Hoe vind ik het klant- en/of simkaartnummer van mijn mobiele abonnement?

• 28 juli 2015
  • 11 reacties
  • 15010 keer bekeken

Reputatie 7
Badge +27

Hoe vind ik het klantnummer?

Iedere klant van KPN krijgt een persoonlijk klantnummer, dit nummer heb je bijvoorbeeld nodig om een MijnKPN omgeving aan te maken. Het klantnummer is privacygevoelige informatie en mag niet zonder meer gecommuniceerd worden door onze klantenservice. Gelukkig kan je het klantnummer heel gemakkelijk zelf terugvinden!

Je pakt hiervoor je (online) bankafschrift en kijkt naar de laatste afschrijving van KPN Mobiel. De 'omschrijving' begint met een 11-cijferig nummer. Dat is het klantnummer.

Hoe vind ik mijn simkaartnummer?

Ook voor het simkaartnummer geldt de regel dat de klantenservice deze informatie niet zomaar vrij mag geven. Het simkaartnummer vind je op onze factuur. Heb je die niet bij de hand? In de meeste gevallen kan je gelukkig gewoon de simkaart uit je mobiele telefoon halen en het nummer aflezen. Soms is dit niet mogelijk, bijvoorbeeld als de simkaart geknipt is of als het nummer in de loop van de tijd vervaagd is. In dat geval kan je het nummer opvragen in je mobiele telefoon.
  • Android: Download de app ‘SIM Card’. Nadat je de app geopend hebt, kan je naast ‘SIM serial number’ het simkaartnummer vinden
  • iPhone: Ga naar ‘instellingen’, ‘algemeen’ en ‘info’. Onder ICCID vind je het simkaartnummer
  • Windows Phone: Ga naar ‘instellingen’, ‘info’, ‘meer info’ en je vindt het 8-cijferige nummer onder ‘SIM ID’
  • BlackBerry: Ga naar ‘instellingen’, ‘apparaat’ en kies ‘geavanceerde systeeminstellingen’. Onder ‘SIM kaart’ vind je bij ‘ICCID’ het simkaartnummer.

Het nummer dat je vindt, is meestal 19-cijferig en je hebt er maar 8 nodig. Die krijg je als volgt:
  • De eerste 6 cijfers (893108) zijn standaard voor KPN
  • De 2 nummers daarna heb je nodig
  • De 4 nummers daaropvolgend kan je ook weglaten
  • De 6 cijfers daarna maken jouw 8-cijferige simkaartnummer compleet
In onderstaand voorbeeld is het simkaartnummer dus 12345678.

ICCID 893108 12 0000 345678 0

Als je nog vragen hebt over het opvragen van je klant- en/of simkaartnummer, laat het dan hieronder in een reactie weten!

11 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Onder SimCard > Sim Serial Number, staat geen 8 cijferig nummer.
Op iOS, is mijn ICCID ook geen 8 cijferig nummer

Voor de rest: handige post!

Robin
Reputatie 7
@ Marcia, mss even Sticky zetten door onder onderwerp opties "laten zweven" selecteren? Staat dan helemaal bovenaan.

Reputatie 7
Badge +27
 bedankt voor de aanvulling, ik heb het aangepast! 

hij zweeft 😉, bedankt!

Reputatie 7
Badge +30
Hallo,

Maar, als een Medewerker nu vraag om een simkaart nummer (zoals vorige week), heb ik dan het lange nummer uit SimCard/ICCID nodig of heb ik het korte nummer uit MijnKPN nodig. Dit zijn namelijk verschillende nummers. (Ik kan foto's sturen via privé bericht, indien nodig)

Robin
Reputatie 7
Een simkaartnummer bestaat toch altijd uit cijfers én letters!?

Reputatie 7
Badge +30
Alleen cijfers dacht ik. Mijne heeft geen letters
Reputatie 7
Badge +27
Ik kon het dinsdag niet meer optimaliseren, dus ik ben er net nog even weer mee aan de slag gegaan. Bedankt voor het meedenken!

Het 19-cijferige nummer bestaat nu inderdaad alleen maar uit cijfers. 

Reputatie 7
Marcia_ schreef:
Ik kon het dinsdag niet meer optimaliseren, dus ik ben er net nog even weer mee aan de slag gegaan. Bedankt voor het meedenken!

Het 19-cijferige nummer bestaat nu inderdaad alleen maar uit cijfers. 

Ah okee. Ik heb nog een oudere simkaart, met hoofdletters en cijfers. Ging daar dus van uit. Weer wat opgestoken 😉 :)

op mijn iphone5C staan aan het eind 3 puntjes (wordt vervolgd ?). Het eerste puntje zou het laatste cijfer van de SIMcode moeten zijn. Ik kan die niet leesbaar maken.
Reputatie 4
Goedemorgen Marijke3sr, welkom op het Forum! Ik begrijp dat je opzoek bent naar het simkaartnummer van jouw simkaart.
Wil je je simkaartnummer opzoeken en maak je gebruik van een iPhone, dan volg je de volgende stappen op jouw toestel:

- Open je de Instellingen-app en druk op ‘Algemeen’
- Druk op ‘Info’;
- Je simkaartnummer vind je onder ICCID.
Reputatie 4
@Marijke3sr Is het gelukt om het simkaartnummer te vinden?

Reageer