Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

• 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16994 keer bekeken

Toon eerste bericht

155 reacties

Hallo,
Ik probeer mijn vraag even hier onder te brengen, wellicht zit ik niet in de juiste thread.
Na twee jaar was binnen mijn 06-abonnement mijn iphone afbetaald. Ik ging er van uit dat KPN daarna mijn maandtarief naar beneden zou bijstellen, en wel met het bedrag van de maandelijkse afbetaling van het toestel.
Dat blijkt echter niet te zijn gebeurd. KPN bleef een paar maanden hetzelfde bedrag incasseren, tot ik dat vandaag in de gaten kreeg en mijn abonnement telefonisch verlengde. Nu ga ik veel minder betalen.

Hoe krijg ik die onterecht betaalde afbetalingstermijnen voor die al afbetaalde telefoon terug?

Dank, Freek
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Freek! Je zit hier helemaal goed. Voorheen werden toestel- en abonnementskosten niet los van elkaar gezien, waardoor na het einde van het contract het bedrag hetzelfde bleef. Bij nieuwe abonnementen is dit aangepast. Ik breng je in contact met een afdeling die de te veel betaalde toestelkosten kan crediteren. Reageer je op mijn privébericht?
Sinds begin 2000 heb ik een mobiel KPN abonnement, dat ik altijd met toestel heb verlengt... Graag zou ik willen weten of ik aanmerking kom voor een teruggaaf voor te veel betaalde kosten. Alvast bedankt
vriendelijke groet
Casper Schmitt
Reputatie 7
Badge +24
Hoi Casper, welkom op het forum. Je bent aan het juiste adres. Ik heb een aantal gegevens van je nodig om je verder te kunnen helpen. Die geef ik door aan een andere afdeling en mijn collega's daar nemen contact met je op. Beantwoord je het privébericht dat je zo ontvangt?
Joran legt in dit topic al uit hoe het bij de nieuwe abonnementen geregeld is, mocht je daar nog vragen over hebben, dan kun je die natuurlijk stellen.
Reputatie 7
Badge +24
De gegevens van Casper heb ik ontvangen en doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Er wordt contact opgenomen binnen ongeveer 10 werkdagen.
Beste heer/mevrouw,

Ook ik heb altijd een abonnement + telefoon van Hi/kpn gehad en vroeg me af of ik in aanmerking kom voor de teruggave regeling?

Met vriendelijke groeten,

Barry
Reputatie 7
Badge +24
Welkom hier op het forum @BarryT. Of je in aanmerking komt, dat kan ik je op voorhand niet zeggen. Ik wil graag je gegevens doorzetten naar de afdeling die zich hiermee bezighoudt en zij nemen dan contact met je op hierover. Als je mijn privébericht beantwoord, dan help ik je verder.
Beste heer/mevrouw,

Ook ik heb sinds 2013 twee abonnementen (2x Alles in een + mobiel) van KPN gehad, en altijd verlengd.
Ik vroeg mij af of ik in aanmerking kom voor de teruggave regeling?

Met vriendelijke groeten,
FreekE
ik wil ook wel eens wat ik terug kan krijgen ,maar snap eigelijk niet waarom je dat zelf moet ,terwijl kpn donders goed weet wat ze te veel hebben berekend
Reputatie 7
Badge +28
@escalfp @hjsprang: Ik breng jullie beide in contact met de afdeling die dit uitzoekt en een teruggave kan regelen. Reageer op mijn privébericht, dan wordt er binnen twee weken contact opgenomen.

Dit geldt overigens alleen voor mobiele abonnementen, niet voor het Alles-in-1 abonnement.
Beste moderators,

Kunnen jullie mij in contact brengen met de afdeling die teruggave regelt. Ik heb enkele abonnementen met telefoons bij jullie afgenomen (destijds bij Hi).

Alvast dank.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom kjbartels, daar help ik je graag mee. De verwerkingstijd is helaas opgelopen bij deze afdeling waardoor het ongeveer 4 weken kan duren. Niet leuk om te zeggen, maar dan weet je er vast van. Reageer je op mijn privébericht? Ik ontvang graag je gegevens en dan maak ik een klacht aan.
Hallo,

Ik zou graag ook in contact worden gebracht met de afdeling die deze teruggaves regelt, ik wordt namelijk niet veel wijzer hierover als ik op de website zoek. Het is zonde om door te moeten betalen voor een telefoon die al afbetaald had moeten zijn.....

Alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jesper, welkom op het forum! Ik ga je hiermee helpen. Reageer op het privébericht dat je van me krijgt, dan zet ik dit door naar de juiste afdeling 🙂
Geachte heer/mevrouw

Mijn obonnement is bijne afgelopen ik ik zou graag in aanmerking komen voor deze teruggave.
Ben al jaren lang klant en wil dat ook blijven.
Welke weg moet ik bewandelen?

Alvast dank voor de reactie.

Met vriendelijke groet
Reputatie 4
Hallo @Boudshoorn, welkom op ons Forum! Wat fijn te lezen dat je al jaren klant bent en dat ook wilt blijven :)

Je hebt jouw bericht gepost in het topic 'geld terug voor telefoon n.a.v. uitspraak Hoge Raad', gaat het jou om de terugbetaling van de totale toestelkosten? Of gaat het over de toestelbetaling na aflopen van het contract?

Ik hoor graag van je.
Reputatie 4
@Boudshoorn; wellicht is mijn vorige reactie je ontgaan. Kan ik nog iets voor je betekenen of heb je het inmiddels via een andere manier geregeld?

Mocht ik nog iets voor je kunnen doen, dan hoor ik dat graag!
@Maaike_

Dank voor je reactie.
Het gaat mij om terugbetaling toestelkosten.

Ik hoor graag van je.

Met vriendelijke groet,
Reputatie 4
@Boudshoorn, dankjewel voor je reactie! Wil je op mijn privébericht reageren? Dan zet ik het door naar de juiste afdeling!
Beste KPN.

Ik heb al iets van bijna 10 jaar een mobiele telefoon abonnement van Hi en daarna KPN. Dit inclusief de telefoons die erbij zaten, lease, koop.
Wat zijn de mogelijkheden voor mij voor de teveel betaalde mobiele kosten die ik heb betaald en de te hoge telefoon prijzen?
Dit n.a.v. de uitspraak van de raad.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Delirius, welkom op het forum! Wat leuk dat je al zo lang klant bij ons bent 🙂 Als je benieuwd bent of je tijdens de looptijd van je abonnementen teveel betaald hebt voor je toestel, dan vul je het formulier in dat op onze website staat: kpn.com/toestelformulier Daar vind je ook meer uitleg.

Als je langer dan de looptijd van je abonnement betaald hebt voor een toestel, reageer dan op m'n privébericht. Daar is namelijk een ander formulier voor 😉
Ik heb een paar maanden mijn abb bij jullie aangepast naar een een simonly. mijn vorige contract (met toestel) bij jullie was al een behoorlijk periode over de contractdatum heen.
Graag zou ik willen weten of ik aanmerking kom voor een teruggaaf voor te veel betaalde kosten.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet
Ray G
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Ray, welkom hier, goede vraag! Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop dan zet ik dit door 🙂
Ik heb in het verleden ook abonnementen afgesloten met gratis toestellen. Graag kom ik in contact met de betreffende afdeling om geïnformeerd te worden over de teruggavemogelijkheden.
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Enprise! Ik zie dat we hier afgelopen maart ook contact over hebben gehad. Mijn collega Marcia heeft je toen de link naar een formulier opgestuurd. Heb je deze destijds ingevuld en is er toen ook contact met je geweest hierover?

Reageer