reden zijn om over te stappen naar een andere provider met mijn totale pakket.

Ik zie graag een reactie tegemoet.

icon

Beste antwoord door Joep1965 19 November 2019, 23:45

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

5 reacties

Badge +19

Blijkbaar heb je toen gekozen voor een 2 jarig abonnement. Dat kan goed uitpakken als de prijs omhoog gaat maar ook slecht uitpakken als de prijs omlaag gaat. In dit geval pakt het voor jou slecht uit. Niet leuk maar niets aan te doen helaas.  Als de hypotheekrente omlaag gaat in je rentevaste periode gaat de bank je ook geen lagere rente geven. 

Reputatie 7
Badge +24

Contract is contract. Je hebt er zelf voor gekozen en zult dat geduldig moeten uitzitten. Wat hier nu gebeurd, is afgelopen jaren al diverse malen eerder gebeurd. Nieuwe contracten hadden steeds meer data voor hetzelfde geld.

Ik schrijf dit bericht richting een KPN medewerker. Reacties van overige gebruikers hebben voor mij dan ook geen toegevoegde waarde.

 

@Joep1965 
Een vergelijking met een hypotheek trekken slaat natuurlijk helemaal nergens op. Op geen enkele wijze is een hypotheek vergelijkbaar met een mobiel abonnement. Zowel qua looptijd, product en overige juridische aspecten. Daarnaast, als ik alleen een mobiel abonnement had bij KPN, had een '’contract is contract'’ stelling nog ergens op kunnen slaan. Maar richting een huidige klant, die al jaren alle producten van KPN afneemt en ook nog eens een fikse verhoging heeft gekregen van internet en televisie, vind ik dat hier coulancehalve, t.b.v. klantbehoud, een handreiking gedaan kan worden.

@Nick83 
Heel makkelijk gezegd. Ondertussen heeft KPN wel het maandbedrag voor internet en TV flink verhoogd. Daar geldt dan weer niet '’contract is contract'’. Een totaal klant die al jaren loyaal is mag dan ook wel mee profiteren van een aanbieding. Niet meer dan logisch.

Reputatie 7
Badge +20

Hoi @NietVanToepassing, welkom hier op ons Forum. 

Ik lees dat je graag over wilt naar de onbeperkt data bundel uit de Hussel. Hier heb je al contact over gehad. Er is aangegeven dat je nog niet over kan omdat je nog binnen contract zit. Dit contract heeft andere voorwaarden. Hier ben je destijds mee akkoord gegaan. Dit valt niet aan te passen inderdaad hoe graag ik dat ook zou willen.Je kan enkel verhogen naar de opties die je binnen Mijn KPN ziet. 

Reputatie 7
Badge +24


​​Heel makkelijk gezegd. Ondertussen heeft KPN wel het maandbedrag voor internet en TV flink verhoogd. Daar geldt dan weer niet '’contract is contract'’. Een totaal klant die al jaren loyaal is mag dan ook wel mee profiteren van een aanbieding. Niet meer dan logisch.

Dat de prijzen elk jaar aangepast worden met de inflatiecorrectie, dat is gewoon onderdeel van de contractvoorwaarden.