Gevangen door KPN (240 euros duurder!)

  • 1 November 2019
  • 8 reacties
  • 162 keer bekeken

Hallo,

Huidige situatie is dat mijn vriendin en ik een mobielabo hebben op hetzelfde adres dus elk 5 euro korting per abo!. Mijn vriendin heeft 3 maanden geleden haar abo verlengt inclusief een nieuwe telefoon! tot nu toe niks aan het handje! Maaaaar nu wil ik ook mijn abo veranderen en wil graag een abo met telefoon! en wat gebeurd er ! Wanneer ik een wijziging aanbreng in mijn abo hebben we beide geen 5 euro voordeel meer! dat is 240 euro in 2 jaar wat we duurder uit zijn!!want KPN heeft Husseldeals! en wil /kan hier geen gebruik van maken omdat KPN geen CI module heeft bij hun TV abo!!!wat ik in mijn situatie wel moet/wil! Hoe gaan we dit oplossen KPN!

Ohja... VVV bonnen zijn bij KPN ook niet welkom!!


8 reacties

Reputatie 7

Tja, dat heeft KPN leuk voorelkaar vind je ook niet. :confounded:

Het is KPN met dat gehussel behoorlijk in de bol geschoten en inderdaad kan je beter voor een andere provider kiezen als je geen vast Internet abonnement bij KPN afneemt.

Ik ben bang dat dit gehussel nog wel eens een heel duur grapje voor KPN zal blijken te zijn immers wat zou een Ziggo abonnee nu nog kunnen bewegen om mobiele telefonie bij KPN onder te brengen? Precies ... helemaal niets, dan is de concurrentie met het beste mobiele netwerk van Nederland veel goedkoper.

Reputatie 7
Badge +28

Het enigste alternatief lijkt dan dat je zelf een nieuwe telefoon koopt. 
 

Sim-kaartje overzetten en klaar.
 

Dan kan je oude abonnement ongewijzigd doorlopen. 

Reputatie 7
Badge +24

Het enigste alternatief lijkt dan dat je zelf een nieuwe telefoon koopt. 
 

Sim-kaartje overzetten en klaar.
 

Dan kan je oude abonnement ongewijzigd doorlopen. 

Heb ik ook gedaan. Hele tijd geleden al. Is ff een investering, maar nog geen dag spijt van gehad. 

Reputatie 7

Het enigste alternatief lijkt dan dat je zelf een nieuwe telefoon koopt. 

Niet iedereen heeft dat bedrag zo maar even op zijn/haar rekening staan.

Nee, KPN prijst zichzelf echt uit de markt voor alle Nederlanders die geen vast internet van KPN afnemen. Ik vraag me dan af of je dan niet doorslaat in het inzetten op triple/quad-play en vergeet dat je ook geld kunt verdienen aan mensen die daar niet aan mee willen/kunnen doen.

Ik heb al sinds jaar en dag onze mobiele telefonie bij een andere provider ondergebracht omdat het rekensommetje leert dat wij daarmee gunstiger uit zijn dan met de voordelen van KPN Compleet en KPN Hussel.

Reputatie 7
Badge +28

Klopt wjb, Ik begrijp wat je bedoelt. 

Persoonlijk doe ik hetzelfde als Nick83. Als je een telefoon niet direct afbetaalt, sluit je namelijk gewoon een lening af. En al gauw zit daar een BKR-registratie aan vast. En dat wil ook niet iedereen. 

In de situatie van topic-starter thelonius hebben ze te maken met een nog langere  periode van een abonnement (van zijn vriendin) bij KPN.  

Dat abonnement wordt maandelijks 5 euro duurder als thelonius bij KPN weggaat als klant. 

En dan kan het zelf kopen van een telefoon (als dat financieel haalbaar is) uiteindelijk wel eens voordeliger zijn. Dat scheelt hem dan ook weer in de maandelijkse kosten van zijn abonnement. De toeslag op toestelkosten is dan nihil. 

Reputatie 7

Persoonlijk doe ik hetzelfde als Nick83.

Wij kopen onze telefoons ook altijd los, maar dan moet je natuurlijk wel in de gelukkige positie zijn om je dat te kunnen veroorloven.

Overigens ben ik ook een sterk voorstander van het los kopen van een toestel, al is het alleen maar om voor jezelf inzichtelijk te maken wat een telefoon je eigenlijk kost en, als je dat eenmaal doorhebt, of je dan nog steeds voor dat high-end model zou hebben gekozen.

Reputatie 7
Badge +7

Persoonlijk doe ik hetzelfde als Nick83.

Wij kopen onze telefoons ook altijd los, maar dan moet je natuurlijk wel in de gelukkige positie zijn om je dat te kunnen veroorloven.

Overigens ben ik ook een sterk voorstander van het los kopen van een toestel, al is het alleen maar om voor jezelf inzichtelijk te maken wat een telefoon je eigenlijk kost en, als je dat eenmaal doorhebt, of je dan nog steeds voor dat high-end model zou hebben gekozen.

Mobieltjes kopen wij hier ook altijd los. 

Je moet je idd afvragen of je zo'n “high-end-model”  eigenlijk wel nodig hebt. Ik weet uit ervaring dat er uitstekende mobieltjes zijn voor véél minder geld dan de prijzen v.d. topmodellen. (Ik ga geen merken/types noemen...) Consumentengids en Tweakers zijn mijn favoriete bronnen bij de uitzoekerij.

Reputatie 7
Badge +7

Mobieltjes kopen wij hier ook altijd los. 

Je moet je idd afvragen of je zo'n “high-end-model”  eigenlijk wel nodig hebt. Ik weet uit ervaring dat er uitstekende mobieltjes zijn voor véél minder geld dan de prijzen v.d. topmodellen. (Ik ga geen merken/types noemen...) Consumentengids en Tweakers zijn mijn favoriete bronnen bij de uitzoekerij.

Bijkomend voordeel als je je mobiel los koopt:

elke maand dat je die losgekochte mobiel langer houdt dan 2 jaar, is pure winst denk ik dan. Moet je natuurlijk wel zuinig omspringen met het ding.

Hier gaan mobieltjes 2,5 tot 3 jaar mee.

Reageer