Beantwoord

Hogere toestelkosten bij verlenging externe partner

  • 25 January 2020
  • 4 reacties
  • 261 keer bekeken

  • Nieuwkomer
  • 1 reactie

Goedemorgen,

Per 28-02-2020 mag ik mijn abonnement verlengen. Ik ben al jaren klant van jullie, en vrijwel altijd tevreden. Ik was aan het kijken voor een nieuw abonnement (wel te vroeg daar ben ik bewust van, maar oriĆ«nteren) Ik keek op mobiel.nl waar ik een mooi abonnement zag voor 56 euro per maand. 0 euro aanbetalen voor de iphone 11 pro. Als ik verder wil kijken naar product bestellen, kan ik aangeven dat ik mijn nummer wil behouden, en dat mijn huidige provider KPN is. Dit abonnement op mobiel.nl wordt ook door KPN aangeboden! De enige optie is dan op verlengen drukken, dit gedaan en er komt een hele andere prijs, namelijk: eenmalige toestel kosten 102,- en nogmaals per maand 68,-Ā 

Ik vind dit een enomr groot prijs verschil voor hetzelfde product. Nu voel ik mij gedwongen om jullie te verlaten en een nieuw abonnent af te sluiten met als gevolg dat ik mijn nummer kwijt ben! ik vind het een zeer slechte klanten binding als er zoveel verschil zit in of nieuw abonnement of verlengenā€¦.Ā 

Ā 

Admin: titel van je bericht aangevuld ter verduidelijking

icon

Beste antwoord door Marcia van KPN 28 January 2020, 11:54

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Hallo @DDYĀ , je maakt hier een denkfout vrees ik, als je overstapt naar een andere provider kun je dit altijd doen met nummerbehoud. Je moet dit wel meteen aangeven bij het aangaan van de overstap, als je eenmaal over bent kan het nummer niet meer meegenomen worden daar je dan geen klant meer bent van de oude provider en het nummer is vervallen.

Je nieuwe provider kan nummerbehoud voor je regelen bij het afsluiten van een nieuw contract.

Ā 

@Jan-DĀ 

beste Jan,

bedankt voor je bericht, ik begrijp je uitleg. Maar ben het niet met je eens, als ik zo vrij mag zijn.Ā 
Ik kan paar opties doen, nummer behoud ja of nee.Ā 
Als ik nee doe sluit ik een nieuw abonnement af. Dus tot juni sowieso dubbele kosten.Ā 
als ik op ja druk, vraagt ie wat is je huidige profider. Ik druk dan kpn in, waardoor ik op verlengen moet drukken ( omdat het abonnement ook wordt aangeboden door kpn)Ā 

Als ik vervolgens in het verleng scherm kom, kost het mij of 189,- eenmalig toestel en 56 euro per maand.

of 90,- eenmalig toestel, en 68 euro per maand.Ā 
Ā 

Dat zijn de enige opties.Ā 
Jouw reactie wat betreft nummer behouden kan altijd dat weet ik, alleen omdat ik al klant ben bij kpn en weer via kpn een telefoon afsluit moet ik verlengen met als consequentie dat dit veeeel veeeeel duurder wordt.Ā 

Ā 

Ā 

Hallo @DDYĀ , het grote voordeel van een lopend contract is dat je na einde vaste contract niet hoeft te verlengen als dat geen voordelen voor je biedt, het contract loopt dan gewoon door met een opzegtermijn van 1 maand.

Zat er bij je vaste contract een toestel inbegrepen waar je voor betaalt, zou dat na je vaste contract afbetaald moeten zijn en moet je dus opletten dat je niet door blijft betalen aan een reeds afbetaald toestel, zoals in het verleden en nu nog steeds wel eens fout is gegaan en nog gaat.

Ā 

Reputatie 7
Badge +30

Beste @DDY, welkom! Als ik mij niet vergis, krijgt mobiel.nl verschillende provisies van KPN voor een nieuw abonnement en een verlenging. Het klopt in dit geval dat je bij een verlenging meer bijbetaalt voor je toestel dan bij een nieuw abonnement.

Ā 

Je kunt er voor kiezen om over te stappen naar een andere provider. Je gaat dan vaak wel aansluitkosten betalen. Ook kan je dan geen gebruik meer maken van het uitstekende netwerk en klantenservice van KPN! Mocht je er onverhoopt toch voor kiezen om over te stappen naar een andere provider, dan mag je je 06-nummer gewoon meenemen. Je kunt dan inderdaad bij je bestelling aangeven dat je voor nummerbehoud kiest.Ā