Hoge Raad: consumenten die toestel all-in-abo inleveren krijgen geld terug

• 22 februari 2016
  • 37 reacties
  • 4958 keer bekeken

Toon eerste bericht

37 reacties

En, is er al iemand succesvol geweest?

Las op klachtenkompas dat kpn her en der wat toestelletjes gehouden heeft en niks meer liet weten.

alle instructies van KPN opgevolgd (via dm aan mij verzonden) nooit meer een reactie gehad.. ZEER SLECHT!!!
En, is er al iemand succesvol geweest?

Las op klachtenkompas dat kpn her en der wat toestelletjes gehouden heeft en niks meer liet weten.

alle instructies van KPN opgevolgd (via dm aan mij verzonden) nooit meer een reactie gehad.. ZEER SLECHT!!!

Geen telefoon opgestuurd dan?

Wat gebeurd daar dan mee hehe. :)

Want anders dan maar niks opsturen en alsnog aanmelden bij Consumentenclaim.
Heeft er nog iemand iets gehoord m.b.t. dit onderwerp van KPN? Ik ben hier erg benieuwd naar.
Reputatie 7
Badge +23
Hoi Nick, welkom op het forum. Wil je iets specifieks weten over je eigen abonnement hierover, of ben je benieuwd naar reacties van andere klanten?
Reputatie 7
Bij sinds 1 juli 2013 afgesloten abonnementen is het toestel eigendom van de koper, van jouw als consument dus. Toestellease is toen afgeschaft.
Heb je nog een abonnement met toestel dat is afgesloten vóór die datum heb je nog een leasetelefoon die eigendom is van kpn. Dat toestel is dan inmiddels wel een oud beestje.
Heb je verlengt met toestel sinds 1 juli 2013 dan is het toestel je eigendom. Je kunt het dan niet terugsturen naar kpn bij beëindiging of wijziging van abonnement.

Gezien de lange verstreken periode, 3½ jaar nu, mag je inmiddels verwachten dat er geen lease-abonnementen meer actief zijn.

Het verhaal van geld retour gaat alleen op als een rechter de koop i.c.m. abonnement vernietigd. Dit geldt voor individuele gevallen. Alleen gebruikers die financiëel in de knoop zijn gekomen door hun abonnement met toestel kunnen hier een claim op doen. Er zal dan eerst een uitspraak door de rechter moeten zijn. Zie het in TopicStart gelinkte artikel.

Tegenwoordig is de toestellening geheel gescheiden van het abonnement.
Dit formulier is alleen om klanten tegemoet te komen voor een eventueel te veel berekende rente tijdens de afgesloten contractsperiode van het abonnement.
Hoi Nick, welkom op het forum. Wil je iets specifieks weten over je eigen abonnement hierover, of ben je benieuwd naar reacties van andere klanten? Hey Cindy, naar aanleiding van deze uitspraak van de rechter wil ik graag mijn abonnement stop zetten. Via welke afdeling kan ik dit regelen.
ik heb het denk ik al gevonden via: https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/toestelkosten.htm?wmstepid=hiddenstep_1
Reputatie 7
Hoi, Nick. Zoals je daar kunt lezen wordt het abonnement niet stopgezet. Je zult de contracttermijn wel moeten afmaken. Er kan hooguit terugbetaling van mogelijk (!) te veel betaalde rente plaatsvinden.
Dit formulier is alleen om klanten tegemoet te komen voor een eventueel te veel berekende rente tijdens de afgesloten contractsperiode van het abonnement.

Er zal een rechterlijke uitspraak moeten plaatsvindien indien aangetoond kan worden dat je (door het door jouw zelf aangegane abonnement 😉 ) in financiële problemen bent gekomen. Pas dan kan je evt. volledige compensatie krijgen.
Reputatie 7
Badge +23
Aah daar was je naar op zoek @Nick_B 🙂. Mocht je verdere vragen hebben, stel ze gerust!
Is dat het officiële standpunt van kpn? Dat je pas voor vergoeding in aanmerking komt als je kunt aantonen in financiële problemen te zijn gekomen?

Dat is namelijk totaal niet in overeenstemming met het arrest van de Hoge Raad.
Reputatie 7
Die uitspraak van de Hoge Raad geldt voor abonnementen "met gratis toestel". Daarbij bleek je toch zo'n toestel te betalen. Vaak ook met te hoge rente. Heb of had je zo'n abonnement dan kun je stappen ondernemen. Hoe je dat kunt doen lees je hier:
Consumentenbond: 'Gratis' mobieltje bij een all-in abonnement
En hier nog een item daarover:
NOS.nl: Klanten met 'gratis' mobieltje krijgen meer geld terug

Het betreffende toestel is overigens je eigendom.
Reputatie 7
Badge +27
Dat is zeker niet het standpunt @Enprise. Goed dat je het hier vraagt! Je hoeft natuurlijk niet al in de problemen te zitten voordat wij iets gaan doen. We behandelen elke aanvraag hierin hetzelfde. PeterG geeft hierboven al meer informatie, waarvoor dank. Vermoed jijzelf dat je teveel betaald hebt, kan je het woekerrente formulier op onze website invullen. Wij nemen dan contact met je op hierover.

Reageer