Beantwoord

Google Pixel 3 bellen 4G

  • 11 February 2019
  • 1 reactie
  • 522 keer bekeken

Hi KPN
Vraagje mbt bovenstaande. Ik zit nu bij Tele2 en heb veel problemen met bellen en gebeld worden met mijn Pixel 3. Op onverklaarbare momenten kan dit niet (telefoon lijkt lang te zoeken naar connectie en schakelt over naar H+, maar gaat niet over). Later weer wel. Een herstart lost het probleem direct op (voor een tijdje dan). Na wat research heeft dit volgens mij te maken met het feit dat de Pixel niet via 4G belt maar via een 2/3G netwerk. Blijkbaar schakelt deze niet zo snel over o.i.d. Tele2 geeft ook aan dat de Pixel 3 om deze reden niet door hun wordt aangeboden. Maar goed, bellen zou volgens mij gewoon normaal moeten kunnen. Belsimpel (waar je het hierboven over hebt) biedt de Pixel 3 namelijk gek genoeg ook aan met een Tele2 abonnement. Ik heb het een paar dagen uitgeprobeerd met een prepaid KPN simkaart en dit gaat vlekkeloos.

Herkennen jullie dit verhaal vanuit gebruikersfeedback of jullie kennis van de telefoniemarkt?:-) Jullie bieden het actief aan via Belsimpel dus het zou toch gewoon moeten kunnen? Of wat is het verschil met Tele2?

Hoor het graag!

Admin: eigen topic aangemaakt.
icon

Beste antwoord door Alex van KPN 12 February 2019, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

1 reactie

Reputatie 7
Badge +24
Hi Pietje, welkom hier. Dit verhaal klinkt mij niet bekend in de oren, in ieder geval niet via ons netwerk. Dat geef je overigens zelf ook aan wanneer je een KPN simkaart gebruikt. Wat er aan de Tele2 kant in dit geval misgaat durf ik niet te zeggen, wil onze concurrenten ook zeker niet afvallen. Heb je toevallig een andere Tele2 simkaart geprobeerd? Ik zou niet kunnen bedenken waarom het niet goed zou werken namelijk, een zoekopdracht via Google levert ook niet veel. (of ik moet verkeerd hebben gezocht) Je zou een vervangende simkaart kunnen aanvragen, kijken of dat helpt.

Wat het aanbieden door providers betreft van bepaalde toestellen is zover ik weet een kwestie van vraag en aanbod en contracten tussen fabrikanten en de providers zelf. Toestellen als Google Pixel maar ook de fabrikanten Xiaomi of Honor zijn commercieel gezien (nog) niet interessant genoeg voor providers. Huawei is ook een voorbeeld van een merk dat in het begin ook niet in het assortiment zat. Kortom: problemen met de Pixel 3 en bellen/internet zijn bij mij niet bekend, maar misschien zijn er hier gebruikers die dit herkennen.