Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

• 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16972 keer bekeken

Toon eerste bericht

155 reacties

Ik wacht ook nog op antwoord!
Ik heb ook nog steeds niks gehoord!! KPN weet wel hoe ze dit moeten rekken 😞
Kreeg net echt belachelijke reactie zonder enige uitleg met daarin dat ik niet teveel betaald heb!

Toch raar als uitspraak hoge raad heeft beslist als er sprake was van een all in prijs, dan maakt het niet uit of er wel of geen woeker rente gerekend is, de provider is verplicht het toestel in huidige staat terug te nemen en de nieuwwaarde van dat toestel te vergoeden aan de klant..

Ik ga ermee verder maar dan maar via RADAR ofzo!
Reputatie 6
Badge +9
Kreeg je die reactie telefonisch of schriftelijk?
Per mail!
Reputatie 6
Badge +9
Ik ga het afwachten.

Bij deze link kun je eenonderaan de pagina een paar voorbeeldbrieven krijgen, 1 voor opvragen dossier en 1 voor nietig verklaring overeenkomst.

http://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/22-08-2016/gratis-mobieltje-bij-een-all-in-abonnement/
Reputatie 6
Badge +9
Geachte heer Veld,

Op 29-8 hebben wij uw wij uw verzoek tot teruggave van de teveel betaalde toestelkosten ontvangen. Wij hebben uw verzoek in behandeling genomen en beoordeeld aan de hand van deze nieuwe zienswijze. Graag informeren wij u over de uitkomst.

Nieuwe zienswijze
KPN en andere Nederlandse telecomaanbieders hebben in het verleden combinatie abonnementen verkocht, waarbij een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd werden aangeboden. De Hoge Raad heeft bepaald dat deze combinaties onder specifieke omstandigheden als kredietverlening worden gezien. Hierdoor gelden specifieke wettelijke regels. De telecomsector bevindt zich momenteel in een overgangsfase. In deze periode wordt gewerkt aan de implementatie van deze regels. Recent was er media-aandacht voor het mogelijk rekenen van rente bij verkoop van toestellen. Omdat abonnementen nooit zijn opgezet als krediet, is het niet logisch om het huidige aanbod op die manier te beoordelen.

Uitkomst
Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald voor uw Hi- abonnement met Samsung Galaxy S5, mobiel nummer 06-xxxxxxxx en contractstartdatum xx-xx-2014

Hebt u nog vragen?
Bel 1200 met uw mobiele telefoon of 0800-0105 met een andere telefoon. Wij zijn 24 uur per dag en 7 dagen per week bereikbaar.

Met vriendelijke groet,

Bob Mols
Directeur Klantenservice

Wel erg jammer dat men dit zo doet, ik vermoed dat men zich verschuild achter de vermeende woekerrentes op toestellen, die bij deze specifieke combinatie van abonnement en toestel niet aan de orde zouden zijn.

Echter gaat het hier niet om, mijn nadrukkelijke vraag was terugbetaling van de toestelkosten daar het hier all-in abonnementen betrof. Niet of men wilde kijken of er teveel rente is betaald. De uitspraak is helder, wanneer het een all-in prijs betrof MOET de provider de kosten terugbetalen. De woekerrentes hebben met name betrekking op latere abonnementen.

Ik heb het goedschiks geprobeerd, dan nu maar kwaadschiks middels een aantal brieven, wel jammer dat het zo moet gaan...
Ik had precies zelfde brief! En als je nu weer dat formulier invult met duidelijk verzoek terugbetaling kun je weer 2 mnd wachten op waarschijnlijk zelfde antwoord! Reageren op mail kan ook niet! Grrr
Ik heb precies dezelfde mail gehad. KPN denkt boven de wet te staan!! Ik ga dit wel via een andere weg doen want dit heeft geen zin ben ik bang....
jammer dat kpn zijn verantwoordelijk niet neemt
zegt veel over KPN.
na 6 weken toestelformelier verstuurd te hebben wat betrekking heeft tot woekerrente en de teveelbetaalde toestelkosten nog geen besluit wat nu word van kastje naar de muur gestuurd tijdens mijn aanvraag en al weken aan het lijntje gehouden te worden
KPN tjonge jonge afspraken nakomen is moeilijk en lezen ook. ik vraag hier al heel wat weken terug om voor beide telefoonnummers die we hebben te kijken naar teruggave en niet alleen mbt huidige lopende contract maar ook die van voor de verlengingen. Nogmaals niet alleen het huisige lopende contract!!!!!!!!!!
Krijg je nadat iemand van KPN forum hier dus een formulier voor je invult een reactie binnen 10 dagen hoort u van ons. jaja 17 dagen dus maar goed.
Dan krijg je een reactie en dan geeft men aan dat we niet in aanmerking komen niet totaal niet onderbouwd er staat alleen Uitkomst
Op basis van de door u aangeleverde informatie via kpn.com/toestelformulier, constateren wij dat u niet te veel toestelkosten hebt betaald en dan het huidige tst. etc etc.

Tjee kunnen ze bij KPN wel lezen denk ik dan va dag 1 geef ik aan alle contracten mee nemen dus ook die van voor de verlening lees goed dus ook voor deze verlening. en ik ben weer terug bij af en kan dus weer opnieuw beginnen. Goede klantenservice KPN zo maak je vrienden. Misschien toch maar eens overstappen naar een goedkopere provider want vd service moet je het ook niet meer hebben.

replay geven op email kan niet, als je chat wordt je doorverwezen naar 0800- nummer enz. KPN waar is jullie service? Kastje muur systeem daar betaal ik niet voor en ooit leerde ik dat klachten bij KPN inboeken al hel veel geld kosten en met dit zo niet klantvriendelijk werken genereer je klachten en maak je dus heel veel kosten binnen KPN. Ja ik wil dus n een klacht indienen eens kijken wat er uitkomt?

Wie binnen KPN laat nu eens de goede kant zien?
Reputatie 7
Badge +24
Hi @hulse189, hoe rot ook, het duurt inderdaad langer. Ik kan het helaas niet versnellen, doordat dit door een andere afdeling afgehandeld wordt.
Ik kreeg vandaag (binnen 2 weken) als reactie dat ik geen geld terug krijg voor mijn mobiel. omdat mijn abbo na 2014 is afgesloten? Het kwam erop neer dat na die datum de prijs van je mobiel wel werd vermeld volgens KPN?? Op mijn contract staat overduidelijk een all in prijs en in mijnKPN ook. Ik snap niet wat ik hiermee aan moet. :$
Wel lekker makkelijk van de KPN om met een dergelijk argument te komen. Tijd om mijn rechtsbijstandverzekering te bellen?
Deze week verzekerde een callcenter-medewerkster van KPN mij nog dat de aanvragen in volgorde van binnenkomst worden behandeld, maar uit bovenstaand bericht begrijp ik dat óók dat complete onzin is. Want mijn verzoek is inmiddels drie weken geleden binnengekomen, maar nog steeds geen enkele reactie. Ben overigens wel blij dat te horen dat er mensen zijn die wél binnen de beloofde 10 werkdagen reactie hebben gekregen.

Het enige wat de callcenter-medewerkster mij wél met zekerheid (en op dramatische toon) kon vertellen, is dat de desbetreffende juridische afdeling het zó druk heeft, dat ze hun familie al heel lang niet hebben gezien. Geen grap. Een welgemeend sterkte. Ook voor eenieder die ook nog steeds op reactie wacht.
Is er uberhaupt iemamd die wel wat terug heeft gekregen?.
KPN overtreft zichzelf in pure onkunde. Na 3,5 week wachten krijg ik zojuist een e-mail dat mijn aanvraag niet correct is doorgekomen. Bijzonder (frustrerend), zeker aangezien mijn aanvraag nota bene is ingediend door een KPN-webchat medewerker. Heb hier zelfs telefonisch een bevestiging van gekregen omdat mijn ervaringen met KPN in het verleden niet positief waren en ik er zeker van wilde zijn dat het dit keer zonder problemen zou verlopen. Is blijkbaar echt niet mogelijk. Heb de afgelopen weken meerdere keren telefonisch contact gehad over deze zaak, maar al die keren heeft geen enkele callcenter-medewerker mij verteld dat de webchat-medewerker het verzoek niet goed heeft ingediend en ik dus 4 weken voor niks wachtte. Mag nu opnieuw een aanvraag indienen en ondertussen is er niemand die mij hierover te woord kan staan. Eind van de maand loopt mijn contract af en heeft KPN een klant minder.
Ik zou ook graag willen weten of ik in aanmerking kom voor geldteruggave. Ik ben al langere tijd klant bij Hi. Hoe moet ik te werk gaan nu?
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op ons forum @Liisaa_92, goed dat je je vraag hier stelt!

Om je zo snel mogelijk een reactie te kunnen geven, hebben we hier een speciaal formulier voor online gezet. Als je deze invult dan gaan we kijken of jij hiervoor in aanmerking komt. Overigens zijn alle abonnementen omgezet naar KPN abonnementen. Dit maakt gelukkig niet uit in dit geval hoor 🙂
Beste KPN,

Hoe moeilijk kan het zijn lezen en afspraken nakomen?

3 sept vult Eric van dit forum voor mij een formulier in voor 2 gsm nummers en heel duidelijk met de vraag kijk ook de vorige contracten na. Simpele vraag lijkt me. 19 sept dus ipv 10 krijgen we 16 dagen later antwoord. er is alleen naar het laatste contract gekeken en we krijgen niets terug. let op in mail staat heeft u nog vragen bel met 0800-0105.

goed ik bel 0800-0105 en die verwijzen met terug naar forum mmm maar ik dacht ipv bellen chat ik ook nog even heb ik dingen op papier. 26 september chat ik met Nadina en die gaat opnw formulier indienen en maakt een klacht aan.
Eric van formum bevestigd mij dat hij echt aangegeven heeft alle contracten bekijken maar zegt ook dat hij niet kan communiceren rechtstreeks binnen KPN met de juiste afdeling. mmmm bedrijf in communicatie kan intern niet communiceren.

vandaag 21 oktober niets gehoord van de klacht en /of het formulier. vreemd want 10 dagen na 26 sept zijn bij mij al lang om.
bel maar eens met 0800-0105. Zonde van mijn tijd want tot 2x toe hoor ik mevrouw wij kunnen niets in zien en weten dus niet of er iets in gediend is maar weten ook dus de status niet. Navragen bij teamleider door een vd dames leverde mij t antwoord op kan 4 tot 6 weken duren. KPN ik ben klaar met jullie echt bij mij is afspraak afspraak en na jaren klant is het voor mij nu de service ontbreekt en kastje muur dus ik kan net zo goed naar een andere goedkopere provider gaan want meer betalen voor slechte service die tijd is voorbij.
Ook ik heb de 2 brieven gestuurd over geld terug krijgen van het toestel en aanpassing abonnementsgeld.
heb bericht terug gehad
wat hebben wij van u nodig.
een duidelijke omschrijving en onderbouwing van u verzoek.(leek mijn duidelijk in de 2 brieven)
met kpn een overeenkomst hebt gesloten,incl begin en einddatum van deze overeenkomst(kunnen ze zo inzien via contractnummer)
een mobiele telefoon hebt ontvangen als onderdeel van die overeenkomst(kunnen ze inzien op contract)
Bij het afsluiten van uw overeenkomst een eenmalige betaling hebt gedaan(toestel was gratis ook in contract)
de mobiele telefoon die u hebt ontvangen als onderdeel van uw overeenkomst met KPN.

Dat is allemaal heel leuk
maar als ik mijn gsm terug stuur en ik kom niet in aanmerking ben ik dan mijn gsm kwijt?
Als ze het contract erbij pakken kunnen ze alles zien.
waarom zo moeilijk doen?
Reputatie 3
Badge +1
Ronnekuh74 welkom in de wondere wereld van KPN. Het bedrijf dat communicatiemiddelen verkoopt maar niet normaal kan communiceren met haar klanten en het bloed onder de nagels van de klant haalt.
Ik heb al ruim 6 weken geleden een brief gestuurd met het verzoek om mij mijn contracten toe te sturen maar heb tot op heden niks gehoord.
Heb gebeld maar er wordt gezegd dat de afdeling het erg druk heeft. Vindt je het raar als je zoiets simpels meer dan 6 weken weet op te rekken??
Zelfs dochter Telfort laat van zich horen door middel van mails en telefoontjes.
Er is niks Koninklijks meer aan de KPN.
Misschien tijd dat een advocaat zich hiermee moet gaan bemoeien.
Reputatie 7
Badge +28
@Ronnekuh: Welkom op het forum! Het toestel ben je sowieso niet kwijt als je niet akkoord gaat, of als de aanvraag wordt afgewezen. Als je schriftelijk contact opneemt is het inderdaad de bedoeling het toestel mee te sturen. Ik adviseer je het online formulier op kpn.com/toestelformulier te gebruiken. Als je je gegevens daar achterlaat nemen we binnen twee weken contact op om de vervolgprocedure te bespreken.
Wegens een technisch probleem kunnen we momenteel je gegevens niet verwerken. Probeer het later nog eens.

Deze melding krijg ik al een paar dagen als ik het toestelformulier wil verzenden. Is er ook nog een andere manier om de toestelkosten terug te vragen?
Reputatie 7
Badge +28
Hey Aldoko, welkom hier! In welke browser ervaar je dit, kun je het nog eens proberen in een andere browser? Als dat niet lukt, reageer op mijn privébericht dan help ik je verder 🙂

Reageer