Beantwoord

geen mobiel internet in belgie

  • 7 October 2019
  • 4 reacties
  • 2008 keer bekeken

Ik woon op de grens met belgie en heb pas mijn abonnement aangepast zodat ik ook mobiel internet heb.
Als ik ben verbonden met kpn werkt alles naar behoren. Kom ik echter een kilometer over de grens, en mijn telefoon schakeld automatisch over op Belgisch netwerk dan is mijn internet verdwenen. Ik heb op het forum alle mogelijke oplossingen toegepast echter zonder resultaat. Wie kan mij verder helpen?
icon

Beste antwoord door bominabel 10 October 2019, 14:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Welkom @bominabel! Vreemd dit. Helpt het om over te schakelen op een ander netwerk?

Je geeft aan alle oplossingen te hebben geprobeerd maar daarmee weet ik alsnog niet wat je precies hebt geprobeerd 😉 Voor de zekerheid hier een lijst van de meestvoorkomende oplossingen.
- Start het toestel opnieuw op
- Controleer of roaming staat ingeschakeld
- Kies handmatig een mobiel netwerk ("Instellingen" - "Mobiele Netwerken" - "Netwerken Zoeken" )
- Test of het zonder 4G wel werkt (niet alle netwerken ondersteunen 4G)
- Controleer of de APN staat ingesteld op internet (APN instellingen voor 4G KPN)

Als dit niet werkt controleer ik de netwerkinstellingen aan onze kant. Kun je daarvoor je adresgegevens en klantnummer/06-nummer toevoegen aan je profiel? Als je een reactie stuurt zodra dat is gebeurd kijk ik dit na.
Mijn profiel is inmiddels aangepast. Verder heb ik alles gedaan wat in jou antwoord stond, echter zonder resultaat
Reputatie 7
Badge +28
Er stond een netwerkblokkering ingesteld op roaming, ik heb die er afgehaald. Kun je het nog eens proberen? Als het niet direct werkt kun je het toestel opnieuw opstarten of (nog makkelijk) vliegtuigstand in- en uitschakelen.
Probleem is opgelost, dank je voor de toch wel snelle oplossing.