Beantwoord

Heeft KPN een API om mijn dataverbruik uit te lezen?

• 21 mei 2018
  • 2 reacties
  • 343 keer bekeken

Badge
Wanneer ik 50% van mijn 50GB data heb verbruikt, ontvang ik een SMS bericht. Dat is heel handig maar beperkt.
Ik zou graag mijn data verbruik programmatisch uitlezen. Biedt KPN hier iets voor? Bijvoorbeeld een API. Zoniet, voor bedrijven wellicht wel?
icon

Beste antwoord door RobinFlikkema 22 mei 2018, 09:24

Heel MijnKPN werkt met API calls maar daar is geen publieke documentatie van beschikbaar. Via Developer Tools in de meeste browsers kan je deze calls zien
Bekijk origineel

2 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Heel MijnKPN werkt met API calls maar daar is geen publieke documentatie van beschikbaar. Via Developer Tools in de meeste browsers kan je deze calls zien
Reputatie 5
Badge +6
@jochemstoel Als het om een Android client apparaat gaat zal er ongetwijfeld wel een methode zijn een App te maken die de datacounters uitleest, wellicht direct uit de laagste lagen (van linux kernel).

En wellicht dat de KPN app op termijn een pushbericht geeft, maar dan krijg je de data van de KPN infra kant.

In geval van een Huawei 4Gmodemrouter/dongle kun je zonder inloggen op de modem de datacounters wel uitlezen (dus bij jezelf thuis, de CPE kant) met een script wat XML kan decoderen.

Reageer