Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

  • 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16948 keer bekeken

op http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak valt te lezen dat je geld voor je telefoon terug kan krijgen bij all in abonnementen. Ik zou hier graag gebruik van maken en vroeg me af of dit niet gewoon direct te regelen is ipv via een tussenpersoon.
icon

Beste antwoord door Paul_ 23 augustus 2016, 17:04

Hoi @JHNijland en de rest, sinds gisteren hebben we een speciaal formulier voor de klachten over de toestelkosten bij een mobiel abonnement. Die vind je hier: https://www.kpn.com/mobiel/toestelkosten.htm

Vul dat formulier in en dan wordt er z.s.m. contact met je opgenomen. Voor de mensen die al eerder hebben gereageerd in dit topic is al een klacht aangemaakt. Dat hoeft niet nogmaals via het formulier.
Bekijk origineel

155 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hoi,

Dat kan m.i. gewoon. Persoonlijk zou ik netjes een (aangetekende) brief sturen naar de klachten afdeling en uitleggen wat je wilt, waarom en hoe. Even googlen en dan vind je voorbeelden of meer info.

Een klacht kan je sturen naar: Klantenservice KPN, Postbus 13500, 9700 EG Groningen. (met vermelding van jouw klantnummer, e-mailadres en/of telefoonnummer)
Reputatie 7
Badge +27
Hoi Ronjolij, welkom op het forum! Bij de abonnementen waar het in het nieuws over gaat was de toestelprijs een vast onderdeel van het abonnement. Voor het gemak werkten we toen met drie toestelcategorieën die elk een eigen prijs hadden. Hierdoor kwam het soms voor dat klanten, als je het optelde, meer voor een toestel betaalden dan de marktwaarde op dat moment. Ik kan niet kijken of dat ook daadwerkelijk zo is geweest bij jou. Wel kan ik hiervoor een melding aanmaken. De collega's kijken dan na of je teveel betaald hebt en er wordt contact met je opgenomen. Als dit je wat lijkt, reageer dan op mijn privébericht, dan maak ik de melding voor je aan.
Beste Erik
Ik zou ook graag willen weten of dit voor mijn mobiel zo is en die van mijn dochter. Kan ik nrs mailen naar jou ofzo?

Voelde mij redelijk opgelicht toen ik 1,5 jaar geleden 130 euro moest betalen om foon t houden na 'lease' waarvoor ik al lang foon had betaald middels kosten per maand. Weet dat dit bij huidige abonnementen niet meer zo is....
Beste Erik,

Zojuist heb ik u een privé bericht gestuurd, zouden jullie voor ons ook een melding kunnen maken?
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Chantal en Suus, welkom op het forum! Erik geniet van een vrij weekend, vandaar dat ik hier nu reageer 🙂 Jullie hebben allebei een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik aan de slag.
Reputatie 7
Badge +12
Zou een webcare medewerker ook mijn abonnement even willen nakijken? Ik zal dat zeer op prijs stellen.
Beste Justin,
Ook ik zou graag willen weten of ik geld terug hoor te krijgen nav de uitspraak van de Hoge Raad. Graag krijg ik instructies van je om te kunnen onderzoeken of dit het geval is.

Veel dank alvast en hartelijke groet,
Sean
Ook ik zou graag willen weten of ik recht heb op teruggave bij oude abonnementen (oud klant van Hi ),
Mijn eerste abonnement dateert uit 2009 en gaat door tot en met nu. Het gaat telkens om een 2-jarig abonnement met toestel, waarbij alleen het 3e abonnement (periode ongeveer 2013-2015) een lease toestel was. De overige abonnementen waren inclusief toestel (zonder lease).

Mvg,
Michel
Reputatie 7
Badge +24
Hoi hrh en seanbossenecker801, jullie krijgen zo een privébericht van me! Reageren jullie daarop?
Beste Moderator(s),
Ik weet niet waarom ik hier even ben overgeslagen, maar ik zou toch graag ook mijn abonnementen in willen zien.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi michel1989, welkom op het forum! Je hebt een privébericht van me ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik voor je aan de slag 🙂
Ook ik zou graag willen weten of ik recht heb op teruggave bij oude abonnementen, oud klant van Hi ook vanaf 2007/2008 en altijd een verlenging met een toestel ontvangen.
Ik zag op g nieuws dat over t gratis telefoon bij je abbo.. nu ben ik benieuwd hoe dat zit en of ik nu geld terug krijg.. baal enorm van zo'n actie..

*Admin: topic samengevoegd i.v.m. vindbaarheid
Hoi,ik zou ook graag weten of ik aanmerking kom voor geld terug voor mijn mobiel.Altijd een 2 jarig abbonnement gehad met mobiel.
Ook ik zou graag willen weten of ik recht op vergoeding heb. Als trouw klant van KPN sta ik op het punt mijn abonnement te verlengen maar wil eerst deze zaak duidelijk hebben.

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +27
Hoi smithie, kimb, annie en stamus, welkom op het forum! Jullie krijgen allemaal een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens, dan zet ik dit voor jullie door.
Graag zou ik ook willen weten hoe ik ervoor sta met mijn Galaxy S5 die ik eerdaags moet verlengen. Abonnementsprijs incl. Toestel.
Ook een vraag over mijn abon met Note1 die ik na een lease periode terug moest sturen in 2014 waarna ik wederom een abon incl.toestel heb afgesloten.
Alvast bedankt voor de reactie
Beste Erik,

Ook ik zou dit graag uitgezocht willen hebben
Ook ik zou graag weten of dit voor mij van toepassing is.
Goede avond,

Ook ik wil graag weten of dit bij mij van toepassing is. Mijn eerste abonnement dateert uit 2011 als ik het goed zeg en dit was toen nog bij HI. Meerdere abonnement heb ik bij HI gehad toendertijd. Waar kan ik mijn contracten inzien en waar kan ik mijn gegevens naar toe opsturen?
Geachte modeoperator,

Als oud Hi-klant zou ik ook graag willen weten of dit op mij van toepassing is. Het gaat om diverse contracten in de periode tussen 2004 t/m 2014.

Alvast bedankt voor de reactie
Reputatie 2
dan ben ik ook wel erg benieuwd , dus als er even gekeken kan worden, ik had eerder ook HI

groeten Bertus
Reputatie 6
Badge +9
Hallo,

Ook hier zo ik graag zien dat er naar mijn situatie en naar de situatie van mijn vrouw word gekeken (vrouw reeds overgegaan op d'r nieuwe abonnement, ik zit nog /m begin september op dit abbo waarover de uitspraak gaat).

Ik heb in het prille begin dat dit bekend werd via Cindy wat contact gehad, maar daarin werd de bewijslast bij mij als klant gelegd, ik moest laten zien middels de contracten etc. dat ik klant ben noem maar op. Toen heb ik de boel maar even gelaten en de verder gang van zaken via oa. consumentenclaim.nl afgewacht.

Graag hier dus ook meer info over hoe ik zonder tussenkomst 2x een Galaxy S5 kan terugzenden voor tegen vergoeding van de NIEUWPRIJS (zie: http://www.ad.nl/binnenland/gratis-mobiele-telefoon-kan-veel-geld-opleveren~ae1a206e/) en niet tegen vergoeding van de door KPN zelf vastgestelde marktwaarde.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi fender, Linda90, toruna965, Ruijter04, Wubbo_1981, Bertus67 en sveld84.

Jullie krijgen allen zo een privébericht van me!

Een kleine toevoeging: Wij zetten de gegevens door naar de betreffende afdeling. Naar aanleiding daarvan wordt er telefonisch of per e-mail contact opgenomen. Dit kan enige tijd duren omdat het (zoals jullie hierboven kunnen zien) druk is bij die (klachten)afdeling.
Beste heer/mevrouw
Ook ik zou graag willen weten of ik geld terug hoor te krijgen nav de uitspraak van de Hoge Raad. Graag krijg ik instructies van je om te kunnen onderzoeken of dit het geval is.

Veel dank alvast en hartelijke groet,
Sean

Reageer