Beantwoord

Hoe verleng ik de batterijduur van mijn mobiel? 10 tips voor Android en iPhone!

Toon eerste bericht

34 reacties

4g uitzetten en instellen op 2 of 3g
Reputatie 1
Zet je zonnebril af als je naar je scherm kijkt in de zomer, en alle andere seizoenen ook trouwens! Scheelt extra belichting.
Reputatie 1
Zet je toestel op spaarstand (scherm, achtergrond functies) en leer eraan te wennen. Zo is dat standaard en moet je alleen uitzonderlijk nog je spaarstand uitzetten als je iets niet kunt lezen of het maximale uit je toestel wilt halen.
Koop een smartwatch waar je al je notificaties op kan bekijken. Op deze manier hoef je je telefoon niet steeds te pakken.
Wil je vooral voorkomen dat je batterij buitenshuis snel leegloopt en dat ook nog je databundel snel op gaat? Schakel het gebruik van mobiele data dan uit, als je het niet nodig hebt. Uiteraard is dit alleen haalbaar voor mensen die hun toestel niet zo intensief gebruiken. De meeste mensen willen het liefst altijd bereikbaar zijn. Maar mocht je het willen uitschakelen: ga naar Instellingen > Mobiel netwerk > Mobiele data.
Ik persoonlijk meer ervaring met Android en weet hiervoor dan ook een paar hele goede batterij besparings tips!

Achtergrond services beperken:
Waar je bij Android het meeste kan besparen is in standbytijd. Android telefoons gebruiken ook als het scherm uit staat nog veel stroom, dit komt door alle achtergrond services die nog blijven aanstaan. Bijvoorbeeld de Facebook app die in de achtergrond blijft vernieuwen.
Om deze Services uit te schakelen kan je verschillende apps downloaden zoals bijvoorbeeld: Amplify of Greenify.
Amplify zorgt ervoor dat Services zoals Facebook de telefoon niet uit 'deep sleep' halen. In deep Sleep gebruikt de telefoon in standbytijd niks tot heel weinig. Amplify activeert de apps om de zoveel tijd wel om notificaties mogelijk te maken.
Greenify zorgt er juist voor dat achtergrondservices worden uitgeschakeld en pas weer actief worden als het scherm van de telefoon aangaat.

Een custom kernel:
Dit is misschien een tip voor de iets meer technische gebruikers maar werkt heel goed!
Het Android besturingssysteem maakt gebruik van een 'kernel' in deze kernel staat alle informatie over het stroomverbruik van de telefoon, bijvoorbeeld hoe snel de telefoon moet werken als er informatie moet worden verwerkt.
De fabrikant van een telefoon optimaliseert deze kernel vaak wel goed maar meestal is er nog veel ruimte voor verbetering. Op deze manier kan je je telefoon sneller laten werken en ook meteen stroomverbruik verminderen.
Een custom kernel kan de garantie van je telefoon verbreken (dit is niet altijd het geval). Het werkt ook op elke telefoon anders dus even goed google'en voordat je aan de slag gaat kan geen kwaad!

Met deze 2 tips lukte het mij om op mijn Oneplus One van 24 uur actief waarvan 4.5 uur scherm aan naar 46 uur actief met 8 uur scherm aan te gaan :)

Hopelijk hebben jullie er wat aan 😉
Gebruik de App Auto Data.
Hierin kun je mobiele data met een interval aan en uit laten gaan. 5min aan en uit scheelt 5min elke 10min ofwel 50% stroomverbruik dat je mobiele data verbruikt. Ik heb geen moeite met appjes 5min later te krijgen. Door deze app krijg je je appjes wel maar vertraagd soms.

Mobiele data , wifi en gps aanhebben zijn batterij verbruikers Het scherm is overigens de grootste verbruiker. met scherm uit en data en wifi aan. heb ik op mijn one max de eerste keer dat ie aanging met een battery flipcase erbij 21dagen standby gehaald. hier heb ik ook een screenshot van.

extra tip. Vind een flipcase of battery cover met batterij. ik heb op de one max de flip cover met batterij gehad en nu Samsung galaxy s7 met die batterij cover. meer dan 6mAh batterij. Heerlijk ik zit zelden zonder batterij. alleen nu soms met Pokemon Go uiteraard :8

succes allen m.v.g. Mark
Je telefoon op batterij bespaaring zetten als je ziet dat je telefoon bijna leeg is en evt. Bluetooth GPS enz. Uitdoen.... Ik verdien powerbank 🆒
Reputatie 7
Badge +23
Bedankt voor jullie reacties! Dit zijn de winnaars: Speedbasic, GWVos en Hjjb. Jullie krijgen zo een privébericht. Reageren jullie daar op? Dan zorg ik dat de powerbanks worden verstuurd!

Reageer