Beantwoord

Huidig abonnementsnummer wijzigen naar een ander nummer dat ik al bezit op een prepaid kaartje

  • 4 April 2020
  • 6 reacties
  • 433 keer bekeken

Beste KPN, 

Ik heb een kpn prepaid sim kaart met een erg mooi nummer (Nr. 1) gekocht via internet. Echter heb ik nog een twee-jarig lopend abonnement met Nr. 2. Ik zou mijn huidige abonnement Nr. 2 laten vervangen door het nieuw gekochte prepaid Nr. 1. Dan geniet ik de komende twee jaar van Nr. 1 als telefoonnummer.

Sidenote: het gaat om een privé abonnement. Deze situatie geld niet voor mijn huidige klant gegevens, ik help iemand anders. Ik krijg tot nu 2 verschillende dingen te horen van de klanten service, dus graag het antwoord van iemand die het echt zeker weet. 

 

Alvast Bedankt! 

 

 

icon

Beste antwoord door Erwin van KPN 7 April 2020, 13:57

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

6 reacties

Hoi @ProHuman . Welkom op het forum.

Helaas moet ik je teleurstellen. Dit werkt niet. Het overzetten van een nummer dat al actief is als KPN-nummer (Prepaid of Postpaid) is niet mogelijk.

Ik ben nu wel even benieuwd wat je nog meer voor informatie hebt gekregen van mijn collega's?

 

Ik heb niks meer gehoord en ga er van uit dat je momenteel voldoende informatie hebt. Mocht je toch nog vragen hebben, stel ze gerust.

@ProHuman. Het is wel mogelijk om die prepaid om te zetten naar een abonnement.

Maar ja, dan heb je 2 abonnementen. Dus kun je die met het niet mooie nummer aan iemand anders doordoen d.m.v. een contractovername !
Tip: loopt er i.c.m. met dát abonnement een toestellening dan deze eerst geheel in 1 x afbetalen (zie kpn.com/aflossen). Anders gaat dat mee in de contractovername en het toestel wil je n.m.m. houden.

Handiger kunnen we het niet maken.

Beste, 

 

Ik ben nu wel even benieuwd wat je nog meer voor informatie hebt gekregen van mijn collega's?

@Erwin_ de '2 verschillende dingen' ontstonden tijdens een telefoon gesprek met een klantenservice medewerkster wie mij vertelde dat je helemaal onder geen enkele omstandigheid van nummer kon veranderen, wat dus niet klopt. Dit vond plaats na een helder gesprek waarin de mogelijkheid van life portering werd uitgelegd. Helaas ging dit laatste niet op omdat de aanvrager van het abbo+toestel dit niet kon verwerken. 

@PeterG bedankt voor uw reactie, helaas verschillen wij toch wel van mening over het begrip 'handig' ;)

Handig is voor mij de mogelijkheid die mijn vraag suggereert. (en dus niet iemand moeten gaan zoeken die toevallig net een abbo wil zonder toestel en dat via mij wil laten afsluiten om het vervolgens op zijn naam te zetten c.q. mijn abbo over te nemen.) 

Maar zeker bedankt voor uw meedenken! 

 

Ik ben er helemaal uit inmiddels. Helaas lukte het allemaal niet waardoor ik een erg mooie aanbieding mis moest lopen..

 

Groeten! 

Ja, dat snap ik. Maar uw ‘handig’ gaat en kan nou eenmaal niet en is dat dus niet mogelijk en derhalve juist … niet handig. :wink: en dus: Handiger kunnen we het niet maken.

Haha ook weer waar ;)

 

Misschien dat het ergens in de toekomst mogelijk gemaakt wordt.