Beantwoord

Geen NL-Alert gehad

  • 3 June 2019
  • 12 reacties
  • 2106 keer bekeken

Reputatie 5
Badge +6
Vandaag zouden de proefberichten van NL-Aert verstuurd zijn. Op alle drie de abonnementen geen bericht ontvangen terwijl alle instellingen juist staan.

Bij andere abonnementen van andere providers die wij hebben vanwege werk water wel een proef bericht.

Was er een storing?
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 5 June 2019, 16:29

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

12 reacties

Reputatie 7
Badge +24
Hoi Dennis. Gek, want ik kreeg er vandaag wel eentje. Schrok er ook behoorlijk van, wat geluid betreft dan.

Heb je deze stappen ook gevolgd?
Reputatie 7
Je moet je toestel wel instellen voor het ontvangen van nl-alerts. Anders krijg je inderdaad niks.

En als die gaat, gaat het toestel flink tekeer 😂
Reputatie 5
Badge +6
Dank voor jullie reacties!

Alle drie betreffen IPhones die niet meer ingesteld hoeven te worden. Het staat sinds 12.1 al standaard goed. Toch voor de zekerheid gekeken en ja....goed.

Ligt het aan toestel? Nee dat ook niet want in dit huis zijn drie toestellen van het type XR. Waarvan een op KPN, een op T-mobile en een werk telesoon bij Vodafone. Vodafone en T-mobile deden het wel.

een van de drie KPN abonnementen was op een andere locatie, maar in dezelfde woonplaats. Maar deed het dus ook niet.

Zeg het dus maar.....
Reputatie 7
Mijn XR met KPN ging als een malle vanmiddag 🙄
net als de keer ervoor en daarvoor en ook op de iPhone weer daarvoor,...

Raar hoor!
Reputatie 7
Badge +24
Even opnieuw verbinden met het KPN netwerk schijnt te werken. Handmatig in de instellingen of de iPhones een softe reset geven, helemaal uit en weer aan dus.
Ik heb ook geen bericht ontvangen op mijn Samsung S8.
Stond gewoon aan, raar, normaal ontvang ik ze wel altijd en er was wel berijk, de gene die naast me stond ontving um wel😕
Reputatie 7
Badge +24
Hi Miley, ook voor jou kan ik alleen het volgende bedenken:

Even opnieuw verbinden met het KPN netwerk schijnt te werken. Handmatig in de instellingen of de iPhones een softe reset geven, helemaal uit en weer aan dus.

En natuurlijk:


Heb je deze stappen ook gevolgd?
We hebben hier 4 iPhones, 2 iPhone 7's en een 2 SE's. 3 met een KPN abonnement en 1 met een Vodafone abonnement. En ja, ze zijn juist ingesteld.
Geen enkele ging af vandaag.
De iPhone SE van mijn werk, welke notabene een Duits Vodafone abonnement heeft (ik werk in Duitsland), ging wel af.
Lijkt me heel sterk dat 4 telefoons, die in de laatste weken allemaal wel een keer helemaal uit en aan zijn geweest, allemaal hetzelfde probleem hebben.
NL Alert werkt gewoon niet. Heb het nog nooit werkend gehad. Vorige keren ook geen alert.
Kan wel weer eens een soft reset doen, dan zullen we op 2 december weten of het geholpen heeft.
Reputatie 5
Badge +6
@Kurgan Die reset is inderdaad een gek voorstel. Als je IOS 12.2 of 12.3 hebt staat hij standaard juist ingesteld.

Als er wel wat aan de hand is kun je ook niet kijken welke telefoon wel en welke geen reset heeft gehad. Het luchtalarm moet er met enkele jaren uit omdat NL-Alert het over gaat nemen. Je moet er dus blind op kunnen vertrouwen.

ik ben erg nieuwsgierig naar reactie van KPN.
Reputatie 7
Badge +21
Met mijn vorige iPhone's zette ik NL-Alert altijd uit, het neemt n.l. erg veel batterijverbruik in beslag.
Heb nu al een tijdje de XR en was vergeten het uit te zetten, maar een hels kabaal kwam er uit dat ding.
Overigens schijnt Apple wat aan het verbruik gedaan te hebben want het is nu goed met NL-Allert aan.
Reputatie 7
Badge +24
Met een reset bedoel ik niet een fabrieksreset maar een softe reset zodat er weer verbinding met het netwerk wordt gemaakt. Ik kan hier verder geen rare dingen over vinden. Wij laten dit standaard door als het op de toestellen aan staat. Wel lees ik het volgende op crisis.nl:

Ik heb mijn mobiel wel ingesteld voor NL-Alert, maar geen NL-Alert controlebericht ontvangen. Hoe kan dat?

Er kunnen meerdere redenen zijn waarom je het bericht niet hebt ontvangen. Bijvoorbeeld omdat je toestel tijdelijk uitstond, je toestel actief in gebruik was om bijvoorbeeld via internet een video te kijken of een app te downloaden, je in gesprek was of omdat je tijdelijk geen bereik had. Daarnaast kan er enige tijd zitten tussen het uitzenden en het doorsturen van het controlebericht door de providers naar alle mobiele zendmasten.

Blijkbaar komt de melding niet door als het het toestel op dat moment actief gebruikt wordt op internet (surfen /appen etc), meer vind ik hier niet over op hun website. Ga wel kijken of wij hier nog iets mee kunnen.
Ik dacht dat ik het uit had gezet en kreeg ook dat bericht. (Huawei)