Beantwoord

Hoge rekening door niet uit te schakelen internet

• 28 juli 2012
  • 1 reactie
  • 9928 keer bekeken

Een tijdje geleden heb ik mijn oude iPhone 2G aan mijn ouders gegeven, die deze gebruiken icm een KPN 2010 Bel - SMS 100 abonnement. Omdat ze op dit toestel geen mobiel internet willen gebruiken (alleen thuis via wifi), heb ik telefonisch bij de KPN Klantenservice navraag gedaan hoe dit uit te schakelen. Er werd geadviseerd om bij de netwerkinstellingen onder APN, gebruikersnaam en wachtwoord niets in te vullen. Ik had dit zelf ook al zo ingesteld, maar voor de zekerheid nog maar even gecontroleerd.

Toch kregen mijn ouders drie keer achter elkaar een hogere rekening dan normaal. Na controle van de specificaties blijkt dat er voor zo'n € 70,- aan mobiel internet in rekening is gebracht (bestemming is steeds "Internet toegang"). Ik heb daarna geprobeerd buiten het wifi netwerk verbinding te maken met internet, en dit was inderdaad mogelijk. Om hogere kosten te voorkomen, heb ik meteen weer de KPN Klantenservice gebeld en nogmaals nagevraagd of het wissen van de APN instellingen voldoende was. Dit werd opnieuw bevestigd. Op de vraag of er eventueel door KPN nog tegemoet gekomen kan worden in de kosten, werd mij geadviseerd om een klacht in te dienen. Omdat de data volgens de KPN medewerker toch verbruikt is, zal de kans op restitutie van de gemaakte kosten niet groot zijn.

Het is toch niet normaal dat er toch verbinding met internet gemaakt kan worden, zonder dat de juiste gegevens mbt APN zijn ingesteld? Ook al wordt er een fake APN ingevuld, de verbinding is niet kapot te krijgen. Uiteindelijk heb ik maar een configuratie profiel met APN "NULL" geinstalleerd, waarna er echt geen internetverbinding meer mogelijk is.

Ik hoop dat iemand van KPN Webcare eens naar mijn verhaal kan kijken. Alvast bedankt!

icon

Beste antwoord door Le-Yuan 30 juli 2012, 11:42

Beste bbaaro1,

Je kan het mobiel internet op je iPhone uitschakelen door het volgende te doen:

• Ga naar instellingen
  • Kies Algemeen
  • Kies Netwerk
  • Zet Data Roaming uit
Graag ontvang ik je telefoonnummer en postcode+huisnummer via een privebericht, om te kijken of ik nog wat aan de facturen kan doen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Bekijk origineel

1 reactie

Reputatie 4
Badge +2
Beste bbaaro1,

Je kan het mobiel internet op je iPhone uitschakelen door het volgende te doen:

• Ga naar instellingen
  • Kies Algemeen
  • Kies Netwerk
  • Zet Data Roaming uit
Graag ontvang ik je telefoonnummer en postcode+huisnummer via een privebericht, om te kijken of ik nog wat aan de facturen kan doen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer