Beantwoord

geld terug voor telefoon nav uitspraak hoge raad

  • 11 augustus 2016
  • 155 reacties
  • 16984 keer bekeken

op http://www.consumentenclaim.nl/claims/telefoonabonnement/algemeen/kern-van-de-zaak valt te lezen dat je geld voor je telefoon terug kan krijgen bij all in abonnementen. Ik zou hier graag gebruik van maken en vroeg me af of dit niet gewoon direct te regelen is ipv via een tussenpersoon.
icon

Beste antwoord door Paul_ 23 augustus 2016, 17:04

Hoi @JHNijland en de rest, sinds gisteren hebben we een speciaal formulier voor de klachten over de toestelkosten bij een mobiel abonnement. Die vind je hier: https://www.kpn.com/mobiel/toestelkosten.htm

Vul dat formulier in en dan wordt er z.s.m. contact met je opgenomen. Voor de mensen die al eerder hebben gereageerd in dit topic is al een klacht aangemaakt. Dat hoeft niet nogmaals via het formulier.
Bekijk origineel

155 reacties

@Frankie86 mooi om te horen. Dan kunnen we met een gerust hart afwachten.
Reputatie 6
Badge +9
En het is, helaas, nog steeds stil aan de spreekwoordelijke overkant.

Ik hoop toch gauw een terugkoppeling te krijgen op de door mij ingevulde web formulieren.
Reputatie 7
Badge +24
Hoi fender, Linda90, toruna965, Ruijter04, Wubbo_1981, Bertus67 en sveld84.

Jullie krijgen allen zo een privébericht van me!

Een kleine toevoeging: Wij zetten de gegevens door naar de betreffende afdeling. Naar aanleiding daarvan wordt er telefonisch of per e-mail contact opgenomen. Dit kan enige tijd duren omdat het (zoals jullie hierboven kunnen zien) druk is bij die (klachten)afdeling.
Reputatie 7
Badge +28
Er is een kleine achterstand ontstaan in het antwoorden op de formulieren. In de de loop van deze week is de verwachting dat dit is weggewerkt en dat er met iedereen die al langer dan 10 werkdagen wacht contact is geweest.
Reputatie 7
Badge +22
Hoi Chantal en Suus, welkom op het forum! Erik geniet van een vrij weekend, vandaar dat ik hier nu reageer 🙂 Jullie hebben allebei een privébericht van mij ontvangen. Reageer daarop, dan ga ik aan de slag.
Ik wacht ook nog op reactie maar ben ook benieuwd of ze vorige abonnementen ook bekijken daar ik al jaren klant ben!
Ik wacht ook nog op antwoord!
Per mail!
Hoi kpn, ook ik heb de link bovenaan de pagina ingevuld. Aleen ben ik wel erg benieuwd hoe ver jullie terug kijken, mijn huidig abonnement is namelijk niet de eerste! Ik ben al jaren bij jullie en zo het wel waarderen als jullie ook zover terug kijken en dan bekijken of en hoeveel geld ik terug krijg. En vrijdag is het al 10 terug dat ik het formulier heb ingevuld. Groetjes
Ook ik ben een klant bij jullie met 4 abonnementen op dit moment en wil graag eea nagaan,.

Graag ontvang ik een bericht van jullie.

safri19
Is er reeds iemand die via de PB acties (dus niet via het nieuwe form) een reactie gehad heeft van KPN?

Nee...:(
@Frankie86 wat goed!! Mag ik vragen wanneer je jezelf hebt gemeld bij hun zodat we een ongeveer een indicatie hebben.
@Frankie86. Sorry ik heb eroverheen gelezen. Ik hoop niet dat het bij iedereen zo lang duurt.
@Chantalmv2 zoals ik de uitspraak van de Hoge Raad heb gelezen kun je voor de toestellen die onder de lease contracten vielen geen geld terug vragen. Dit omdat er bij de lease contracten bekend was wat je voor je toestel per maand betaalde. De uitspraak gaat alleen over de zogenaamde all-in abonnementen, dit zijn de abonnementen waarbij je bijvoorbeeld 45,- per maand betaald maar jij als klant niet (kunt) weten welk gedeelte van die 45,- nou voor het toestel is en welk gedeelte voor je abonnement. Dus alle abonnementen voor en na lease kun je je geld voor terug vragen.
@Chantalmv2 lees dit bericht: http://nos.nl/artikel/2119123-hoe-krijg-ik-geld-terug-voor-gratis-toestel.html
Ik heb ook nog steeds niks gehoord!! KPN weet wel hoe ze dit moeten rekken 😞
Ik heb precies dezelfde mail gehad. KPN denkt boven de wet te staan!! Ik ga dit wel via een andere weg doen want dit heeft geen zin ben ik bang....
Reputatie 7
Badge +28
@Ronnekuh: Welkom op het forum! Het toestel ben je sowieso niet kwijt als je niet akkoord gaat, of als de aanvraag wordt afgewezen. Als je schriftelijk contact opneemt is het inderdaad de bedoeling het toestel mee te sturen. Ik adviseer je het online formulier op kpn.com/toestelformulier te gebruiken. Als je je gegevens daar achterlaat nemen we binnen twee weken contact op om de vervolgprocedure te bespreken.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom Freek! Je zit hier helemaal goed. Voorheen werden toestel- en abonnementskosten niet los van elkaar gezien, waardoor na het einde van het contract het bedrag hetzelfde bleef. Bij nieuwe abonnementen is dit aangepast. Ik breng je in contact met een afdeling die de te veel betaalde toestelkosten kan crediteren. Reageer je op mijn privébericht?
Reputatie 7
Badge +28
@escalfp @hjsprang: Ik breng jullie beide in contact met de afdeling die dit uitzoekt en een teruggave kan regelen. Reageer op mijn privébericht, dan wordt er binnen twee weken contact opgenomen.

Dit geldt overigens alleen voor mobiele abonnementen, niet voor het Alles-in-1 abonnement.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom kjbartels, daar help ik je graag mee. De verwerkingstijd is helaas opgelopen bij deze afdeling waardoor het ongeveer 4 weken kan duren. Niet leuk om te zeggen, maar dan weet je er vast van. Reageer je op mijn privébericht? Ik ontvang graag je gegevens en dan maak ik een klacht aan.
Reputatie 7
Badge +28
Welkom op het forum Saskia! Ik kijk dit graag voor je na. Kun je jouw gegevens sturen in reactie op mijn privébericht?
Reputatie 6
Badge +9
Hallo,

Ook hier zo ik graag zien dat er naar mijn situatie en naar de situatie van mijn vrouw word gekeken (vrouw reeds overgegaan op d'r nieuwe abonnement, ik zit nog /m begin september op dit abbo waarover de uitspraak gaat).

Ik heb in het prille begin dat dit bekend werd via Cindy wat contact gehad, maar daarin werd de bewijslast bij mij als klant gelegd, ik moest laten zien middels de contracten etc. dat ik klant ben noem maar op. Toen heb ik de boel maar even gelaten en de verder gang van zaken via oa. consumentenclaim.nl afgewacht.

Graag hier dus ook meer info over hoe ik zonder tussenkomst 2x een Galaxy S5 kan terugzenden voor tegen vergoeding van de NIEUWPRIJS (zie: http://www.ad.nl/binnenland/gratis-mobiele-telefoon-kan-veel-geld-opleveren~ae1a206e/) en niet tegen vergoeding van de door KPN zelf vastgestelde marktwaarde.
Reputatie 6
Badge +9
Is er reeds iemand die via de PB acties (dus niet via het nieuwe form) een reactie gehad heeft van KPN?
Reputatie 6
Badge +9
Ik vermoed dat veel klanten afgescheept zullen worden met nee wij betalen iet terug, ik heb voor iemand anders het contact formulier ingevuld. De wijze waarop KPN zinnen formuleert is een wijze om de schuld bij haarzelf weg te schuiven.

In de bevestigings mail van de aanvraag staat letterlijk:

Dank voor uw aanvraag. Uw gegevens zullen worden gecontroleerd. Binnen 10 werkdagen ontvangt u van ons een reactie over uw aanvraag.
Hierin wordt u geïnformeerd of er sprake is geweest van te hoge toestelkosten. Is dit het geval geweest dan zal KPN deze terugbetalen.

Dit doet vermoedens rijzen dat KPN helemaal niet zo bereidwillig is als dat ze doen voorkomen. De hoge raad heeft namelijk beslist als er sprake was van een all in prijs, dan maakt het niet uit of er wel of geen woeker rente gerekend is, de provider is verplicht het toestel in huidige staat terug te nemen en de nieuwwaarde van dat toestel te vergoeden aan de klant..

We gaan het zien, misschien is een massaclaim toch zo gek nog niet......

Reageer