Beantwoord

Gefactureerd voor niet gevoerde gesprekken (T Mobile)

  • 1 August 2019
  • 1 reactie
  • 116 keer bekeken

Ik ben client van T-mobile een goedkoop abonnement,maar er is iets vreemd aan de hand waar tot nu toe niemand een antwoord heeft.
Op onze laatste factuur van T Mobile zagen wij een reeks en datums van een bepaald mobielnummer wat wij gebeld zouden hebben,maar wij kennen dit nummer helemaal niet,
Ik heb met een vast toestel dit nummer gebeld en de bezitter van het nummer dat wij gebeld zouden hebben kent ons niet en wij hem niet.Raar maar waar,dus wat gaan onderzoeken hoe is dit mogelijk
T-Mobile zegt letterlijk er zijn U heeft gebruik gemaakt van Uw Simkaart dus de kosten zijn voor U.
Door dit gaan wij buiten ons budget en moeten wij betalen.
Er is vorige maand maar liefst 122 minuten van onze simkaart gebruik gemaakt ,niet door ons maar wij moeten wel betalen
Vandaag weer zelf allerlei onderzoekjes gedaan en we weten nu waarschijnlijk het probleem
Een kennis van ons heeft ons mobielnummer ,zij is client van KPN en zij belt elke dag enige keren met iemand die alleen staand is voor controle ook deze persoon is client van KPN en nu juist dat nummer wordt vermeld op onze factuur van T-Mobile,elke dag enkele keren.
Het nummer van onze kennis staat in ons mobieltje en ook in haar mobiel,alleen het nummer van de derde persoon in kwestie dus niet is totaal onbekend voor ons.
Nu dus wel want het staat op onze factuur.
Vanmorgen 01 augustus 2019,omstreeks 10.20 uur heeft onze kennis weer gebeld met de derde persoon,terwijl ons mobieltje uit stond.
Na het inschakelen van ons mobieltje ,kijk ik op mijn gebruikers status en onmiddellijk wordt er gemeld dat er weer is gebeld met het nummer( terwijl ons mobieltje uit stond.
Ik hoop dat ik een duidelijke omschrijving heb neergezet,maar bij T-Mobile zowel helpdesk als in een fysieke winkel kunnen het niet oplossen.
Wie weet wat er aan de hand is en kan ons hierbij helpen

*Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
*Admin: topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Bart_ 2 August 2019, 10:38

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 7
Badge +20
Hallo @claston Dank voor je bericht hier. Ik zag ook je privébericht al voorbijkomen, maar aangezien je ook hier een topic hebt aangemaakt reageer ik hier. Op het KPN Forum reageren wij bij voorkeur publiek, zodat de meelezers er ook iets aan hebben.

Ik vind het een heel wonderlijk verhaal en ik heb nagedacht wat er mogelijkerwijs aan de hand kan zijn. Laat me eerst iets uitleggen. Als je een gesprek voert of data gebruikt wordt dit verwerkt en geregistreerd via je simkaart. Het is niet mogelijk om van je abonnement gebruik te maken zónder je simkaart. Dat iemand je nummer weet maakt in die zin niet uit: de registratie van gesprekken en daarmee de facturatie van verbruik gaat via je simkaart. Als er dus gesprekken worden gefactureerd die je niet herkent betekent dit dat dit dus óf onbewust door jezelf is gedaan óf dat iemand anders de beschikking over je simkaart heeft gehad. Vandaar dat ik de redenering van de concullega's van T Mobile wel begrijp. Het gebruik is geregistreerd op je simkaart, dus de kosten zijn voor jou.

Ik begrijp dat je graag duidelijkheid wilt over wat er precies is gebeurd. Ik kan je dat niet geven. Als eerste omdat je klant bent van T Mobile, daar zijn je gegevens bekend en daar zal onderzoek gedaan moeten worden. Als er uit dat onderzoek blijkt dat er een link is met KPN, dan heeft T Mobile haar eigen kanalen om ons daarvoor te benaderen en dat zal men ook zeker doen als de situatie daar aanleiding toe geeft. Als KPN-medewerker heb ik geen inzicht in jouw gegevens en ik kan grof gezegd dus niets voor je betekenen. Inhoudelijk kan ik daarnaast ook geen logische verklaring bedenken voor wat je ervaart, omdat je simkaart nu eenmaal een vereiste voor het registreren van verbruik en jij aangeeft dat er verbruik heeft plaatsgevonden zonder dat je simkaart daarbij aanwezig was. Ik kan niet anders dan je terugverwijzen naar je eigen provider en ik hoop van harte dat je duidelijkheid krijgt over wat er aan de hand is.

Misschien nog een klein advies, ter geruststelling. Mocht je het niet vertrouwen, dan kun je wellicht een vervangende simkaart aanvragen. De oude wordt dan direct geblokkeerd en zo weet je zeker dat jij de enige bent die je simkaart in handen heeft.

Reageer