Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

• 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16988 keer bekeken

op http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak valt te lezen dat je geld voor je telefoon terug kan krijgen bij all in abonnementen. Ik zou hier graag gebruik van maken en vroeg me af of dit niet gewoon direct te regelen is ipv via een tussenpersoon.
icon

Beste antwoord door Paul_ 23 augustus 2016, 17:04

Hoi @JHNijland en de rest, sinds gisteren hebben we een speciaal formulier voor de klachten over de toestelkosten bij een mobiel abonnement. Die vind je hier: https://www.kpn.com/mobiel/toestelkosten.htm

Vul dat formulier in en dan wordt er z.s.m. contact met je opgenomen. Voor de mensen die al eerder hebben gereageerd in dit topic is al een klacht aangemaakt. Dat hoeft niet nogmaals via het formulier.
Bekijk origineel

155 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Beste @leukemeid33, welkom! Het lezen van je bericht is wat lastig, doordat je geen gebruik maakt van interpunctie. Ik begrijp dat je geld terug wilt voor eventueel teveel betaalde toestelkosten. Ik begrijp niet helemaal wat je precies hebt ingevuld via de consumentenbond? Je kunt in ieder geval dit formulier op onze website invullen, wij zullen dan contact met je opnemen.
hallo kan ik dit ook terug krijgen heb al 3 x een abbolement van kpn gehad een 2 jarige nou id me vraag pf ik dit okk weer terug kan krijgen van kpn wat de rechter heeft uitgesrpoken ik heb ook voor al me 3 abbolementen betaald voor een gratis toestel en betaal rlke maand nog voor deze toestelen en heb voorigjaar me nieuwste afgesloten waar ik nu nog voor betaal elke maand en een bijbetalijg moest doen nu is me vraag hor kan ik dit terug krijgen heb wel via de consumente bond ol fb een ding in gevult met gegebens dat hun hier achter aan gaan is dit dan genoeg of mort ik contskt opnrmrn mrt kpn hier over hoe dit voor mij zit hoop graag iets te horen met vriendelijke groeten leukemeid33
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen 9912399, Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!
Reputatie 7
Badge +19
Hoi 9912399, welkom op ons Forum! Wanneer heb je dit formulier ingevuld? Wanneer je dit formulier hebt ingevuld wordt er binnen 14 dagen contact met jou opgenomen. Als het al langer geleden is zoek ik het graag voor je uit 🙂
Hoi,

ik heb het idee dat ik enkele maanden teveel heb betaald voor mijn abbo (met gratis tefefoon) kan iemand contact met mij opnemen of kan ik ergens naartoe mailen? renteformulier had ik al ingevuld.

alvast bedankt!
Reputatie 7
Badge +18
Ik heb het verzoek namens jou ingediend, Roel. Er zal op korte termijn contact met jou gezocht worden. Ik heb je mobiele nummer als contactnummer doorgegeven.
De doorlooptijd momenteel is 5 werkdagen. 🙂
Ik ben al jaren bij kpn. Is het mogelijk om mijn situatie samen door te nemen?

Mvg

Roel
Reputatie 7
Badge +15
Hey Classes, You've got mail ;)
Na mij eerste reactie op dit forum werd er gelukkig zeer snel contact opgenomen door KPN. Helaas daarna nooit meer wat vernomen van KPN. Ook op privéberichten wordt niet meer reageert.

Laat je als consument niet afwippelen, een geschillencommissie inschakelen lijkt drastisch maar in deze vindt men daar 99% van de tijd zijn gelijk. Er is verschrikkelijk veel jurisprudentie, maar ik krijg het idee dat KPN de zaak aan het vertragen is.
Reputatie 7
Badge +18
Hoi Louis. Welkom op het forum!

Momenteel kan ik van jou een abonnement vinden dat loopt van 24-12-2016 tot en met 24-12-2018. Had jij hiervoor een contract dat langer liep dan 2 jaren? Sommige klanten hebben namelijk langer dan 2 jaar een maandprijs betaald waar ook de kosten van een toestel in waren doorberekend. Die situaties worden nu nader onder de loep genomen. Mocht jij het idee hebben dat dit ook bij jou is gebeurd, laat het me weten. Liefst met een officieel document. Een bevestigingsbrief bijvoorbeeld. Die zou je ooit per mail moeten hebben gehad. Dat hoeft uiteraard niet hier in de publieke ruimte. Mocht je zoiets hebben dan kunnen we dat via een privé conversatie bespreken.
Goedemiddag,

Ik ben al meerdere jaren tevreden klant bij hi/kpn. Steeds een 2 jarig abbonnement genomen, al voor 2010. Nu vroeg ik mij af of ik teveel heb betaald al die jaren. Kunnen jullie mij helpen? Ik zag al zon formulier voorbij komen, echter weet ik alleen het mobiele nummer en hoeveel ik betaald heb elke maand. Ik kan helaas niet meer inzien hoe de mobiele contracten heten.
Reputatie 7
Badge +15
Hi Classes, graag gedaan! 🙂 Het formulier is bedoeld voor de combinatie abonnementen waarbij je een mobiel abonnement en een toestel gecombineerd hebt aangeschaft. Deze combinaties wordt onder specifieke omstandigheden als kredietverlening gezien. Hiervoor gelden wettelijke regels. KPN en andere Nederlandse telecom aanbieders hebben deze gecombineerde abonnementen aangeboden. Om jouw combi abonnement te beoordelen mag je dit formulier invullen.

Mocht je liever willen dat ik samen met jou dit oppak. Reageer op mijn [url=https://forum.kpn.com/inbox/overviewprivébericht[/url] met je gegevens, dan ga ik voor je aan de slag! 🙂
Hallo @Nadia

Bedankt voor je snelle antwoord, het betreft alleen niet het vermoeden dat er teveel rente betaald is. Maar het gaat om het gratis toestel ivm een zogenoemd all in abonnement.

Er is dus destijds een 'koop op afbetaling' afgesloten echter voldeed KPN hierin niet aan de voorwaarden, vandaar de vraag; Waar kan ik terecht om met terug werkende kracht een partiële vernietiging van de overeenkomst te bewerkstelligen.

Bij voorbaat dank
Reputatie 7
Badge +15
Hallo Classes, welkom op het Forum! 🙂 Uiteraard kan ik jou in de goede richting helpen. Wanneer je vermoedt te veel te hebben betaald voor je toestel aan rente kun je dit formulier invullen. Mijn collega's zullen dan jouw contract beoordelen.

Beste KPN medewerker,

Ik lees hier dat KPN individueel contact opneemt met klanten die een "gratis toestel" hebben gekregen, graag zou ik ook in contact komen met een afdeling die dit voor mij op kan pakken, zou u mij de goede richting in kunnen helpen?
Reputatie 7
Badge +28
Hoi Jack, welkom op het forum! Er zijn, rondom het Hoge Raad gebeuren, een aantal verschillende situaties. Daarom kiest KPN ervoor om dit altijd individueel op te pakken met elke klant die zich meldt. Ik help je hier dan ook graag bij. Reageer op mijn privébericht met je gegevens, dan pak ik het op.

Reputatie 3
Badge +1
Ik zou iedereen hier willen adviseren om je niet door KPN te laten afschepen. KPN gaat echt niet geld uitdelen als ze je kunnen afschepen met een "mooi verhaal."
Persoonlijk moest ik ook naar de geschillencommissie zodat KPN eindelijk met geld over de brug kwam. En blijkbaar ben ik niet de enige blijkt uit onderstaande artikel.

https://www.google.nl/amp/s/nos.nl/googleamp/artikel/2217364-consumentenbond-sleept-providers-voor-de-rechter-om-gratis-telefoons.html
Beste KPN medewerker,

Wij (mijn vrouw en ik) zijn ook al jaren trouwe klanten van KPN.
Ook wij zouden het graag hebben uitgezocht hoe het met onze situatie zit.

Vriendelijke groet, Jack
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Saskia! Ik kijk dit graag voor je na. Kun je jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Beste kpn medewerker

Al jaren klant bij kpn. Zou ook heel graag uitgezocht willen hebben hoe dit in mijn situatie allemaal zit... hoor graag van jullie.

Mvg Saskia
Reputatie 4
Badge +6
Dan wil ik graag uitzoeken hoe dat voor jou zit. Wil je mij een privébericht sturen met je postcode, huisnummer, de naam op het contract, de laatste 4 cijfers van je IBAN en het telefoonnummer en e-mailadres waarop je het beste te bereiken bent?
Hoi Jorrit, Dat klopt mijn tablet was "gratis" bij mijn huidige abonnement.
Reputatie 4
Badge +6
Hoi Gandalfje, ik heb het even getest en je bevindingen kloppen. Ik ben benieuwd naar de aanleiding waarom je het formulier wil gebruiken. Heb jij een toestel aangeschaft bij je mobiele internet abonnement bijvoorbeeld? Ik denk dan graag met je mee hoe we jou het beste kunnen helpen!
Goede middag,

Het toestel kosten formulier is alleen maar in te vellen met een 06 nummer een 097 nummer (mobiel inetrnet) wordt niet geaccepteerd.

Mvg
Richard
Reputatie 7
Badge +28
Hoi ALH, welkom op het forum! We hebben voor situaties als de jouwe inmiddels processen lopen. Ik ga er dan ook vanuit dat de klachtenafdeling dit maandag met je weet af te handelen. Mocht dat nu niet goed gaan, reageer op het privébericht dat ik je alvast stuur. Dan pak ik dit met je op.

Reageer