HTC ONE X Lease toestel

• 14 september 2014
  • 3 reacties
  • 568 keer bekeken

Beste KPN medewerker,

Ik heb al bijna 2 jaar bovengenoemd leasetoestel. Ik ben toen het contract aangegaan en in het begin nooit geweten dat ik een leasetoestel had, maar dat is niet meer te achterhalen(wellis nietes verhaal tussen mij en de verkoper die re niet meer werkt) en ik heb er voor getekend. Maar nu zou ik eigenlijk willen weten wat het nu precies inhoud zo'n lease toestel. Ik zou er vanuit gaan dat als je problemen hebt met je telefoon(net als bij een auto) je deze gratis kunt laten repareren. Mijn toestel deed het begin juni plotseling niet meer toen ik deze van de lader heb gehaald. Het toestel is toen door de winkelier van de telefoonwinkel(Optie 1) opgestuurd ter reparatie naar het bedrijf (Dynaflex). het duurde even voor we eindelijk iets hoorde en dat was de vraag of ik akkoord ging met het betalen van een bedrag van Euro 266 voor de reparatie van het toestel. (Het bedrijf gaf aan dat er valschade aan mijn toestel zat en ja hij was ooit gevallen en er miste een hoekje van mijn scherm maar dat was maanden geleden en hij heeft het altijd gewoon gedaan) Er moest een nieuwe glasplaat, accu en een "onderdeel" vervangen worden. Ik heb mijn jawoord (onder protest)gegeven dat ze deze konden repareren. Toen duurde het maar en duurde het maar. De eigenaar van de telefoon winkel heeft gemaild en ik heb het bedrijf een keer gebeld en toen kreeg ik de mededeling dat het moederboard vervangen moest worden(dit is volgens mij ook de reden dat mijn toestel een Imei nr heeft gekregen) en deze niet op voorraad was. Half juli heb ik het toestel eindelijk weer retour ontvangen maar het toestel werkte niet. We konden mijn  pincode niet invoeren, waar door de eigenaar van de winkel het toestel maar weer heeft opgestuurd en toen na weer 1 maand wachten kreeg ik het toestel eindelijk(kosteloos??) retour en hij werkte ook nog goed. Tot vanochtend. Ik haalde het toestel van de oplader en ik kon weer niets intoesten. Ik heb het toestel 3x uit aan aangezet en toen deed hij het plotseling weer. FF het toestel niet gebruikt en ik kan weer niets intoetsen. Weer 3x a en uit gezet en hij doet het weer. Ik ga dus morgen weer naar de winkel met deze klacht. Ik had net afgelopen week bij de winkel besloten het toestel(abonnement loopt af) over te nemen(kosten euro 92,00) en ook de daarvoor bestemde papieren binnen gehad, maar op die papieren die ik van jullie heb ontvangen staat nog het oude imei nr. Ik ga dit ook aangeven bij de winkel dat er niets van klopt.

U kunt zicht misschien voorstellen dat ik hier ontzettend van baal allemaal en hoop dat u als KPN misschien iets voor me kunt beteken.

Met vriendelijke groeten,

Bert Ziengs

******** **

**** ** Nijkerk

06-********

Bericht bewerkt door Admin in het kader van het privacybeleid op het Forum.

Bewerkte gegevens opgeslagen voor verwerking door KPN Webcare

3 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Om welke winkel gaat het hier? KPN doet namelijk helemaal geen zaken met Dynafix. Jou verhaal geeft eigenlijk al aan waarom KPN dat niet doet.

Als je zo veel problemen hebt met het toestel zou ik hem persoonlijk nooit overnemen..? Als je besluit om het toestel toch wel over te nemen maakt het niet uit dat het imei nummer niet klopt. Je betaald dan het overname bedrag en klaar.

Als je het toestel gaat inleveren zal het bovenstaande verhaal wel vermeld moeten worden, omdat KPN anders denkt dat je een verkeerd toestel inleverd.

Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig of er iemand is die in ieder geval ook kan vertellen wat een lease toestel is.

Wat voor voordelen heeft een lease toestel, want dit heb ik nooit gehoord.

Reputatie 7
Badge +24
Beste Bert, 

wat een vervelend verhaal, ik snap heel goed dat je hiervan baalt! Uiteraard wil ik graag kijken wat wij als KPN zijnde hierin kunnen betekenen, aangezien dit niet de bedoeling is. Echter, om het verhaal goed duidelijk te hebben, wil ik je graag even bellen als daartoe de mogelijkheid bestaat. 

Wil je me in een privébericht je 06-nummer, postcode en huisnummer toesturen? Doordat je deze openbaar hebt geplaatst, heeft onze administrator deze weggehaald, zodat niet iedereen jouw persoonlijke gegevens ziet op het forum. Graag hoor ik ook of ik je vandaag of morgen even kan bellen hierover. 

Met vriendelijke groet, 

Cindy

Reageer