Beantwoord

Hoge rekening na ongevraagd mobiel internet

• 14 september 2012
  • 3 reacties
  • 9666 keer bekeken

Laatst op mijn bankrekening zag ik dat mijn kosten voor een Bel - Sms 2010 SIM Only 100 abonnement lichtjes meer waren dan normaal. Op zich geen ramp, maar dacht: kijk even online naar de facturen. Helaas kon dit toen niet omdat dit tijdelijk niet beschikbaar was op de site van KPN (reden weet ik niet meer). Vandaag weer geprobeerd en kon nu wel de facturen bekijken (trage site) en zag bij mijn laatste factuur  opeens 28 euro extra (incl. BTW) voor 10 MB internet op je mobiel!!

Ik gebruik wel eens internet op mijn telefoon via WIFI. Ik heb, toen ik het abonnement nam, gekeken of ik zonder WIFI kon internetten en dat lukte toen niet. Zag namelijk staan dat internetten via mijn abonnement zeer duur was en dit wil ik ook niet. Ik heb wel een keer mijn telefoon (Sony xperia ray) geupdate via de sony software, maar heb nooit zelf ingesteld om via KPN te internetten.

Na bellen met de klantenservice kreeg ik te horen dat als je telefoon ingesteld  is om mobiel te internetten en je dit doet, dat dit dan kosten met zich meebrengt omdat je gebruik maakt van deze dienst. Ik vroeg aan haar waarom dit dan aanstaat en kreeg het antwoord dat dit bij de meeste telefoons standaard aan staat en dat je dit op je telefoon moet uitzetten.  Ik vroeg daarop waarom dit niet standaard uit staat op de server, maar dat kan volgens haar niet. Op de website van KPN staat dat als je rekening te hoog wordt in het buitenland dor mobiel internetten en je reageert niet, dat je dan automatisch niet meer kan internetten. Dus het kan WEL! Na de vraag of ik een klacht kon insturen kreeg ik te horen dat er wellicht weinig mee gedaan zal worden. Voel me behoorlijk in de zeik genomen door de medewerkster van KPN.

Graag wilde ik van U een reactie hierop en of U mij kunt helpen.

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Le-Yuan 18 september 2012, 11:47

Wij kunnen de dataverbinding niet voor je uitzetten. Je kunt het via je toestel uitzetten, door dataroaming en/of pakketgegevens uit te vinken bij je netwerkinstellingen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Bekijk origineel

3 reacties

Reputatie 4
Badge +2
Beste dennis2,

Vervelend om te horen dat je verkeerd bent geinformeerd. De dataverbinding wordt niet standaard geblokkeerd, omdat de klant het liever in eigen handen heeft. Je kunt de dataverbinding namelijk uitzetten op je toestel. De verantwoordelijkheid ligt daarom bij de klant en niet bij KPN. Zo kun je zelf bepalen wanneer je wel of niet gebruik wilt maken van het mobiel internet.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Mijn dataverbinding op mijn toestel is waarschijnlijk aangesprongen door een besturingsupdate of app.

Ik kan als ik ga browsen of youtuben of iets anders niet zien of dit via WIFI gaat of via de mobiele dataverbinding.

Kunt U dan mijn mobiele dataverbinding UIT zetten?

Ik heb er niet om gevraagd en als ik een mobiele dataverbinding zou willen, dan moet ik dat toch niet aan mijn toestel 'vragen', maar aan U.

Ik had gevraagd om een bel en sms abonnement ZONDER web.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

Reputatie 4
Badge +2
Wij kunnen de dataverbinding niet voor je uitzetten. Je kunt het via je toestel uitzetten, door dataroaming en/of pakketgegevens uit te vinken bij je netwerkinstellingen.

Met vriendelijke groet,

Le Yuan

Reageer