geen sms en gesprekken kunnen ontvangen

• 3 januari 2012
  • 7 reacties
  • 8671 keer bekeken

Hallo

Sinds eerste kersdag kan ik mijn prepay toestel niet meer gebruiken omdat er een probleem is met het netwerk van HI en KPN in Nootdorp. Ik bel iedere dag, probleem is bekend maar ze weten niet  hoe lang het gaat duren voor het is opgelost. Ik ondervind hier erge hinder van. Ben voor iedereen onbereikbaar, kan geen internet betalingen doen. Stel dat er een noodgeval is.

Ik ga morgen dan ook maar noodgedwongen een nieuwe telefoon kopen van een andere provider. Je kan in deze tijd toch niet meer leven zonder een mobiel.

Wat ik trouwens belachelijk vindt is dat deze storing niet wordt vermeld op de site van KPN bij storingen.

Willen ze zo een betrouwbaar netwerk ventieleren. Trouwens belachelijk ook dat ze niet per mail bereikbaar zijn. Je moet maar bellen dan krijg je een vriedelijke dame aan de telefoon die er ook niets aan kan doen en je ook niet kan helpen. (weer een deel van het beltegoed weg van je zoon die een mobiel heeft bij een andere procvider).

Al met al als het niet snel opgelost wordt overstappen en hopen dat de service bij een ander beter is.

Of heeft iemand nog raad hoe ik dit kan oplossen!!

7 reacties

Beste Zwemboy,

Vervelend om te lezen! Heeft u voor mij uw postcode/huisnummer en telefoonnummer in een privébericht?

Dan zoek ik het voor u uit.

Met vriendelijke groet,
Clemens 

Hier nog een nootdorper,

Ik gebruik de telefoon ook zakelijk en moet even een ritje prins clausplein rijden om alle gemiste oproepen en sms berichten te actualiseren.

Door het gemis aan informatie via de website waarin geen storingen staan vermeld ga je het toch eerst de telefoon nalopen. Nieuwe software installeren, resetten, fabrieks reset, noem maar op. Met het gevolg dat je alle instellingen kwijt bent. Al met al toch weer een poosje bezig.

Na alle mogelijkheden afgelopen te hebben toch maar eens bellen met de klantenservice. Heel vriendelijk geholpen en moest allerlei zaken uitproberen met de mobiele telefoon voordat ik werd doorverbonden met de technische dienst. Die kreeg ik vervolgens niet te spreken omdat er direct werd gemeld dat er een technische storing in Nootdorp is. Had dus ook een gespek van 5 minuten kunnen zijn ipv 20.

Een storing kan altijd voorkomen. Maar wat ik het meest vervelend vind is de wijze van informeren. Geen storingsmelding op internet (marketing technisch ook niet echt handig natuurlijk om dit te melden). Geen prognose wanneer de storing wordt opgelost en niet de mogelijkheid dat je geinformeerd wordt wanneer het wel wordt opgelost. Advies van KPN is om af en toe maar even te testen. Probleem is dat uit onverwachte hoek gisteren wel mijn mobiel overging. Probleem opgelost dacht is zo... NIET DUS.

We zitten nu al ruim een week zonder verbinding en mijn contract is reeds verlopen en ik zou op zoek gaan naar een nieuwe telefoon. Ik ga nu toch even verder kijken dan KPN want ruim een week zonder verbinding is zakelijk gezien voor mij een drama.

Ergste van alles is dat mijn vrouw eenzelfde contract (en telefoon) heeft en we terug moeten vallen op onze zoon die zijn bundel met hand en tand verdedigt.

Beste BramOuwehand,

Ook voor u vindt ik het erg vervelend dat u geen gebruik kan maken van uw mobiele telefoon zoals u gewend bent. Ik zoek dit dan ook graag precies voor u uit.

Heeft u voor mij uw precieze postcode/huisnummer en telefoonnummer in een privébericht?

Dan pak ik het voor u op.

Met vriendelijke groet,
Clemens 

Beste KPN,

Na lang wachten ben ik eindelijk overgestapt naar Telfort, met nummerbehoud. Echter kan ik niet gebeld worden en/of sms ontvangen. Uitgaand bellen kan wel en op mijn display staat nog steeds "NL KPN" terwijl dit waarschijnlijk "Telfort NL" zou moeten zijn.

Ik vermoed dat mijn nummerportering nog steeds niet is afgerond terwijl ik vanaf 1 februari overgestapt zou moeten zijn.

Kunt u mij alstublieft helpen?

Reputatie 7
Badge +3
Beste EP,

Spijtig te horen dat het niet naar wens loopt op het moment.

Graag verzoek ik u om mij via een Privebericht uw mobiele nummer en uw KPN klantnummer van voor de portering toe te zenden.

Na ontvangst kan ik voor u kijken of het nummer inderdaad geporteerd is.

Met vriendelijke groet,

Cornelis

Reputatie 3
Badge
Telfort maakt gebruik van het netwerk van KPN, vandaar dat in je telefoon KPN NL staat.

De laatste week is het weer raak.

Het volgende valt wel op.

Met mijn smart phone.

Afgelopen zaterdagochtend geen enkel bereik.

Ook nu (maandagmiddag) geen bereik.

Ik heb ook nog een oude 2g telefoon voor de zaak.

Die doet het altijd.

Reageer