Beantwoord

GSM 4G versterker plaatsen

  • 31 October 2019
  • 8 reacties
  • 270 keer bekeken

Wij hebben een nieuw gebouw in gebruik genomen, Helaas zit er veel ijzer in de buitenwanden. De dekking intern is dus zeer slecht, zowel bellen als data. Ik heb hier al over gebeld met KPN-klantenservice en die verwezen mij naar een KPN XL-winkel. Daar hebben zij aangegeven dat zij alleen een VoWiFi-oplossing kunnen leveren, echter er komen zeer veel externe partijen over de vloer en daarvan kunnen wij niet garanderen dat hun telefoons VoWiFI aankunnen. Dat was dus geen oplossing.

Zij verwezen mij dan naar GSM-repeater shop op Internet, echter, als ik de informatie zo lees, is dit niet toegestaan. Maar deze informatie is al enkele jaren oud in de verschillende forums.

Dit is dus een beetje dubbel. Het mag niet, maar ik word daar wel heen verwezen door één van jullie medewerkers.

Wat is nu mogelijk/toegestaan?

icon

Beste antwoord door RBxx 31 October 2019, 17:06

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

8 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Hallo @Edwin van Ek 

Repeaters zijn in principe niet zomaar toegestaan i.v.m. het mogelijk veroorzaken van storingen.

Dit is wat het Agentschap Telecom erover zegt: Repeaters

En verder:  Netwerkrepeaters: alleen met toestemming van de provider!

Hoi Ruud,

dat had ik ook begrepen. Ik was dus ook verbaasd dat de KPN-winkel mij dat als oplossing voorstelde. Daarom nu maar even checken bij dit Forum en zien of een KPN-medewerker dit al dan niet bevestigd.

 

groeten,


Edwin

Reputatie 7
Badge +21

Dag Edwin, ik ben daarover net zo verbaasd als jij. Ze zouden beter moeten weten. Een KPN moderator zal hier binnen 1-2 dagen “langskomen”, afhankelijk van de drukte op het forum.

Reputatie 7
Badge +24

Hoi Edwin, welkom op ons forum. 

Ik was dus ook verbaasd dat de KPN-winkel mij dat als oplossing voorstelde.

Deze verbazing deel ik met je. 

Hallo @Edwin van Ek 

Repeaters zijn in principe niet zomaar toegestaan i.v.m. het mogelijk veroorzaken van storingen.

Dit is wat het Agentschap Telecom erover zegt: Repeaters

En verder:  Netwerkrepeaters: alleen met toestemming van de provider!

Dit klopt helemaal. Is simpelweg niet toegestaan zonder vergunning. Foei dus. 

Wij hebben een nieuw gebouw in gebruik genomen, Helaas zit er veel ijzer in de buitenwanden. De dekking intern is dus zeer slecht, zowel bellen als data. Ik heb hier al over gebeld met KPN-klantenservice en die verwezen mij naar een KPN XL-winkel. Daar hebben zij aangegeven dat zij alleen een VoWiFi-oplossing kunnen leveren, echter er komen zeer veel externe partijen over de vloer en daarvan kunnen wij niet garanderen dat hun telefoons VoWiFI aankunnen.

Kosteloos is het niet, maar is het misschien een optie om met KPN zakelijk in gesprek te gaan over een oplossing? Afhankelijk van jullie omzet en de waarde die jullie hechten aan de bereikbaarheid van die externe partijen zou dat interessant kunnen zijn. Een kosten-batenanalyse laat ik aan jullie over. ;) 

 

Ik help jullie graag op weg, laat het me weten. 

VoWifi? Met een goede wifi in het gebouw.

Mobiel bellen via wifi van KPN (incl. ondersteunde toestellen)

Op de zakelijke site van KPN:
Mobiel via wifi is redder in nood bi jslecht bereik

Reputatie 7

VoWifi? Met een goede wifi in het gebouw.

Mobiel bellen via wifi van KPN (incl. ondersteunde toestellen)

Op de zakelijke site van KPN:
Mobiel via wifi is redder in nood bi jslecht bereik

... Daar hebben zij aangegeven dat zij alleen een VoWiFi-oplossing kunnen leveren, echter er komen zeer veel externe partijen over de vloer en daarvan kunnen wij niet garanderen dat hun telefoons VoWiFI aankunnen. Dat was dus geen oplossing.

 

Goedemorgen Alex,

als je me in contact kan brengen met de juiste persoon bij KPN Zakelijk, dan graag. Ik had iemand van hen 1,5 week geleden aan de lijn over dit onderwerp en ze verwezen mij toen naar de KPN XL-winkel, met als resultaat dus dat ik door hen verwezen werd naar ‘GSM-repeater-shop’. Als ik iemand kan spreken die mij wel verder kan helpen, zou ik blij zijn.

groeten,

Edwin

Reputatie 7
Badge +24

Klein zakelijk is 0800-0403. Afhankelijk van je wensen kunnen ze jou doorverwijzen. Groot zakelijk heeft wel oplossingen op maat, daar hang echter wel een prijskaartje aan.