Beantwoord

Geen sms ontvangen bij check verlengen mobiel abonnement

  • 6 August 2019
  • 29 reacties
  • 1208 keer bekeken

Bij het aanvragen van een verlengings-aabod voor mijn mobiele abonnement, moet ik mijn mobiele nr invoeren, waarna ik een sms zou moeten krijgen ter controle van mijn mobiele nr. Deze ontvang ik niet. Niet via de mobiele telefoon en niet als ik het via de site van KPN probeer. Dit speelt al zeker een half jaar. Ik heb het al eens in een chat gemeld bij KPN, maar het probleem is niet verholpen.
Ik weet dat een medewerker de verlenging kan regelen, maar het gaat mij er om dat de SMS fout er uit gaat.
Zijn er anderen die dezelfde ervaring hebben en geen sms ontvangen bij aanvraag verlenging?
icon

Beste antwoord door Marina_ 13 August 2019, 09:01

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

29 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @EB19H , welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Het is inderdaad wel vreemd dat je nu al een half jaar geen sms krijgt wanneer je wil kijken wat je zou kunnen kiezen als je gaat verlengen.. Het enige wat ik op dit moment kan bedenken is dat je nog niet kan verlengen óf dat er iets fout staat qua instellingen (bij jou of bij ons in de systemen). Ik duik hier graag wat dieper in, zodat je wel gewoon die optie hebt straks!

Om het een en ander na te kijken heb ik wel wat gegevens nodig. Zou je jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, klantnummer(s) en 06-nummer? Ik hoor graag wanneer dat gelukt is, dan gaan we op onderzoek uit!
Hallo Susan,
Profiel aangepast. Verder kwam ik er achter dat in mijn privacy-instellingen van mobiel, SMS niet was aangevinkt. Misschien zit daar de oorzaak. Ik heb het nu aangepast, een paar minuten gewacht en opnieuw een check gedaan door mijn mobiele nr op de verlengpagina in te vullen, maar helaas...nog geen sms.
Reputatie 7
Badge +21
@EB19H, dankjewel. Ik zie geen vreemde dingen.. Heb je hierna het toestel ook opnieuw opgestart? En via welke browser heb je het getest? En kan je ook een andere browser testen? Had je het ook via MijnKPN geprobeerd?

Mocht dit ook niet de oplossing blijken dan zet ik het door naar onze technische dienst. Hier gaan wel weer wat werkdagen overheen.
Hallo Susan,
Zowel in Safari als in Chrome en via de app op mijn HTC10. De app gebruikt daarna de browser KPNveiligbrowsen . Misschien zit het daar.
Net mijn telefoon opnieuw gestart en ook nog een keer opnieuw in Safari en Chrome geprobeerd.
Helaas... geen sms. Vreemd, vreemd.
Dank voor je input en zoektocht naar een oplossing. Ik wacht af.
Reputatie 7
Badge +21
@EB19H, ik heb het doorgezet! Nog een vraag vanuit mij, heb je de cookies van Safari en Chrome al eens verwijderd? En de MijnKPN app al een keer opnieuw gedownload?
Hallo Susan,
Cookies worden elke dag verwijderd. De app heb ik nog niet verwijderd en opnieuw gedownload. Zal ik een dezer dagen doen.
Reputatie 7
Badge +21
Helemaal goed, als ik iets hoor laat ik het weten. Jij ook (als je de app opnieuw hebt geïnstalleerd)? 🙂
Hallo Susan,
Mijn KPN verwijderd, opnieuw geïnstalleerd. Mobiel opnieuw opgestart. Helaas...geen sms.
Mobiel draait op Android 8.0.0 . Lijkt me ook geen probleem.
Ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EB19H, Susan is inmiddels met vakantie, daarom neem ik het vanaf nu over. Ik lees dat Susan de vraag heeft doorgezet naar onze technische dienst. Het kan even duren voordat je een terugkoppeling krijgt. Dit komt doordat het wat drukker is in de vakantieperiodes. Er wordt dus onderzocht waarom je de sms niet ontvangt. Ik heb zelf nog een code verstuurd naar je mobiele nummer. Heb je deze wel ontvangen? Dan weten we dat dit via ons systeem wel lukt en kan ik ervoor zorgen dat je kunt verlengen. Dan is dat in ieder geval geregeld(hoop ik) en krijg je later een terugkoppeling hoe het zit met de code.
Hallo Marina,
Code net verstuurd? Ik heb 5 min geleden mijn mobiel uitgezet.
Zal hem weer aanzetten.
Overigens is de noodzaak tot verlengen nog niet urgent; alleen kan het al sinds dec 2018.
Het gaat mij nu meer om het bekijken van de mogelijkheden én het opsporen van de fout. Wellicht ben ik niet de enige die geen sms ontvangt, maar wel de enige die het probleem technisch aankaart.
Hallo Mariana,
Geen SMS ontvangen. Mobiel net weer aangezet.
Wil je het nogmaals doen?
Reputatie 7
Badge +19
@EB19H, De sms zou alsnog binnen moeten komen wanneer je het toestel weer aan hebt gezet. Je gebruikt een HTC 10. Ontvang je inmiddels wel sms berichten van andere bedrijven of contactpersonen sinds je bij privacy instellingen sms hebt aangevinkt? Ik vraag mij ook af of je al eens een ander toestel geprobeerd hebt.
Goede morgen,
Mobiel vandaag nog niet aan. Zal zo kijken.
SMS van anderen zijn nooit een probleem. Was ook niet het geval voor ik mijn instellingen aangepast had.
Ander toestel nog niet geprobeerd. Ik ben omringd door Iphone-ers, die niet bij KPN zitten. Zal eens kijken.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EB19H, Onze technische dienst is bezig met het zoeken van de oorzaak. Zou je nog een poging willen doen om de sms te versturen en een printscreen met datum en tijdstip willen delen? Dan kunnen ze het verder onder de loep nemen
Ik ben bezig op de check op een andere telefoon te doen.HTC One,
En zie....daar krijg ik wel een SMS. Vreemd, vreemd.
Ik ga nu de simkaart weer terugzetten in mijn huidige telefoon.
De code zal ik daar dan invoeren; eens kijken wat er gebeurt.
Dan zou het dus kennelijk aan mijn HTC 10 liggen. Vreemd, omdat ik allerlei andere SMS'en wel krijg.
Wordt vervolgd.
Ben ik weer. In Mijn KPN op mijn mobiel HTC 10, accepteert hij de code niet.Ook via de website niet.

Waar wil je een screenshot van?
Goed, ben ik weer. SIM kaart teruggezet in mijn oude telefoon HTC One. Mijn KPN geüpdatet en via Chrome op kpn.com de code ingevoerd. Dat werkt.
Blijft het toch heel merkwaardig dat het op de HTC 10 niet werkt.
Tenslotte is het dezelfde app. dezelfde Chrome-browser.
Iemand een idee??
Interessant. Plaats mijn simkaart terug in HTC 10. Voer op kpn.com de code in die ik als sms op de HTC One kreeg en deze keer pakt hij hem wel.
Voer ik echter via MIJN KPN app weer mijn mobiele nr in om een code aan te vragen, dan krijg ik nog steeds geen sms.
Hmm.
Reputatie 7
Badge +19
Goed om te weten dat de sms wel binnenkomt op een ander toestel. Het issue is dus echt toestelgerelateerd. Deze stappen heb je al gevolgd tijdens het instellen van de sms?
HTC 10 kent PRODUCTIVITEIT niet. Andere omschrijving?
Gevonden via Instellingen. Alles is conform instructies aanwezig.
Hallo Marina,
Moet nu de deur uit, dus even geen directe flouw-up op berichten.
follow up.
Reputatie 7
Badge +19
Hoi @EB19H, Ik lees dat je de instelling toch gevonden hebt. Hoe gaat het nu? Ontvang je alweer een sms voor het verlengen?