Beantwoord

Hoe kan KPN mij wel helpen om betaald SMS nummer 3030 te laten functioneren. SMS werkt verder normaal!

  • 31 January 2019
  • 9 reacties
  • 1911 keer bekeken

Badge
Ik heb minstens 5 x contact over mijn probleem gehad met de klanten service. 2 x was ik in de KPN winkel en het laatste advies in de winkel te Hengelo was: "dan moeten we uw Smartphone op sturen naar NOKIA!!!!!!
👀Ik dacht het niet! 😲
Ik heb meerdere keren PayInfo gecontroleerd, heb i.s.w. TD KPN Mobiel mijn SIM KAART in een ander toestel gezet ,wel oude type nokia met operating system nokia dus geen Android, toen werkte het wel! Dus conclusie van de KPN winkel: " ligt aan het toestel "!
Hoe kan Nokia of Android, in mijn toestel het nummer 3030 blokkeren? Bullshit!

In de bijlagen de gegevens van mijn toestel.
icon

Beste antwoord door Marina_ 2 February 2019, 10:56

Bekijk origineel

9 reacties

Badge
Aanvulling op de vorige vraag naar betaald 3030 nummer.
In de eerste bijlage van PayInfo is €0.25 berekend. Dit was voor de test van de simkaart in een ander type telefoon.
De ander bijlagen zijn van mijn Smartphone.

Als bijlage de "log" van het "proberen te versturen" naar 3030
Ik zou sowieso nooit naar dat nummer sms-en:
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/geld-winnen-door-sms-sturen-naar-3030
Quote: Dit is inderdaad pure geldklopperij van de zuiverste vorm.

of überhaupt naar dergelijke nummers.
Badge
Het gaat mij erom te kunnen doneren bij een actie van cordaid, Rode kruis, Amref Flying Doctors o.i.d. ipv de "collecte bus".
Ik heb meestal geen contant geld in huis.

EN . . . . het moet gewoon werken!
Aardig dat je aan die doelen wilt doneren 😃

EN . . . . het moet gewoon werken!

Mee eens!

Ik begrijp dat het met dezelfde sim wel werkt in een ander toestel? Je zou dan toch verwachten dat het "iets" is in de sms-app van je nieuwe telefoon. Maar wát??? is the question. Heb zelf geen smartphone (nog GSM). Geen idee wat voor instellingen zo'n sms-app heeft.

Een KPN moderator zal hier nog komen. Vul je daarvoor even je forumprofiel in met de gegevens zodat ie ook wat kan doen/nazien?
Onderaan op {sla gegevens op} klikken na invullen.
Reputatie 7
Badge +19
Goedemorgen Nokia635, Je kan geen sms sturen naar de shortcode 3030. Als foutmelding krijg je ''niet verzonden'' te zien. Ik begrijp naar aanleiding van berichten van onze technische dienst dat je wel kan sms'en. Je hebt je simkaart gewisseld met een ander toestel. Opnieuw een sms naar 3030 gestuurd waarmee het bericht naar 3030 wel verzonden en afgeleverd werd. Het werkt dus wel via ons netwerk en kunnen we de conclusie trekken dat het te maken heeft met jouw Nokia5. Ik heb gekeken naar de instellingen van de Nokia5, maar heb tot nu toe nog geen instelling ontdekt die betrekking kan hebben op sms diensten. Ik kan je daarom alleen maar adviseren om je toestel op te laten sturen naar Nokia of afwachten of iemand anders nog een suggestie heeft. Waar ik nog wel benieuwd naar ben, lukt het je wel om te sms'en naar een andere sms dienst?
Badge
Ik heb deze NOKIA 5 bij de JULLIE, KPN, gekocht.
Als ik een auto (Smartphone) bij de Opel (KPN) garage koop, NIEUW, en er is iets met de Bosch dynamo(SMS), zegt de garage ook niet: stuur hem maar naar Bosch!(NOKIA)
Nee, de Opel garage(KPN) lost dit ZELF op!
????????????
Dat had ik, 15 jaar geleden, tegen KPN moeten zeggen toen al hun RETAIL systemen van mijn organisatie was!
We losten elk, ja elk, probleem op!
Badge

Je kan geen sms sturen naar de shortcode 3030. Als foutmelding krijg je ''niet verzonden'' te zien.Ik begrijp naar aanleiding van berichten van onze technische dienst dat je wel kan sms'en. Je hebt je simkaart gewisseld met een ander toestel. Opnieuw een sms naar 3030 gestuurd waarmee het bericht naar 3030 wel verzonden en afgeleverd werd.Het werkt dus wel via ons netwerk en kunnen we de conclusie trekken dat het te maken heeft met jouw Nokia5. Dat is een aanname 😟Ik heb gekeken naar de instellingen van de Nokia5, maar heb tot nu toe nog geen instelling ontdekt die betrekking kan hebben op sms diensten.Ik kan je daarom alleen maar adviseren om je toestel op te laten sturen naar Nokia of afwachten of iemand anders nog een suggestie.


NOKIA bouwt toch geen blokkering in z'n Smartphone om 3030 nummers "te weren" 😂

Waar ik nog wel benieuwd naar ben, lukt het je wel om te sms'en naar een andere sms dienst? Had ik al aangegeven.


SMS naar al mijn persoonlijke contacten, waar ook in de wereld, werkt. Alléén NIET naar betaald nummer, b.v. 3030

Voor mij ligt "de bal" echt bij KPN
Mvg
IK
...
mijn SIM KAART in een ander toestel gezet (...) toen werkte het wel!

Je gaf eerder aan dat het met dezefde simkaart in een ander toestel wél lukt. Aan KPN ligt het dan dus niet.

Voor mij ligt "de bal" echt bij KPN

Mij lijkt de bal (?) eerder bij het toestel te liggen.
Misschien iets voor deze jongens (en meisjes)?

Kijk hier eens naar:
https://community.t-mobile.nl/overige-diensten-en-services-403/betaalde-sms-diensten-deblokkeren-266925 (niet via payinfo; instelling sms-app Androïd)
Reputatie 7
Badge +19
Hoi Nokia635, Ik had je het liefst een ander antwoord gegeven, maar de oplossing kan ik je niet geven. Ook onze technische dienst heeft een aantal testjes rondom jouw simkaart uitgevoerd waardoor we zeker weten dat het met jouw toestel te maken heeft. Wat mij betreft hoef je jouw toestel niet op te sturen naar Nokia, misschien is het met een simpele instelling al opgelost. Misschien kun je Nokia hier nog over benaderen via hun klantenservice? Heb je de link die Peter in zijn laatste bericht stuurde nog doorgenomen? Misschien heb je hier nog iets aan.

Reageer