Beantwoord

Hoge slotfactuur uitstellen

  • 23 December 2019
  • 9 reacties
  • 171 keer bekeken

Mijn telefoon abonnement heb ik voortijdig opgezegd ivm met vakantie dr is mijn vertelt dat er geen kosten verder aan verbonden zijn  wat klop want ik had onbeperkt bellen nu heb ik factuur van 100€ waar van ik die nu niet kan betalen en ik zou graag willen weten waar dat het bedrag vandaan komt want ik heb al vorige maand betaalt van het laatste en anders graag een regeling hier willen treffen

en waarom is mijn dan vertel dat ik geen kosten meer zou hebben en als ik 11 oktober met vakantie ben gegaan

 

*Admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt

icon

Beste antwoord door Susan_ 3 January 2020, 12:40

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +21

Goedemorgen @Mos1, welkom op het Forum en bedankt voor jouw bericht!

Afhankelijk van je abonnement kunnen er kosten aan verbonden zijn als je het vroegtijdig opzegt. Heb je een contract afgesloten voor 1 of 2 jaar en dien je deze niet uit? Dan zal er een afkoopsom gefactureerd worden, mits er natuurlijk niet iets anders met een collega afgesproken is of er sprake is van een uitzondering (zoals emigreren). 

Nu ben ik erg benieuwd naar jouw situatie. Op het 06-nummer kwam ik een oud abonnement tegen dat omgezet is naar prepaid. De factuur gaat over het verbruik van het abonnement in oktober. In oktober is er iets aangeschaft in de iTunes store voor € 32,99. Daarnaast heb je € 67,01 buiten de bundel verbruikt. Denk hierbij aan ontvangen gesprekken in het buitenland en internetgebruik in het buitenland zonder extra bundel (Thailand). Deze kosten zijn dus geen afkoopsom, maar kosten die gemaakt zijn in oktober en in november zijn gefactureerd. Deze kosten zullen dus nog wel betaald moeten worden.

Eenmalige uitstel kan je aanvragen via onze website. Wil je het in termijnen betalen? Dan moet je even contact opnemen met Collections. Dit kan alleen via 0800-0402 (in het buitenland +31612001200), je kan dan worden doorverbonden als je inspreekt 'betalen in termijnen'.

Dat bedrag van 32.99 die word afgeschreven van credit card waarvan ik ook helemaal niks van af weet hoe kan ik zou ik dat dan kennen terug zien want op me afschrift staat er itunes maar voor wat het zou zijn dat zou ik niet weten en ik heb al meerdere bedragen betaalt in november Terwijl mijn abonnement al afgesloten was 4 oktober dus hoe ik kan dan nog kosten hebben als mijn vertel is dan het klaar zou zijn en je contract verlopen 

en ik zou een regeling willen treffen of uitstel van betaling

 

vriendelijk dan

Mijn contract is gewoon verlopen 

Reputatie 7
Badge +21

@Mos1, als je een factuur krijgt, in november bijvoorbeeld, dan krijg je de abonnementskosten van november in rekening gebracht én de verbruikskosten van oktober. Omdat de verbruikskosten niet vooraf vastgesteld kunnen worden, we kunnen niet voorspellen of iemand buiten de bundel iets gaat aanschaffen via iTunes of gebruik gaat maken van zijn/haar abonnement buiten de bundel om. Dus de factuur die je nu hebt gekregen gaat over de verbruikskosten van oktober, je abonnement had je al betaald tot en met de dag dat je over zou gaan op prepaid in november.

Wat je hebt gekocht via iTunes is voor ons ook niet inzichtelijk, maar kan je wel terughalen via iTunes zelf. Dat kan via de stappen op deze website: https://support.apple.com/nl-nl/HT204088

Wat betreft je uitstel of regeling van deze factuur, dat kan op onderstaande manier:

Eenmalige uitstel kan je aanvragen via onze website. Wil je het in termijnen betalen? Dan moet je even contact opnemen met Collections. Dit kan alleen via 0800-0402 (in het buitenland +31612001200), je kan dan worden doorverbonden als je inspreekt 'betalen in termijnen'.

Mocht het nog niet helemaal duidelijk zijn dan raad ik sowieso aan om even te bellen met ons, telefonisch kan het dan misschien nog net even wat beter of anders uitgelegd worden.

Reputatie 7
Badge +21

@Mos1, ik heb na mijn laatste bericht geen reactie meer gehad. Heb je nog contact gehad en is het uiteindelijk duidelijk geworden?:slight_smile:

Goeie dag susan er is niks gelukt ik kan niet bellen vanuit het buitenland en ik wil graag regelingen voor deze 2 en kunt mijn ook uitleggen wat nou echt me kosten zijn voor me tv en internet want het is altijd weer een andere bedrag vriendelijk dank susan ik hoor graag van u

*Admin: plaatjes aangepast i.v.m. privacy.

 

 

Reputatie 7
Badge +21

@Mos1, ik zie nu 2 facturen open staan. Die van € 122,62 van je mobiele factuur van november. Het is aan te raden deze zo snel mogelijk te betalen, omdat het inmiddels januari is. Of uitstel nog mogelijk is durf ik niet te zeggen, maar heb je al geprobeerd via onze website om uitstel te vragen van deze factuur? 

Een regeling over een gespreide betaling kan alleen gemaakt worden met onze afdeling Collections en hiervoor dien je te bellen. +31612001200 is bereikbaar vanuit het buitenland. 

Voor je vaste diensten betaal je maandelijks € 63,50. Hier komt nog € 10,99 bovenop omdat je ervoor hebt gekozen om Netflix via je KPN factuur te betalen in plaats van aan Netflix zelf. Dus alles op één factuur, wat handig kan zijn! Voor je vaste diensten staat de factuur van december, totaal € 74,49, nog open. Uitstel hiervoor kan ook via de website geregeld worden! 
Je hebt de afgelopen 6 maanden gebruik gemaakt van 6 maanden korting bij je abonnement. De hoogte van de facturen is daarom de laatste keren wat anders (hoger) omdat deze korting afgelopen is inmiddels. 

Website voor uitstel van betaling: https://www.kpn.com/service/administratie/facturen/online-betaalafspraak-maken.htm
Nummer om een regeling te treffen (over meerdere maanden het bedrag verspreiden): 0800-0402 (in Nederland), +31612001200 (vanuit het buitenland).

Ja ik kan het niet betalen vandaar dat ik een regeling zou willen treffen of een uitstel en ik kan niet vanuit het buitenland bellen en ik het super goed van dat je me vragen goed beantwoord en dat het heel duidelijk is alleen wil ik dan via deze weg een regeling treffen om verder onnodige kosten te maken kunt me erbij helpen ?

Reputatie 7
Badge +30

Ik begrijp dat je het niet in een keer kunt betalen, alleen kunnen we via het forum hier geen regeling over treffen. Susan heeft meerdere keren  aangegeven wat hierin de opties zijn.Je zult toch echt met de collega's van de afdeling Collections hierover moeten overleggen wat de mogelijkheden zijn. En die zijn alleen telefonisch bereikbaar.

De klantenservice is vanuit het buitenland te bereiken door te bellen naar +31612001200, de collega's daar kunnen je doorverbinden met Collections. Als er voor jou een kostenverschil is tussen bellen naar vaste of mobiele nummers vanuit het buitenland waar je bent, dan kun je ook bellen naar +3170-3434343. Dat is het nummer van (de receptie van) ons hoofdkantoor. Als je daar aangeeft dat je vanuit het buitenland de klantenservice wilt bereiken verbinden zij je door.

Reageer