Beantwoord

Haalbaarheidsonderzoek ontvangst Smilde

• 30 december 2016
  • 20 reacties
  • 1224 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +15
Goedemiddag allemaal! 🙂

Ik zit nu in Smilde, een mooi dorpje ergens in Drenthe en ik hoor hier aan alle kanten dat het bereik(Tenzij je bij de rode concurrent zit) hier nogal waardeloos is. Of je hebt net ontvangst en als je een beetje pech hebt valt het weg, vooral als je ergens binnen zit.

Een duidelijk voorbeeld is als je bijvoorbeeld in de supermarkt zit, dan kan je gedag zeggen tegen je bereik 😛

Gezien hier circa 5000 mensen wonen en er geen mast van KPN te bekennen is dacht ik dat hier mogelijk een kans is voor KPN 🙂 Zeker gezien je hier ook glasvezel kan krijgen 😉

Is het mogelijk een idee om een haalbaarheidsonderzoek uit te voeren?
icon

Beste antwoord door SjorsK 19 april 2019, 09:30

Hopla, genoeg blaadjes aan de bomen en het bereik is nu super goed in smilde, T-Mobiel daarintegen.... Tja, niks nada noppes.

Dus lekker stil voor 't werk. Ideaal! 😃

#TevredenKlant
Bekijk origineel

20 reacties

Reputatie 7
Badge +21
Hoi @SjorsK, lastig dat het mobiele bereik in Smilde binnenshuis te wensen overlaat! Kun je een reactie op m'n privébericht sturen? Dan kijk ik wat ik op dit moment kan doen!
Reputatie 7
Badge +15
Bedankt koen, ik heb je een bericht gestuurd met een concreet voorbeeld :)

Daarnaast is het handig om te weten dat vrijwel iedereen hier over klaagt in dit dorp maar je hoort er niks van gezien iedereen er aan gewend is of naar de concurrent is 😉
Reputatie 7
Badge +21
Hoi @SjorsK, zoals beloofd heb ik met Marcia overleg gehad over deze situatie: aan dat wij er niks over horen moet verandering komen! Als iemand, of liever meerdere mensen die in Smilde wonen en KPN als provider hebben een netwerkklacht indient, kijken wij naar het netwerk! Daaruit kan dan eventueel een verder onderzoek en vervolgactie plaatsvinden.
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb zelf al een keer in de zomer een klacht ingediend (Hier heb ik helaas geen antwoord op gekregen). De vriend van m'n moeder heeft het ook een keer gedaan.

Welke ingang kan ik het beste gebruiken om die klachten binnen te laten stromen? 😛 Dan laat ik dat door het roddelcircuit gaan 😛 Zelf ben ik bang dat de mensen het klagen al hebben opgegeven (of al naar de concurrent zijn gezien Vodafone wel antennes heeft in 't dorp 😛 ).
Reputatie 7
Badge +21
De snelste manier is door hier telefonisch melding van te doen via 1200: hoe meer meldingen er van verschillende klanten binnen komen hoe duidelijker het wordt dat er een probleem is. Op basis van de klachten kan de situatie verder onderzocht worden!
Reputatie 7
Badge +15
Hoi Koen,

Bedankt voor je bericht. Ik zal het doorgeven 🙂 Hopelijk gaat men bellen gezien iedereen al moe is van het klagen en het vertrouwen min of meer op is. De laatste keer dat ik zelf belde probeerde met een klacht over dit probleem probeerde men mij af te wimpelen zonder een adequate klachtregistratie te maken 😞 Ik zal ze nog een keertje bellen.

Ik hou het netwerk in Smilde in de gaten en zal de volgende keer als ik er ben een status update met betrek tot de kwaliteit van het netwerk 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Ik heb zojuist contact opgenomen met de telefonische klantenservice om een navraag te doen voor mijn klacht en men meld dat het indoor in bereik, waardeloos is 😛 Maar dat wisten we al. (ook buiten maar dat is weer iets anders 😛 )
Reputatie 7
Badge +15
Voor de volledigheid voeg ik nog even een antennekaart van het gebied toe (Ik wou het bij de eerste post toevoegen maar mag het helaas niet meer wijzigen 😞 ). Ik heb het zodanig uit geknipt dat alle 4g masten rondom Smilde zichtbaar zijn. Degene bij Bovensmilde is een beetje verstopt onder die van een concurrent 😉

Bron:
http://4gmasten.nl/
Reputatie 7
Badge +21
Vanwege vrije tijd nu pas weer een reactie! Goed bezig Sjors 🙂 Ik hoop dat de technische dienst op basis van de signalen die ze binnenkrijgen een onderzoek starten! Je gaf aan dat je zelf ook weer telefonisch contact opgenomen had: is er toen ook een netwerkklacht aangemaakt? Kun je me per privébericht aangeven voor welk mobiele nummer je de melding gedaan had? Ik bekijk dan onder dat nummer of de klacht al opgepakt is, en welke vervolgactie precies gepland is!
Reputatie 7
Badge +15
Ik had een een netwerk klacht ingediend maar ze hadden niet bepaald een vervolgactie ingepland. Het was meer iets van "We weten dat er problemen zijn maar we doen er voorlopig niks aan".

Je hebt een prive bericht 🙂
Reputatie 7
Badge +30
Wat opvallend is:

De mast rechts naast Smilde: Vodafone heeft maar 2 antennes (normaal 3) die totaal anders gericht zijn dan KPN. Volgensmij gebruikt Vodafone hier hun andere antennes die wat breder zijn.
Wel opvallend is dat KPN recht naar het westen straalt en niet een klein beetje hoger zodat heel smilde gedekt wordt.

De mast in hoogersmilde is overigens ook niet super op Smilde gericht.
Reputatie 7
Badge +15
Een kleine update:
Ik heb contact gehad met Koen, de problemen met rondom het bereik in Smilde zijn op de kaart gezet en er zal niet direct een oplossingkomen. Daarnaast is er echter een verbetertraject voor het netwerk. Het is onduidelijk of Smilde prioriteit krijgt maar als er meer klachten binnen komen zal dit dorp hoger op het lijstje komen 🙂 De klachten tot zo ver hebben goed geholpen :D

Het advies is dan ook voor iedereen die hinder ondervindt van een slecht bereik: Ga klagen zodat de problemen op de kaart gezet kunnen worden, hierdoor kan KPN haar prioriteiten zo goed mogelijk kan bepalen. 🙂

Ik zal deze casus in de gaten houden maar voorlopig laat ik het rusten. Als het netwerk rond docember volgend jaar geen verbetering ondervindt zal ik het weer onder de aandacht brengen. Daarnaast zal ik een update geven als de problemen zijn verholpen 🙂

@Koen: Bedankt voor alle moeite tot zo ver 🙂 @Robin: Bedankt voor de informatie, dat was mij nog niet opgevallen 🙂
Reputatie 7
Badge +15
Hoihoi,

Ik zat vandaag bij mijn moeder in de tuin en ik heb het idee dat de situatie slechter is geworden dankzij de bladeren aan de bomen. Hierdoor kwam ik soms zonder bereik te zitten.

Het forum laden gaat er niet erg lekker :(

Hier een screenshot:

Reputatie 1
Is KPN niet bezig met bellen via WiFi? Wellicht is dat een optie.
Reputatie 7
Badge +15
Hey Michael, het klopt inderdaad dat KPN daarmee bezig is. Mijn doel is eigenlijk om het netwerk in smilde beter te krijgen en de netwerkproblemen in smilde bij KPN onder de aandacht te brengen 🙂 (Kleinere dorpen eromheen hebben deze problemen niet).

In het verleden werd het op de lange termijnsplanning gezet gezien het geen "probleemgebied" is gezien men het ontvangst binnen niet kan garanderen. Het feit dat ik zonder redelijk bereik buiten zat is voor mij een reden om dat ook eventjes aan te geven 🙂 (Het verschil tussen de vorige twee posts van mij is trouwens vier maanden 😛 ).
Reputatie 7
Badge +15
Hoihoi, daar ben ik weer. Met oud en nieuw en kerst was ik bij mijn moeder. Het probleem lijkt in de winter verholpen te zijn (Het is absoluut niet perfect maar gaat d'r mee door). Ik ga het nog even testen in de zomer 🙂
Reputatie 7
Badge +14
Hah SjorsK, dat is super nieuws! Ik vermoed dat er eind februari nog meer bereik bijkomt vanwege de 'verhuizing' van het Digitenne kanaal 60 naar 22. Dat is een lagere frequentie, die minder in conflict komt met de 800 Mhz band. Een heel gelukkig, gezond en fantastisch jaar gewenst 😃
Reputatie 7
Badge +15
Ik hoop het! 😁 we zullen het zien 😁👍
Reputatie 7
Badge +15
Hopla, genoeg blaadjes aan de bomen en het bereik is nu super goed in smilde, T-Mobiel daarintegen.... Tja, niks nada noppes.

Dus lekker stil voor 't werk. Ideaal! 😃

#TevredenKlant
Reputatie 7
Badge +14
Ah YES! Wat fijn @SjorsK! Bedankt voor het delen 🙂

Reageer