Beantwoord

Hoeveel GB in het buitenland

  • 27 January 2020
  • 18 reacties
  • 1641 keer bekeken

Ik zag met de nieuwe abonnementen dat je 22GB in het buitenland mag opmaken. Hoe zit dat met mijn huidige abonnement?

icon

Beste antwoord door PeterG 27 January 2020, 17:47

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

18 reacties

Dat is alleen voor Hussel unlimited data.

De overige abonnementen hebben gewoon de GB voor heel Europa.

Dus als je 10 GB (maandverbruik) in je abo hebt mag je dat gebruiken in de hele E.U. (incl. Nederland uiteraard)

Ja ok maar als mijn Abo nu wijzig van 15 naar 50GB? 

Euh, er bestaat bij mijn weten geen abonnement met 50 GB.

Maar het aantal GB geldt in alle landen van de E.U.

Alleen bij Hussel Unlimited is er buiten Nederland dus een beperking tot 22 GB.

Jawel Peter dat is er wel als jeje ouwe wijzigd voordat het verlopen is.

Reputatie 7

Alleen voor onbeperkt abonnement geldt een "afroming", voor abonnementen met een vast aantal GB's geldt dat deze voor de volle 100% in Europa te gebruiken zijn. Dit is wettelijk bepaald en elke provider heeft zich daar aan te houden.

Reputatie 7

Hallo @Wijzigen.nl, welkom bij ons op het forum. Om te kunnen zeggen hoe het voor jouw huidige abonnement is, is het wel handig als we weten welk abonnement je precies hebt :slight_smile: Zou je dat kunnen vertellen?

Zoals Peter en wjb al aangeven is de 22 GB die je noemt alleen voor de onbeperkte databundel van Hussel van toepassing. Voor de andere (en oudere) abonnementen kan je je volledige bundel gebruiken in de rest van de EU.

Hoi Jasper ik heb KPN 15GB en 150 en wou naar 50 Gb en 150 gaan tot het eind van mijn abo. daar kan i dus alles van gebruiken in het buitenland tot mijn abo afgelopen is in mei en daarna komt het nieuwe abo van kracht als ik die eventueel neem?

Reputatie 7

Dat klopt inderdaad, dit limiet geldt alleen bij de Unlimited bundel van Hussel. Als je bij een verlenging zou kiezen voor dat abonnement is het van toepassing, bij andere abonnementen niet.

Hoi Jasper ik heb een Unlimited bundel van Hussel in het buitenland heb ik dus 22GB als ik dan mb ga delen gaat dat dan van die 22GB af?

 

Reputatie 7

Hoi @nextime, welkom op het forum. Als je MB's deelt gaat dat niet af van de 22GB die je in Europa kunt gebruiken. Dat blijft gewoon dezelfde hoeveelheid :slight_smile:

Reputatie 7

Stel dat 25GB gedeeld heb met mijn gezinsleden, hoeveel data heeft mijn gezin dan in het buitenland, 22GB of 47GB?

Reputatie 7

Als zij een unlimited data abonnement hebben, blijft dat 22GB voor in het buitenland. Daar veranderd niets aan als je data deelt met dat abonnement :slight_smile:

Reputatie 7

Als zij een unlimited data abonnement hebben, blijft dat 22GB voor in het buitenland. Daar veranderd niets aan als je data deelt met dat abonnement :slight_smile:

Jouw antwoord op mijn vraag is dus 47GB, klopt dat?

Reputatie 7

Hangt er vanaf wat voor abonnement ze precies hebben. Als zij unlimited hebben is het antwoord nee, dat blijft daarbij 22GB voor in het buitenland.

Voor de andere abonnementen is er geen maximum voor in het buitenland.

Reputatie 7

Hangt er vanaf wat voor abonnement ze precies hebben. Als zij unlimited hebben is het antwoord nee, dat blijft daarbij 22GB voor in het buitenland.

Voor de andere abonnementen is er geen maximum voor in het buitenland.

Dan zal ik mijn vraag nog iets duidelijker formuleren want nog altijd is er geen éénduidig antwoord.

 

Stel ik heb een unlimited abonnement en mijn vrouw en zoon hebben een abonnement met een databundel van 2GB.

Nu deel ik 10GB met mijn vrouw en 15GB met mijn zoon.

Hoeveel GB heb ik in het buitenland?

Hoeveel GB heeft mijn vrouw in het buitenland?

Hoeveel GB heeft mijn zoon in het buitenland?

 

Reputatie 7

Ah check, omdat het topic over het buitenlandgebruik van de unlimitedbundel van Hussel ging had ik het idee dat je het ook daarover had, maar het is andersom. Het zijn andere abonnementen die juist data krijgen van een unlimitedbundel :slight_smile:

In die context is het antwoord ja, jij houdt 22GB, jouw vrouw krijgt dan 12GB (2 + de gedeelde 10) en jouw zoon 17GB (2 + de gedeelde 15) in het buitenland. 

Hoi @nextime, welkom op het forum. Als je MB's deelt gaat dat niet af van de 22GB die je in Europa kunt gebruiken. Dat blijft gewoon dezelfde hoeveelheid :slight_smile:

tenzij ik met mij gezin in het buitenland ben dan wel?

Reputatie 7

Hoi @nextime, welkom op het forum. Als je MB's deelt gaat dat niet af van de 22GB die je in Europa kunt gebruiken. Dat blijft gewoon dezelfde hoeveelheid :slight_smile:

tenzij ik met mij gezin in het buitenland ben dan wel?

Als jij een Hussel unlimited bundel hebt heb jij 22GB. Jouw gezin heeft daar geen invloed op, je kunt MB's met hun delen, maar jouw bundel voor in het buitenland blijft gelijk.