Beantwoord

Hoe kan ik een data-only abonnement (0970) verlengen

  • 2 October 2019
  • 18 reacties
  • 681 keer bekeken

Reputatie 7
Per 1 oktober is er een inflatiecorrectie geweest waardoor mijn data-only abonnement 23 Eurocent duurder is geworden.
Daarom zou ik mijn abonnement willen verlengen immers dan gaat deze weer €5,- per maand kosten. Helaas loop ik vast omdat het niet mogelijk lijkt te zijn 0970 nummers op te geven.

Ik kies voor "U kunt nu verlengen"...


...en geef mijn 0970 nummer in met een foutmelding als gevolg.


Hoe nu verder?
icon

Beste antwoord door Susan_ 18 October 2019, 12:29

Bekijk origineel

18 reacties

Reputatie 7
Ook weer zo bijzonder iets! Heb je een data abbo, kun je die niet eens verlengen omdat hij leid naar de mobielshopvoor 06 nummers,... 23 cent voor een data abbo in de maand,... Hoe verzinnen ze het trouwens ook! 😜Ik ben door mijn mobiel wijziging ook weer van mijn 60 cent verhoging af (totaal niet over nagedacht, dat dit ook weer kwam) Dus heb alweer €7,20 te pakken het eerste jaar 😃
Reputatie 7
... 23 cent voor een data abbo in de maand,... Hoe verzinnen ze het trouwens ook! 😜
De inflatiecorrectie was 2,3%. Het abonnement kost €10,- dus vandaar die 23 cent. 😮
Door KPN Compleet krijg ik €5,- korting en vandaar dat de kosten nu €5,23 zijn.
Ik zou die verhoging van 23 cent per maand kunnen terugdraaien door mijn abonnement te verlengen en mij opnieuw voor 12 maanden te binden aan KPN.
Reputatie 7
Volledig mee eens!
Reputatie 7
Badge +21
@wjb, dat is inderdaad wel een beetje vreemd! Hier ga ik even achteraan, want ik zie dat Bart hier al een keer eerder iets over heeft doorgegeven 😉 In de tussentijd, je kan ook verlengen via mij of een collega!
Reputatie 7
@Susan_, kan jij dat abonnement dan voor 12 maanden verlengen zodat de maandelijkse kosten weer €5,- per maand (€10,- minus €5,- KPN Compleet korting) gaan worden?
Het betreffende 0970 nummer en klantnummer staat in mijn forum profiel.
Reputatie 7
Badge +21
@wjb, zeker! De vraag staat inmiddels uit bij enkele specialisten. Wil je hier even op wachten zodat je het straks eventueel zelf kan testen (indien het mogelijk moet zijn)?

Indien je het nu direct geregeld wil hebben help ik je graag verder. Ik krijg wel de melding dat ik opnieuw een legitimatiebewijs moet invoeren, anders kan ik niet verder in het bestelproces! Zou je die gegevens via een privébericht kunnen doorsturen? Het gaat dan om het legitimatienummer (en soort legitimatie) datum uitgifte en geldig tot datum 🙂
Reputatie 7
Als die specialisten in staat zijn om binnen, laten we zeggen, twee weken dit issue te tackelen, dan test ik het graag zelf.

Dus laten we nog even wachten op de specialisten.
Lukt het ze niet om op korte termijn met een oplossing te komen dan zetten we de stap dat jij de verlenging zal doorvoeren.
Reputatie 7
Badge +21
@wjb , helemaal prima 😉 Ik heb nog geen indicatie gekregen maar zal dit delen wanneer ik hier antwoord op krijg!
Reputatie 7
En nu met KPN Hussel ben ik bang dat ik dat abonnement niet meer ga verlengen.
Zie dit bericht.
Ik ben niet bereid om één Euro extra te gaan betalen voor dezelfde looptijd en ook de data verdubbeling komt blijkbaar te vervallen.
Had ik nu gisteren maar gezegd dat ik het direct geregeld had willen hebben. 😖
Reputatie 7
Badge +21

@wjb, jammer dat het zo uitpakt voor je. Een 2-jarig abonnement is geen optie begrijp ik? Dan behoud je dezelfde kosten namelijk.. In ieder geval, ik heb nog geen antwoord maar zodra ik die heb zal ik hem nog wel delen zodat het ook voor eventuele meelezers helder is hoe je met een 097-nummer kan verlengen.

Reputatie 7
@wjb, jammer dat het zo uitpakt voor je. Een 2-jarig abonnement is geen optie begrijp ik? Dan behoud je dezelfde kosten namelijk.. In ieder geval, ik heb nog geen antwoprd maar zodra ik die heb zal ik hem nog wel delen zodat het ook voor eventuele meelezers helder is hoe je met een 097-nummer kan verlengen.
Ik ben ook nog altijd benieuwd naar het antwoord want dan kan ik alsnog een beslissing nemen of ik die data-sim ga verlengen of niet.
Ik ben echter bang "Hussel" (op termijn) een einde gaat maken aan dit kaartje een mij er in ieder geval van weerhoudt om deze voor 24 maanden te verlengen. Geen verdubbeling van data meer en strak is het "Hussel entertainmentvoordeel" ook nog maar €5,- waardoor ik er dus geen voordeel meer van heb.
Reputatie 7
Badge +21
@wjb de vraag is door de specialist ook uitgezet want het was ook hem niet duidelijk! To be continued..
Reputatie 7
Badge +21

@wjb, eindelijk maar toch een antwoord! Een 097-nummer kan, vanwege de verificatie via sms, niet online verlengd worden. Uiteraard wel via onze klantenservice (telefonisch en chat!) 

 

Reputatie 7

Dank je voor de terugkoppeling.

Dan heb ik nog wel een verbetervoorstel.

Als op "U kunt nu verlengen" wordt geklikt...

...dan verschijnt de onderstaande pagina.

Accepteer daar dan ook 0970 nummers en verwijs dan naar de klantenservice. (Telefoon en chat)

Reputatie 7

Overigens ga ik dit abonnement niet meer verlengen nu KPN Hussel actief is.

Ik ben met KPN Hussel 1 Euro duurder uit of ik moet het abonnement direct voor twee jaar verlengen.

Reputatie 7
Badge +21

@wjb bedankt! Ik ga het doorgeven, misschien kunnen ze er wat mee doen! Ik begrijp dat je het nu inderdaad niet gaat verlengen. Alleen vanwege het duurder worden (en langere termijn) of ook omdat je dan KPN Compleet voordelen verliest? 

Reputatie 7

Ik begrijp dat je het nu inderdaad niet gaat verlengen. Alleen vanwege het duurder worden (en langere termijn) of ook omdat je dan KPN Compleet voordelen verliest? 

Dat kaartje heb ik puur aangeschaft om zo €4,99 per maand minder uit te geven aan KPN abonnementen. Door €5,- extra uit te geven bespaar ik €9,99 op ons pluspakket.

Nu is de vraag wat er in het komende jaar en het jaar daarna gaat gebeuren met de prijsstelling van het Internet en iTV abonnement. Ik verwacht dat de prijs stapje voor stapje opgetrokken zal worden naar het niveau van Hussel en dan is de vraag of ik nog wel financieel voordeel heb van dat kaartje. Bij Hussel in ieder geval niet immers de maximale korting is €5,- en dat kost dat kaartje bij een abonnement van twee jaar ook.

 

Overigens zie ik met Hussel sowieso geen voordelen meer om telefonie bij KPN onder te brengen. Bij de concurrent betaal ik minder en "krijg" ik ook nog eens meer data.

 

Reputatie 7
Badge +21

@wjb duidelijk! Dan laten we het eerst zo en is het misschien verstandig om het inderdaad even af te wachten.. Opzeggen of overstappen kan altijd nog, al zien we dat natuurlijk liever niet gebeuren!

Reageer