Hoge Raad: consumenten die toestel all-in-abo inleveren krijgen geld terug

  • 22 februari 2016
  • 37 reacties
  • 4958 keer bekeken

Beste KPN (en forum gebruikers),

Zie dit bericht: http://tweakers.net/nieuws/108251/hoge-raad-consumenten-die-toestel-all-in-abo-inleveren-krijgen-geld-terug.html

Wat doet KPN hiermee? Ikzelf heb ook een tijd lang een abbo gehad met ''gratis'' iPhone 5c. Ben benieuwd wat dit betekend voor mij.. Ben nog steeds met de familie KPN compleet klant dus dit gaat over een oud, vorig jaar december afgelopen en reeds verlengt contract. 

Gr

Sparta


37 reacties

Reputatie 7
Badge +30
Hier ben ik inderdaad erg benieuwd naar. Maar het is ook wel een beetje dubbel. Iedereen snapt toch dat je in feite dat toestel gewoon zelf betaald?
RobinFlikkema schreef op 22 feb '16 om 14:44uHier ben ik inderdaad erg benieuwd naar. Maar het is ook wel een beetje dubbel. Iedereen snapt toch dat je in feite dat toestel gewoon zelf betaald? Dat iemand het snapt is het punt niet! als het niet aangegeven wordt in de voorwaarden en iets als ''gratis'' verkocht wordt vindt ik dat niet kunenn. Dat het logisch is en dat mensen zoiets tegenwoordig accepteren is niet waar dit over gaat. 

Reputatie 7
Badge +11
Ben ik het niet helemaal mee eens. Er staat nergens dat het toestel ''gratis'' is. Er staat als je een abonnement afsluit dat je 0 euro moet bijbetalen voor een toestel.

Het spreekt voor zich dat dat dan in het abonnement zit. Verlaag je de maandprijs, dan moet je betalen voor je telefoon.

Snap jullie punten helemaal.. echter omdat de hoge raad (hoogste rechtsorgaan in nederland) iets beslist of uitspreekt en wat dat dan ook maar voor waarheid aannemen lijkt me deze discussie niet nodig op dit moment 😉 vraag me alleen af wat KPN doet met deze uitspraak vandaar mijn post.

Reputatie 7
Badge +30
Nouja om die vraag te beantwoorden. KPN zal wel moeten den wat de hoge raad besloten heeft.

Verder is dit een forum. Hierbij mag je ook overleggen en discussiëren en hoef je niet per definitie antwoord op je vraag te krijgen.
Reputatie 7
Badge +23
; het is bekend bij ons inderdaad! Op dit moment heb ik nog niet meer informatie hierover over hoe dit vormgegeven wordt. Er wordt hier intern gekeken hoe nu verder te handelen. Om je een tijdsbestek te geven, hiervoor staat een maand gepland. Zo kunnen we dit in één keer goed doen en wordt het geen kastje-muur verhaal. Ik verwacht je hierna van een update te kunnen voorzien. 

Cindy_ schreef op 24 feb '16 om 09:46u@SpartacusNLD; het is bekend bij ons inderdaad! Op dit moment heb ik nog niet meer informatie hierover over hoe dit vormgegeven wordt. Er wordt hier intern gekeken hoe nu verder te handelen. Om je een tijdsbestek te geven, hiervoor staat een maand gepland. Zo kunnen we dit in één keer goed doen en wordt het geen kastje-muur verhaal. Ik verwacht je hierna van een update te kunnen voorzien. 

 
Hallo Cindy, is er al meer bekend?

Reputatie 7
Badge +23
; bij mij nog niet. Ik ga erachteraan! 

Reputatie 6
Badge +9
Ik ben heel benieuwd hoe dit gaat lopen, volg het draadje met interesse ivm 2 Galaxy S5 toestellen die over 4 en 5 maanden end of life zijn (einde contract datum van die overeenkomst)

Ik heb echter een aantal documenten niet meer, maar gezien KPN precies kan zijn wie ik ben, wanneer ik klant geworden ben en hoelang dat abbo gelopen heeft neem ik aan dat wanneer de uitspraak daadwerkelijk leid tot betalingen ik netjes het geld voor beide toestellen terug ga krijgen.

Reputatie 7
Badge +23
& ; ik heb geen verdere update over de uitspraak van de Hoge Raad. Zodra ik deze heb, laat ik dat hier zeker weten! 

Cindy_ schreef op 14 mar '16 om 08:57u@SpartacusNLD & @sveld84; ik heb geen verdere update over de uitspraak van de Hoge Raad. Zodra ik deze heb, laat ik dat hier zeker weten! 

 
We zijn weer bijna een maand verder.. al een update?

Reputatie 7
Badge +23
Heel toevallig heb ik het er gisteren met mijn manager over gehad, @SpartacusNLD. Ik hoop je na het weekend meer te kunnen vertellen. Heb de vraag wederom neergelegd bij de betreffende afdeling die hierover gaat. 

Reputatie 7
Badge +23
Ik heb nog geen bericht gehad , maar wilde even laten weten dat ik het niet vergeten ben! 

Reputatie 7
Badge +23
en ; we nemen alle gevallen individueel in behandeling, om zo alles goed te kunnen beoordelen. Dit doen we omdat niet alle abonnementen niet hetzelfde zijn opgebouwd. Hierdoor is er niet één uitspraak om te doen. De gevallen worden door een aparte afdeling in behandeling genomen en communicatie verloopt via hen. Indien gewenst kan ik je/jullie in contact brengen met deze afdeling. 

Cindy_ schreef op 15 apr '16 om 12:56u@SpartacusNLD en @sveld84; we nemen alle gevallen individueel in behandeling, om zo alles goed te kunnen beoordelen. Dit doen we omdat niet alle abonnementen niet hetzelfde zijn opgebouwd. Hierdoor is er niet één uitspraak om te doen. De gevallen worden door een aparte afdeling in behandeling genomen en communicatie verloopt via hen. Indien gewenst kan ik je/jullie in contact brengen met deze afdeling. 

 
Ik zou graag in contact komen met deze afdeling. Hoe gaan we dit doen?

Reputatie 7
Badge +23
Als je mijn privébericht beantwoord, dan help ik je verder ! 

Reputatie 6
Badge +9
Ook hier graag een Pbtje .

Reputatie 7
Badge +23
Ik heb je helemaal niet gementioned in mijn bericht en ik weet wel dat je erop zat te wachten. Sorry . Goed dat je zelf aan de bel trekt. Mijn privébericht is onderweg naar je hoor! 

Cindy_ schreef op 20 apr '16 om 16:08uAls je mijn privébericht beantwoord, dan help ik je verder @SpartacusNLD

 

 Ik heb geen idee waar ik dit kan terugvinden? Hoe kom ik bij mijn priveberichten?

Reputatie 7
Badge +30
http://forum.kpn.com/t5/notes/privatenotespage/
Cindy_ schreef op 20 apr '16 om 16:23uIk heb je helemaal niet gementioned in mijn bericht en ik weet wel dat je erop zat te wachten. Sorry @sveld84. Goed dat je zelf aan de bel trekt. Mijn privébericht is onderweg naar je hoor! 

 
Ik dacht al.. waarom moet het via privebericht. Nu snap ik het. Klanten om stukken vragen die gewoon in jullie systeem staan? Is dat de tactiek om zo min mogelijk claims te krijgen? 

Reputatie 6
Badge +9
SpartacusNLD schreef op 21 apr '16 om 21:35uCindy_ schreef op 20 apr '16 om 16:23uIk heb je helemaal niet gementioned in mijn bericht en ik weet wel dat je erop zat te wachten. Sorry @sveld84. Goed dat je zelf aan de bel trekt. Mijn privébericht is onderweg naar je hoor! 

 Ik dacht al.. waarom moet het via privebericht. Nu snap ik het. Klanten om stukken vragen die gewoon in jullie systeem staan? Is dat de tactiek om zo min mogelijk claims te krijgen? 

 
Hier treft  hier vanwege protocol geen blaam in mijn ogen, iets met don't shoot the messenger.

Echter is het inerdaad wel een beetje curieus dat men om deze gegevens vraagt. Of het tegenwerken is weet ik, wellicht, denk eerder dat het te maken heeft dat men niet alle inzage in de interne systemen heeft.

Ik zal ze ook berichten dat ik een deel van de gegevens niet kan sturen (kopie van bijvoorbeeld het contract) en dat een ik deel niet wens te sturen (een bewijs dat ik daadwerkelijk een product van KPN afneem) omdat men dit heel simpel zelf zou moeten kunnen zien.

Mocht mijn aanvraag niet in behandeling worden genomen of worden afgewezen omdat de aanvraag als niet volledig word beschouwd dan zien we wel verder.

Ik heb ongeveer 6 weken geleden ook deze brief ontvangen van KPN waarin wordt gevraagd om de volgende gegevens:

Mijn complete abonnement inclusief begin- en einddatum.

Welke mobiele telefoon ik bij dit abonnement heb gekregen.

Wat ik hiervoor eenmalig heb bijbetaald.

en ik word geacht om mijn toestel nu gelijk al mee te sturen.

Tevens wordt er gevraagd een verzoek te doen met wat ik wil.

Ik was hier nogal verbolgen over gezien het feit dat KPN natuurlijk prima weet wat voor abonnement ik heb, wat de begin- en einddatum is etcetera. Ik wou eerst nog niet aan tegenwerken denken dus heb een mooie brief met een aantal bewijsstukken opgestuurd. Tevens heb ik de punten waarmee ik het niet eens was, waaronder het nu al opsturen van mijn mobiele telefoon goed onderbouwd, en een mooi verzoek in elkaar geflanst.

Ik was het voornamelijk niet eens met het feit dat er van mij verwacht word dat ik mijn toestel nu al ga opsturen, want:

Ik heb maar 1 toestel. Ik kan niet weken of misschien wel maanden zonder toestel zitten.

Ik wil mijn toestel graag opsturen, maar pas als ik weet wat de uitkomst is. Ik ga niet zomaar mijn toestel opsturen zonder te weten wat er gaat gebeuren. Wie weet wat er namelijk mee gebeurt?

Nu is het al ongeveer 4 weken geleden en kwam ik op het idee om eens polshoogte te nemen bij KPN om te kijken hoe het ervoor stond. Ik heb contact gezocht met de KPNWebcare via Twitter die mij snel en netjes, dat moet gezegd, te woord stonden. 

Echter wordt hier verkondigd dat ik alle instructies in de brief nadrukkelijk moet opvolgen want anders wordt mijn "Klacht" niet in behandeling genomen. Dit vind ik zeer onredelijk. Na doorvragen kwam ik er echter al snel achter dat ik verder niets te horen zou krijgen van de KPNWebcare en bleven ze maar terugvallen op  "ja u moet echt alle instructies volgen anders kan uw klacht niet in behandeling worden genomen". Ik vind het maar raar. Mijn mobiel is helemaal niet nodig om verder op mijn procedure in tegaan.

Toen ik tot slot nog vroeg waarom ze mijn mobiele telefoon in dit stadium al nodig hadden om de klacht verder in behandeling te nemen kreeg ik weer hetzelfde liedje: Het was nodig om mijn klacht in behandeling te nemen.

Hebben jullie nog wat gehoord van KPN hierover? Ik wacht nu nog maar even af tot en of ik een brief krijg van de desbetreffende afdeling. Mocht ik niets te horen krijgen zit ik te twijfelen over vervolgstappen die ik kan nemen.

Ik hoop dat jullie in ieder geval al wat wijzer geworden zijn en ben benieuwd naar jullie bevindingen omtrent deze zaak. Het begint nu voor mij toch wel aardig op tegenwerken te lijken..

Ik heb je helemaal niet gementioned in mijn bericht en ik weet wel dat je erop zat te wachten. Sorry . Goed dat je zelf aan de bel trekt. Mijn privébericht is onderweg naar je hoor! 



Ik heb nu 4 maanden geleden de brief verstuurd naar de afdeling ''servicedesk specialisten'' of SDS.. nooit meer iets van gehoord?

achter de schermen gebeurd er genoeg: https://tweakers.net/nieuws/114067/kpn-schrapt-aanbiedingen-met-woekerrente-op-site-na-klacht-consumentenbond.html

maar klanten compenseren?
En, is er al iemand succesvol geweest?

Las op klachtenkompas dat kpn her en der wat toestelletjes gehouden heeft en niks meer liet weten.

Reageer