Beantwoord

Geen korting op mobiel meer, liever niet naar KPN door slecht internet

  • 6 April 2020
  • 15 reacties
  • 151 keer bekeken

Wij wonen in het buitengebied en de maximale snelheid die kpn kan bieden is hier 26 mbit. Dit terwijl er hier gewoon glasvezel is maar niet van KPN. Nu hebben wij al jaren naar tevredenheid meerdere mobiele abonnementen op ons adres waarop wij 5 euro korting krijgen doordat het er meerderen zijn. Nu heeft KPN het nieuwe hussel en tot mijn verbazing moet ik nu die waardeloze vaste aansluiting er bij nemen om van korting gebruik te kunnen maken. Ik wil wil heel erg graag alles bij kpn onderbrengen maar zorg er dan voor dat ik dit via de glasvezel kan doen. Met een 4 persoons huishouden kom je echt niet meer weg met 26 mbit.

Waarom kan KPN voor mensen zoals ons niet een uitzondering maken en ons toch die korting verlenen op ons mobiele abbonement zonder dat wij een vaste aansluiting nemen. Immers het is kpn die hier niet kan leveren. Via de telefoon loop ik tegen een muur op van mensen die slechts het systeem volgen. Wat ik vraag is maatwerk anders ben ik genoodzaakt een andere provider te zoeken wat ik helemaal niet wil, maar ik ga niet meer betalen voor een zelfde service dan die ik nu ook al krijg. 

 

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

icon

Beste antwoord door Robyn_ 8 April 2020, 15:20

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

15 reacties

Badge +19

Voor maatwerk moet u inderdaad hier niet zijn. Bij geen enkele provider overigens. De pakketten zijn standaard en u zegt ja of nee. In het zakelijke circuit zijn er zijn er meer mogenlijkheden maar daar betaal je dan ook fors voor. Welke provider heeft u nu voor glasvezel?

Ik heb nu Fiber met 1000mbit..kpn kan dit helaas niet bieden.

Badge +19

KPN levert zelden over het netwerk van derden. Vaak heeft dat te maken met de vraagprijs van de netwerkbeheerder.

Wat bevalt je niet bij Fiber? (ik neem aan het zenderaanbod, want internet is internet en telefoon is telefoon)

Ik denk dat je mijn bericht niet hebt begrepen. Sinds introductie van hussel krijg je geen korting meer op meerdere mobiele abonnementen. Wij hebben 4 mobieltjes bij kpn en krijgen op elk abbo 5 euro korting. Dit heeft kpn nu afgeschaft en geeft alleen nog korting als je ook een aansluiting neemt op internet en tv. aangezien dit voor ons nadelig is worst het mobiele abbo voor ons dus onnodig duur en dwingt kpn ons dus om uit te gaan zien naar een nieuwe provider. Wij staan dus ook op het punt om over te sluiten naar T mobile maar eigenlijk willen we dit niet omdat kpn ons altijd goed is bevallen. Voor vier abonnementen moet ik in de nieuwe situatie echter aanzienlijk meer gaan betalen dan dat ik nu doe. Vandaar ook de vraag aan iemand van kpn als die meeleest of het voor iemand in het buitengebied niet mogelijk is hier een mouw aan te passen.

Overal worden abbonementen voordeliger met meer data dus waarom zou ik dan bij kpn als trouwe klant meer moeten gaan betalen. Ik kan alleen niet overstappen op het vaste net maar 4 mobiele abonnementen moet kpn toch wel iets waard zijn om te behouden?

Reputatie 7
Badge +10

Ik denk dat je mijn bericht niet hebt begrepen. Sinds introductie van hussel krijg je geen korting meer op meerdere mobiele abonnementen. Wij hebben 4 mobieltjes bij kpn en krijgen op elk abbo 5 euro korting. Dit heeft kpn nu afgeschaft en geeft alleen nog korting als je ook een aansluiting neemt op internet en tv. aangezien dit voor ons nadelig is worst het mobiele abbo voor ons dus onnodig duur en dwingt kpn ons dus om uit te gaan zien naar een nieuwe provider. Wij staan dus ook op het punt om over te sluiten naar T mobile maar eigenlijk willen we dit niet omdat kpn ons altijd goed is bevallen. Voor vier abonnementen moet ik in de nieuwe situatie echter aanzienlijk meer gaan betalen dan dat ik nu doe. Vandaar ook de vraag aan iemand van kpn als die meeleest of het voor iemand in het buitengebied niet mogelijk is hier een mouw aan te passen.

Overal worden abbonementen voordeliger met meer data dus waarom zou ik dan bij kpn als trouwe klant meer moeten gaan betalen. Ik kan alleen niet overstappen op het vaste net maar 4 mobiele abonnementen moet kpn toch wel iets waard zijn om te behouden?

 

Dit klopt niet helemaal. Als je niets verandert aan je mobiele abonnementen behoud je de korting die je had. Pas als een mobiel abonnement verlengd wordt (en daarmee een Hussel abonnement wordt) vervalt de korting die je had voor het hebben van meerdere mobiele abonnementen. Verleng je niet maar laat je het abonnement gewoon doorlopen dan zou je die korting moeten hebben behouden.

 

Zie onderaan deze site:

https://www.kpn.com/hussel.htm?campaignid=ps:s=go:t=KPN-Only-KPN:c=kpn+%7C+only+%7C+brd+%7C+alg:d=kpn+%7C+hussel+%7C+bmm:co=%2Bkpn%20%2Bhussel:f1=%2Bkpn+%2Bhussel:f2=b&ds_rl=1079045&gclid=Cj0KCQjwuZDtBRDvARIsAPXFx3DEuvY2RAXrDMMRsR-DuE9mmTX5gsr2v_29BGCei6YNpfjA2VXPgXQaAr6IEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Reputatie 7
Badge +24

KPN bied een bepaald product aan met een bepaalde prijs. Als u die niet bevalt, dan gaat u toch naar een ander?

Reputatie 3
Badge +4

Hi @Hajedam, welkom op het Forum! Om eerst in te gaan op de korting op het mobiele abonnement: wat Ward_ zegt klopt volledig. Wanneer je nog de ‘oude’ abonnementen hebt, dus de voorgangers van onze Hussel-abonnementen, dan krijgen deze abonnementen de voordelen die ze al hadden. Zolang dat contract ongewijzigd is veranderen deze voordelen ook niet. Wanneer je verlengt naar Hussel-abonnementen ga je over op Hussel-voordelen voor deze abonnementen. 

Wat betreft de te halen snelheid kan ik alleen simpel en eerlijk tegen je zijn. Wat er via KPN haalbaar is, is wat wij je kunnen bieden. Ik sluit niet uit dat dit in de toekomst mogelijk een hogere snelheid wordt, maar zolang hier nog geen plannen voor zijn kan ik niet garanderen. Hierin is het aan jou de keuze of je naar KPN wilt of niet. Gezien jouw huidige snelheid bij Fiber begrijp ik een keuze voor ‘niet’ heel goed. Die keuze is echter wel echt jouw keuze. 

Bedankt voor alle reacties. Wat mij betreft mag hier een slotje op.

Inderdaad waardeloos ben al jaren en jaren bij KPN en dan wil ik nu een abonnement verlengen en dan moet ik ineens de volle mep betalen...gebeld naar KPN en ze willen geen enkele kant op heb 2 mobiels bij KPN...denk aan opzeggen….

IK smeekte om de korting nog maar men lachte me gewoon weg…  jammervze zullen de laatste tijd erg veel klanten verliezen

Badge +19

Maar waarom wilt u verlengen? Dat hoeft niet.

Ik heb nu 3 GB internet en wil onbeperkt  internet….en dus krijg je geen korting meer op wat voor internet dan ook alleen als je ook internet thuis hebt dan wel…..alle kortingen zijn mijns inziens verdwenen voor allen mobiel….

Badge +19

Ja dat klopt. Je krijgt alleen korting als je thuis en mobiel combineert. Dat is tegenwoordig bij iedere provider zo.

Het is alleen vervelend dat ze dat zo op die manier aan de man brengen….geen korting meer basta….ze lachte me gewoon uit bij de KPN winkels….ga maar ergens anders heen zeggen ze dan….geen korting meer doei...ik ben al jaren en jaren klant en bats weg met die korting… Ze……….. je alleen als je ook internet neemt dan krijg je korting

Badge +19

Maar de prijzen zijn de afgelopen tijd ook flink omlaag gegaan.  Er is gewoon geen ruimte om korting te geven. De concurrentie is enorm.