Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

• 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16994 keer bekeken

Toon eerste bericht

155 reacties

Ik herinnerde het mij niet meer, dus heb ook even terug moeten zoeken. Ik heb dat niet ingevuld, want dat formulier gaat over een verzoek voor compensatie voor woekerrente, niet over het terugbetalen van toestelkosten. Hoe kan ik daarvoor een verzoek indienen?

Ik lees dat Consumentenclaim met Kpn in overleg is over een tegemoetkoming en dat dit overleg zich volgens Consumentenclaim in de afrondende fase bevindt. Kun je hier iets over toelichten?
Reputatie 7
Badge +19
Hallo Enprise. Het formulier is inderdaad bedoeld voor klanten die van mening zijn dat ze onterecht hogere kosten hebben betaald, vanwege eventueel te veel berekende rente. Ik was in de veronderstelling dat je hier naar op zoek was en je kunt dit uiteraard alsnog invullen. Voor wat betreft die Consumentenclaim. Ik kan je niets meer vertellen dan wat je al gevonden hebt. Er is overleg en het is wachten tot er meer bekend wordt.
Ik begrijp dat consumentenclaim met KPN aan de tafel zit met oog op de uitspraak van de hoge rechter over dat all-in-telefoonabonnementen kredieten zouden zijn. Ook las ik dat Vodafone de weg naar de rechter niet voort zet en zijn klanten compenseert door,
volledige nieuwprijs van de mobiele telefoon terug te betalen,
en alle ten onrechte in rekening gebrachte rente, kosten en aflossingen.
Ik zou graag horen hoe de gesprekken tot nu toe lopen met KPN. Want bij de klantenservers (bel nr, 1200) word ik daar niet echt wijzer van. Sterker nog, het uitleggen loopt al moeilijk al daar.
Reputatie 7
Badge +28
Er is al een poosje een formulier wat klanten in kunnen vullen om hun geld terug te vragen. Het gaat dan inderdaad om te teveel betaalde rente. Is dat wat je bedoelt? Hoe het met besprekingen staat, weet ik niet. Je zou dit bij consumentenclaim na kunnen vragen.
Op 25 sept en op 15 okt. 2015 heb ik een mobiel abonnement afgesloten beide voor de duur van 2 jaar en voor een bedrag van 64,00 per abonnement. Afgelopen sept heb ik het contract, dat ik in sept. 2015 heb afgesloten, stopgezet. Daar had ik toen dus twee jaar voor betaald maar ondanks dat moest ik een afkoopsom betalen van 192,00. Waarom weet ik nog steeds niet maar ik heb daar toen verder niet echt bij stil gestaan. Totdat ik vorige week zondag mijn andere abonnement (afgesloten in okt. 2015) mocht verlengen. Het contract waar ik dan op dat moment voor zou kiezen zou pas ingaan op 09-04-2018 omdat dan pas mijn huidige contract officieel afloopt... raar want dan betaal ik dus 2 en een half jaar lang voor mijn huidige contract. Hierover contact opgenomen met Kpn maar dan wordt er verteld dat het komt door mijn vervroegde verlenging in 2015. Dit antwoord klopt tot een bepaalde hoogte, want dat ik al twee jaar betaald heb voor een contract van 2 jaar is een feit en als ik nou over zou stappen naar een andere provider dan snap ik dat je het termijn van de vervroegde verlenging weer in moet halen maar ik verleng mijn abonnement dus blijf bij Kpn...dan zou mijn nieuwe contract tenminste gelijk in moeten gaan of de prijs van het abonnement zou verlaagd moeten worden naar een Sim only prijs omdat mijn toestel na 24 maanden is afbetaald. Daarnaast komt nog dat voor beide contracten geld dat je het toestel gratis kreeg...de situatie waar de hoge raad nu een uitspraak over heeft gedaan. Dus als ik beide toestellen weer inlever zou ik die bedragen ook nog terug moeten krijgen. Ik ben met dit alles ondertussen al een week bezig maar krijg geen antwoord van Kpn. Maandag word ik gebeld door de klachten afdeling dus ik ben benieuwd.
Reputatie 7
Badge +28
Hoi ALH, welkom op het forum! We hebben voor situaties als de jouwe inmiddels processen lopen. Ik ga er dan ook vanuit dat de klachtenafdeling dit maandag met je weet af te handelen. Mocht dat nu niet goed gaan, reageer op het privébericht dat ik je alvast stuur. Dan pak ik dit met je op.
Goede middag,

Het toestel kosten formulier is alleen maar in te vellen met een 06 nummer een 097 nummer (mobiel inetrnet) wordt niet geaccepteerd.

Mvg
Richard
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Gandalfje, ik heb het even getest en je bevindingen kloppen. Ik ben benieuwd naar de aanleiding waarom je het formulier wil gebruiken. Heb jij een toestel aangeschaft bij je mobiele internet abonnement bijvoorbeeld? Ik denk dan graag met je mee hoe we jou het beste kunnen helpen!
Hoi Jorrit, Dat klopt mijn tablet was "gratis" bij mijn huidige abonnement.
Reputatie 4
Badge +6
Dan wil ik graag uitzoeken hoe dat voor jou zit. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, de naam op het contract, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het telefoonnummer en e-mailadres waarop je het beste te bereiken bent?
Beste kpn medewerker

Al jaren klant bij kpn. Zou ook heel graag uitgezocht willen hebben hoe dit in mijn situatie allemaal zit... hoor graag van jullie.

Mvg Saskia
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Saskia! Ik kijk dit graag voor je na. Kun je jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Beste KPN medewerker,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook al jaren trouwe klanten van KPN.
Ook wij zouden het graag hebben uitgezocht hoe het met onze situatie zit.

Vriendelijke groet, Jack
Reputatie 3
Badge +1
Ik zou iedereen hier willen adviseren om je niet door KPN te laten afschepen. KPN gaat echt niet geld uitdelen als ze je kunnen afschepen met een "mooi verhaal."
Persoonlijk moest ik ook naar de geschillencommissie zodat KPN eindelijk met geld over de brug kwam. En blijkbaar ben ik niet de enige blijkt uit onderstaande artikel.

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2217364-consumentenbond-sleept-providers-voor-de-rechter-om-gratis-telefoons.html
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jack, welkom op het forum! Er zijn, rondom het Hoge Raad gebeuren, een aantal verschillende situaties. Daarom kiest KPN ervoor om dit altijd individueel op te pakken met elke klant die zich meldt. Ik help je hier dan ook graag bij. Reageer op mijn privébericht met je gegevens, dan pak ik het op.

Beste KPN medewerker,

Ik lees hier dat KPN individueel contact opneemt met klanten die een "gratis toestel" hebben gekregen, graag zou ik ook in contact komen met een afdeling die dit voor mij op kan pakken, zou u mij de goede richting in kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Classes, welkom op het Forum! 🙂 Uiteraard kan ik jou in de goede richting helpen. Wanneer je vermoedt te veel te hebben betaald voor je toestel aan rente kun je dit formulier invullen. Mijn collega's zullen dan jouw contract beoordelen.

Hallo @Nadia

Bedankt voor je snelle antwoord, het betreft alleen niet het vermoeden dat er teveel rente betaald is. Maar het gaat om het gratis toestel ivm een zogenoemd all in abonnement.

Er is dus destijds een 'koop op afbetaling' afgesloten echter voldeed KPN hierin niet aan de voorwaarden, vandaar de vraag; Waar kan ik terecht om met terug werkende kracht een partiële vernietiging van de overeenkomst te bewerkstelligen.

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +15
Hi Classes, graag gedaan! 🙂 Het formulier is bedoeld voor de combinatie abonnementen waarbij je een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd hebt aangeschaft. Deze combinaties wordt onder specifieke omstandigheden als kredietverlening gezien. Hiervoor gelden wettelijke regels. KPN en andere Nederlandse telecom aanbieders hebben deze gecombineerde abonnementen aangeboden. Om jouw combi abonnement te beoordelen mag je dit formulier invullen.

Mocht je liever willen dat ik samen met jou dit oppak. Reageer op mijn [url=https://forum.kpn.com/inbox/overviewprivébericht[/url] met je gegevens, dan ga ik voor je aan de slag! 🙂
Goedemiddag,

Ik ben al meerdere jaren tevreden klant bij hi/kpn. Steeds een 2 jarig abbonnement genomen, al voor 2010. Nu vroeg ik mij af of ik teveel heb betaald al die jaren. Kunnen jullie mij helpen? Ik zag al zon formulier voorbij komen, echter weet ik alleen het mobiele nummer en hoeveel ik betaald heb elke maand. Ik kan helaas niet meer inzien hoe de mobiele contracten heten.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Louis. Welkom op het forum!

Momenteel kan ik van jou een abonnement vinden dat loopt van 24-12-2016 tot en met 24-12-2018. Had jij hiervoor een contract dat langer liep dan 2 jaren? Sommige klanten hebben namelijk langer dan 2 jaar een maandprijs betaald waar ook de kosten van een toestel in waren doorberekend. Die situaties worden nu nader onder de loep genomen. Mocht jij het idee hebben dat dit ook bij jou is gebeurd, laat het me weten. Liefst met een officieel document. Een bevestigingsbrief bijvoorbeeld. Die zou je ooit per mail moeten hebben gehad. Dat hoeft uiteraard niet hier in de publieke ruimte. Mocht je zoiets hebben dan kunnen we dat via een privé conversatie bespreken.
Na mij eerste reactie op dit forum werd er gelukkig zeer snel contact opgenomen door KPN. Helaas daarna nooit meer wat vernomen van KPN. Ook op privéberichten wordt niet meer reageert.

Laat je als consument niet afwippelen, een geschillencommissie inschakelen lijkt drastisch maar in deze vindt men daar 99% van de tijd zijn gelijk. Er is verschrikkelijk veel jurisprudentie, maar ik krijg het idee dat KPN de zaak aan het vertragen is.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Classes, You've got mail ;)
Ik ben al jaren bij kpn. Is het mogelijk om mijn situatie samen door te nemen?

Mvg

Roel
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het verzoek namens jou ingediend, Roel. Er zal op korte termijn contact met jou gezocht worden. Ik heb je mobiele nummer als contactnummer doorgegeven.
De doorlooptijd momenteel is 5 werkdagen. 🙂

Reageer