Beantwoord

Geldigheid simkaart

  • 17 January 2019
  • 5 reacties
  • 915 keer bekeken

De geldigheid van een sim kaart bij KPN (ook elders) is vaak 12 maanden. Langere geldigheid dan dien je binnen een aantal maanden iets met de sim kaart doen. Nu gebruiken ouderen de sim kaart voor o.a. een valalarm (zie seniorenalarm). Hier wordt de kaart niet regelmatig gebruikt of vervangen, dus vervalt de kaart na 12 maanden. Is hier geen andere oplossing voor te vinden in een specifieke ouderen (sim) kaart.
icon

Beste antwoord door PeterG 17 January 2019, 15:03

Bekijk origineel

5 reacties

Hè...
Ik gebruik mijn simkaartje al 12 jaar!

Als je een mobiel abonnement hebt dan blijft je simkaartje gewoon geldig.
En voor prepaid geldt dat je er steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik mee moet bellen (met verbinding), sms-en of internetten. Ook dan blijft ie gewoon geldig.

Geen idee waar je "12 maanden" vandaan haalt. Dat is alleen de periode na het starten van een abonnement dat je het niet kunt opzeggen. Daarna kan je het gewoon door laten lopen. Hier dus al 12 jaar.
Reputatie 7
Badge +21
Goedemorgen @Jan van Rooijen, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

Op het moment dat je een nieuwe simkaart krijgt, is deze enkele werkdagen geldig en te activeren. Dat is ook bij een vervangende simkaart zo, om fraude en dergelijke te voorkomen. Prepaid simkaarten zijn voor 6 maanden geldig, en na 9 maanden worden deze gedeactiveerd. Oplossing hiervoor is om hem 1 keer in de 6 maanden op te waarderen of ermee te bellen (even in de agenda zetten).

Kan je aangeven of je op dit moment problemen hiermee ervaart, dat je deze vraag stelt?
Reputatie 7
Badge +21
@Jan van Rooijen, ik heb helaas geen reactie meer gezien. Mocht je hier nog vragen over hebben, of ik kan je nog ergens bij helpen, dan hoor ik het graag!

De geldigheid van een sim kaart bij KPN (ook elders) is vaak 12 maanden. Langere geldigheid dan dien je binnen een aantal maanden iets met de sim kaart doen. Nu gebruiken ouderen de sim kaart voor o.a. een valalarm (zie seniorenalarm). Hier wordt de kaart niet regelmatig gebruikt of vervangen, dus vervalt de kaart na 12 maanden. Is hier geen andere oplossing voor te vinden in een specifieke ouderen (sim) kaart.

Dus ondanks dat er nog tegoed op je sim staat moet je alsnog binnen 6 maanden na laatst gebruik bellen, sms'en, internetten? Moet dat een betaald gesprek, sms zijn? Ik neem aan dat als ik een belletje, bericht ontvang dat dat niet voldoende is? Groeten

Reputatie 7
Badge +9

@Klant_ Er moet iets van jouw tegoed gebruikt zijn, bellen naar gratis nummer telt niet. Ook het ontvangen is niet voldoende.

Reageer