Beantwoord

Geen of heel slechte netwerkontvangst buitengebied Bergen op Zoom

  • 25 November 2019
  • 10 reacties
  • 131 keer bekeken

Badge

Een paar weken terug is er in omgeving Bergen op Zoom op vrijdag een storing geweest van het mobiele netwerk van KPN. Ik kreeg hier via SMS berichtjes over, nadat het opgelost was. 

Nu was het signaal hier al niet geweldig in huis maar sinds die vrijdag is het nog slechter geworden. Ook mijn gasten/bezoekers hebben er last van.

Contact met de servicedesk heeft geen oplossing opgeleverd.

Is er een mast terug geschroefd in vermogen?

Gaat om 2G netwerk ontvangst binnen. 4G interesseert mij minder in huis, zie soms wel een symbooltje van bellen via 4G staan maar die kwaliteit laat (nog) erg te wensen over.

Ben toen ik hier kwam wonen bewust op KPN en Simyo over gestapt. Tevergeefs lijkt het nu.

icon

Beste antwoord door Rutger van KPN 4 December 2019, 18:22

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

10 reacties

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Welkom op het forum. Erg irritant dat je sinds de storing zoveel minder goed bereik hebt. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan ga ik kijken of ik kan achterhalen wat de situatie is in de omgeving. 

Badge

@Waterad Welkom op het forum. Erg irritant dat je sinds de storing zoveel minder goed bereik hebt. Zou je voor mij je forumprofiel willen aanvullen? Dan ga ik kijken of ik kan achterhalen wat de situatie is in de omgeving. 


gedaan

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Bedankt voor het invullen van je gegevens. Excuses voor de late reactie. Heb je alleen probleem met de dekking in de woning of doet zich er ook problemen voor buiten de woning? En zijn er vooral problemen met bellen of gaat het verbruik van data ook moeizaam? 

Badge

Buiten is de ontvangst rondom het huis ietsjes beter maar niet veel. Probleem is met bellen en data hoewel ik die laatste weinig gebruik in en om het huis. Elders, bv richting stad geen problemen.

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Duidelijk, mag ik vragen wat voor toestellen er los van het al doorgegeven toestel gebruikt worden in de woning? Ik zie namelijk inderdaad terugkomen dat de dekking in de woning inderdaad niet optimaal is. Er staan twee masten in de omgeving alleen staan deze voor jouw woning zeer ongelukkig uitgericht. Wel bijzonder dat het bereik voor het onderhoud beter was dan nu. Terwijl dit juist andersom zou moeten zijn of geen invloed zou mogen hebben. Wat nog wel een optie zou zijn is bellen via wifi, dat zou de problemen met telefoneren in ieder geval op kunnen lossen. Heb je een mogelijkheid dit te testen en mij de resultaten te laten weten? 

Badge

Bellen via wifi staat sinds kort aan (tenminste, ik zie een wifi teken en een wifiteken met een 1 en een telefoonhoorntje erbij) Gaat dat dan via VoLte of via mijn eigen wifi netwerk thuis?

Het geeft wisselende resultaten. Kreeg laatst te horen dat ik niet meer te verstaan was naarmate het gesprek vorderde. Ik kon de andere kant nog wel goed verstaan.

 

Maar heb echt t idee dat bij het onderhoud aan de mast(en) het vermogen terug geschroefd is.

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Op het moment dat je Vowifi (bellen via wifi) aan hebt staan dan bel je via je eigen wifi verbinding. Met de omschrijving die je mij geeft lijkt het er inderdaad op dat de instelling aan staat. Is de wifi verbinding in de woning wel goed? Ik zie overigens wel dat er storing is geweest op 1 van de masten in de omgeving. Maar ik zie nog geen onderhoud terugkomen, dit komt er nog wel aan. Wanneer precies durf ik niet te zeggen maar op dit moment lijkt het er op dat dit in 2020 zal zijn. 

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!

Badge

Nee tuurlijk is mijn vraag niet beantwoord. 

Probleem is dat NA de storing het bereik minder geworden is. En daar heb ik nog geen verklaring voor gezien. De kwaliteit van mijn wifi doet daar niet aan af en is perfect .

Reputatie 7
Badge +15

@Waterad Ik heb een bericht doorgezet naar mijn collega's van de mobiele technische dienst om onderzoek te doen naar de situatie. Zij zullen zodra ze meer informatie hebben telefonisch contact opnemen.