Beantwoord

Help! Niet bereikbaar - telefoon verliest verbinding met mast

• 13 april 2017
  • 3 reacties
  • 320 keer bekeken

Help!
Ik heb een probleem waar ik niet uit kom en tot nu toe niemand heeft kunnen oplossen. Servicedesk, KPN-winkel, telefoonwinkel, niemand.
Als ik mijn telefoon een tijdje niet gebruik, verlies ik vaak het contact met de GSM mast. Dan kan ik niet gebeld worden. "Dit nummer is niet bereikbaar."
Als ik daarna zelf bel is er weer verbinding. Telefoon al aantal malen uit en aangezet en gereset. Dekking is prima. Het probleem komt op meerdere plekken in Nederland voor.
3G en 4G en het toestel werken prima. Sim kaart is al gewisseld. En ik heb zelfs een ander toestel gekocht. Probleem blijft bestaan.
Tot nu toe heeft niemand mij goed kunnen helpen. Jullie wel?

Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid
icon

Beste antwoord door Michel58 16 april 2017, 02:18

Het probleem lijkt opgelost door de zeer deskundige en servicegerichte medewerker van de technische dienst. Hij kon er eerst niet achter komen, maar belde me later (op vrijdag om kwart voor 6 's-avonds!) terug omdat hij er mee doorgegaan was. Alle lof! 😃 :$
Het verbindingsprobleem is (hoogstwaarschijnlijk) ontstaan door de duo-simkaarten die ik in mijn iPhone en iPad gebruikte. Als beide apparaten (en dus sim-kaarten) aan staan, weet het systeem niet met welke sim-kaart verbinding gemaakt moet worden.
Dat was mij nooit verteld in de KPN-winkel. Ook niet de laatste keer, toen ik zowel mijn verbindings probleem besprak, als een nieuwe duo-simkaart gekregen heb!
Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 7
Badge +28
Wat een bijzonder probleem, Michel. Goed dat je het hier probeert. Zo op het eerste gezicht klinkt het mij niet als iets bekends in de oren. Ik kan dan ook nog niet zeggen of we het kunnen oplossen. Maar we gaan het in ieder geval proberen. Je krijgt een privébericht van me. Reageer daarop met je gegevens. Dan kijk ik hier wat er bij je eerdere contacten al nagekeken en getest is. En verder hoop ik dat de andere gebruikers nog ideeën hebben.
Het probleem lijkt opgelost door de zeer deskundige en servicegerichte medewerker van de technische dienst. Hij kon er eerst niet achter komen, maar belde me later (op vrijdag om kwart voor 6 's-avonds!) terug omdat hij er mee doorgegaan was. Alle lof! 😃 :$
Het verbindingsprobleem is (hoogstwaarschijnlijk) ontstaan door de duo-simkaarten die ik in mijn iPhone en iPad gebruikte. Als beide apparaten (en dus sim-kaarten) aan staan, weet het systeem niet met welke sim-kaart verbinding gemaakt moet worden.
Dat was mij nooit verteld in de KPN-winkel. Ook niet de laatste keer, toen ik zowel mijn verbindings probleem besprak, als een nieuwe duo-simkaart gekregen heb!
Reputatie 7
Badge +28
Dat is goed nieuws, en hele goede service van mijn collega! Fijn dat de oorzaak nu gevonden is 🙂

Reageer