Beantwoord

hussel duurder

  • 26 January 2020
  • 28 reacties
  • 940 keer bekeken

Reputatie 2

Hoi. ben toe aan een nieuw abonnement met mijn gezinsleden. willen alle 4 hierbij een nieuwe telefoon. Hebben nu een ‘compleet’ abonnement waarbij ieder van ons gezinskorting heeft. dus is 4x5=€20,- korting totaal.

Hebben verder niets van kpn, alleen 4 mobiele abonnementen.

Mezelf verdiept in Hussel, en zover als ik begrijp kan ik niet bij ‘compleet’ blijven als ik ook een nieuwe tel. wil. ik krijg dan nml. een nieuw abonnement en dit wordt dan automatisch een Hussel.

verbeter me als ik het mis heb, maar heb dit geprobeerd in de webshop en lijkt te kloppen.

hussel kent geen familiekortng bij alleen mobiel, dus kost mij dit bij 4 ‘hussel’ abonnementen van 2 jr 4x5x48=€960,- extra vanwege vervallen familie voordeel.

En dat omdat we een nieuwe telefoon willen, want abonnement blijft nagenoeg hetzelfde?

Denk nog steeds dat mijn beredenering fout is, want kan me niet voorstellen dat ik €240,- p.p. betaal voor een nieuwe naam?

kan iemand mij uit mijn droom/nachtmerrie halen?
alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 28 January 2020, 15:58

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

28 reacties

Reputatie 2

enigste optie zou dan zijn om deze abonnementen te laten doorlopen en bij derde losse telefoon te kopen. die daar duurder is, maar onder aan de streep goedkoper omdat ik dan familie voordeel hou.

als mijn beredenering in ieder geval klopt?

 

Reputatie 7
Badge +28

Je kunt jouw abonnementen ook ongewijzigd laten doorlopen.

Je behoudt dan alle huidige voordelen. Niet verlengen betekent ongewijzigd doorlopen. 

Wil je een nieuwe telefoon? Koop dan zelf ergens een telefoon en zet daar het oude simkaartje in. 

Reputatie 7

Heb je wel eens gedacht aan het overstappen naar een andere provider waar ze nog wel korting geven als je alleen mobiele abonnementen afneemt en waar je daarbij ook nog eens per maand 2GB extra data krijgt.

Een vergelijk:

Dat scheelt je voor 4 abonnementen dus minimaal €240,- per jaar voor het abonnement en grote kans dat het toestel ook nog eens goedkoper zal zijn.

Reputatie 2

Je kunt jouw abonnementen ook ongewijzigd laten doorlopen.

Je behoudt dan alle huidige voordelen. Niet verlengen betekent ongewijzigd doorlopen. 

Wil je een nieuwe telefoon? Koop dan zelf ergens een telefoon en zet daar het oude simkaartje in. 

wat ik dus inderdaad ook zelf aangeef in het bericht onder mijn vraag. beredenering van mij klopt dus?
 

Reputatie 7
Badge +28

Ja, wij schreven die berichten tegelijk. 
Je hebt het dus goed begrepen.👍

Reputatie 2

@wjb. zat net te kijken naar vodafone. red together abonnement. ook data delen met gezinsleden. vodafone ook goede dekkingsgraad.  gaan al enkele jaren in turkije op vakantie en vodafone telt turkije ook al e.u. land voor je databundel.

verder hebben wij ook ziggo, dus extra aantrekkelijk. alleen idioot dat we dan weer 4x aansluitkosten hebben á €25,- en toestel bij vodafone stuk duurder is dan bij kpn. 

mijn beredenering klopt dus, want dat wil ik dus bijvoorbaat weten?

 

Reputatie 7
Badge +24

Ja dat klopt dus. Als je overstapt naar een andere provider, bedenk dan dat die misschien niet onderling gratis bellen heeft. En misschien niet mb's delen.

Reputatie 2

lees net ‘de hussel voordelen gelden niet bij alleen mobie abonnementen’ houdt dit dan óók in dat onderling gratis bellen en mb’s delen vervalt?
 

 

Reputatie 7
Badge +24

Ok. Dat weet ik dan niet.

Staat er toch duidelijk in bij het vierde vinkje dat blijft gelijk.

Wat ik daaruit opmaak als het zonder compleet te zijn niet kan, kan het ook niet zonder Hussel.

Reputatie 2

Krijg het idee dat kpn je niet als volwaardige klant ziet als je geen thuis tv/internet van ze afneemt. moeten ze maar goed doen, zal ze wel klanten opleveren. NOT.  Vind het jammer. kpn indertijd afgesloten vanwege hun dekkingsgraad ,kwaliteit en service.

Tja dat proberen alle providers alleen doet TM het met het meest aantrekkelijke aanbod als je geen tv nodig hebt. Die aansluitkosten blijf ik ook moeite mee houden je wil al klant worden dan word je nog met extra kosten belast.

Reputatie 2

Staat er toch duidelijk in bij het vierde vinkje dat blijft gelijk.

Wat ik daaruit opmaak als het zonder compleet te zijn niet kan, kan het ook niet zonder Hussel.

staat ook dat ik 5 of 7,50 euro korting krijg. op mobiel abonnement. eerste vinkje. maar dat is ook alleen icm tv of vast internet. maar lees eens het groene balkje stukje boven het plaatje…

impliceert dat hussel voor alleen mobiel niet geldt!

Ja dat klopt compleet gold zover ik weet ook niet voor enkel mobiel!

Neem je bij KPN alleen mobiel af ben je in mijn ogen een dief van je eigen portomonnee.

Twee of meer mobiele abonnementen leveren je niks op wat voordeel betreft. Zeker niet afgesloten na 8 oktober heb je nog voordeel op het thuis product zal dat niet veranderen. Voor mobiel gelden dan de huidige voorwaarden.

Reputatie 2

Ja dat klopt dus. Als je overstapt naar een andere provider, bedenk dan dat die misschien niet onderling gratis bellen heeft. En misschien niet mb's delen.

even gekeken. heb dan met allemaal onbeperkt bellen (dus niet alleen onderling). mb’s delen met de rest vanuit 1 account. 

zie nu zelfs dat dit ‘friends en family’ pakket geen aansluitkosten hanteert. scheelt toch weer 4x25 is 100 euro.

https://directsales.vodafone.nl/together

enigste belemmering is nu nog dat telefoons in de webshop daar duurder zijn dan bij kpn en dat ik altijd huiverig ben voor wat er allemaal fou kan gaan bij wisselen provider.

Reputatie 2

Ja dat klopt compleet gold zover ik weet ook niet voor enkel mobiel!

Neem je bij KPN alleen mobiel af ben je in mijn ogen een dief van je eigen portomonnee.

Twee of meer mobiele abonnementen leveren je niks op wat voordeel betreft. Zeker niet afgesloten na 8 oktober heb je nog voordeel op het thuis product zal dat niet veranderen. Voor mobiel gelden dan de huidige voorwaarden.

betaal echt €5,- minder per abbo. en heb alleen mobiel. even gegoogeld en oude pagina gevonden van compleet...

 

Die 5 of 7,50 heb je met hussel  in combinatie met internet en tv wat hoe dan ook vervalt is dubbele data, ter voorbeeld je zou van een 2 Gb naar een 5Gb bundel moeten om iets vergelijkbaars te hebben. Zonder korting € 21,50.

Als de prijs en voorwaarden bevalt en KPN bevalt 1 tip op basis hiervan.

 

En dat omdat we een nieuwe telefoon willen, want abonnement blijft nagenoeg hetzelfde?

Laat de abonnementen als Sim only doorlopen en tast in de buidel en schaf zelf de telefoon aan. Kijk een bij Belsimpel mogelijk is het toestel naar keuze het goedkoopst.

 

Samengevoegd.

Reputatie 7

Die 5 of 7,50 heb je met hussel  in combinatie met internet en tv wat hoe dan ook vervalt is dubbele data, ter voorbeeld je zou van een 2 Gb naar een 5Gb bundel moeten om iets vergelijkbaars te hebben. Zonder korting € 21,50.

En dus moet je inderdaad niet bij KPN zijn voor mobiele telefonie als je niet ook vast Internet bij KPN hebt ondergebracht.

Reputatie 2

@galdor68. die dubbele data was voor mij toch niet van toepassing. als kpn nu gewoon die 5 euro had gehandhaafd, dan was ik niet aan dit geneuzel bgonnen. maar nu de beerput open is, bemerk ik toch wel dat ik idd dief van eigen portomonnee ben. krijg icm ziggo dubbele data en gratis zender. kan dan nu een extra zender die ik nu betaald heb daarvoor gebruiken.

wil dan wel alle abbo’s tegelijk overzetten. helaas is dit in mrt,april en 2x half juli. waatbij hoofdacc. in juli is. als het dan niet goed gaat ben ik telefoonloos op vakantie. en na de vakantie eigenlijk zonde, omdat we in turkije wél internet van vodafone hebben.(EU ondersteund)

Reputatie 2

Hoi. ben toe aan een nieuw abonnement met mijn gezinsleden. willen alle 4 hierbij een nieuwe telefoon. Hebben nu een ‘compleet’ abonnement waarbij ieder van ons gezinskorting heeft. dus is 4x5=€20,- korting totaal.

Hebben verder niets van kpn, alleen 4 mobiele abonnementen.

Mezelf verdiept in Hussel, en zover als ik begrijp kan ik niet bij ‘compleet’ blijven als ik ook een nieuwe tel. wil. ik krijg dan nml. een nieuw abonnement en dit wordt dan automatisch een Hussel.

verbeter me als ik het mis heb, maar heb dit geprobeerd in de webshop en lijkt te kloppen.

hussel kent geen familiekortng bij alleen mobiel, dus kost mij dit bij 4 ‘hussel’ abonnementen van 2 jr 4x5x48=€960,- extra vanwege vervallen familie voordeel.

En dat omdat we een nieuwe telefoon willen, want abonnement blijft nagenoeg hetzelfde?

Denk nog steeds dat mijn beredenering fout is, want kan me niet voorstellen dat ik €240,- p.p. betaal voor een nieuwe naam?

kan iemand mij uit mijn droom/nachtmerrie halen?
alvast bedankt.

Foutje in berekening.. moet bij 2 jr abbo natuurlijk 4x5x24=€480,- euro zijn. dus €120,- p.p. 

Neemt niet weg dat dit nog steeds idioot bedrag is voor alleen andere naam.

Mee eens daar hebben alle klanten last van ook de nu samengevoegde Telfort klanten die met toestel willen verlengen. Wat ik nu heb lukt me onder de KPN naam en het Hussel aanbod niet.

Reputatie 7
Badge +30

Hoi Seeker, goede vraag! Het klopt dat je bij Hussel geen korting meer krijgt als je geen vast internet van ons afneemt. De overige voordelen: onderling gratis bellen, MB's delen, blijven wel. 

Er is je al wat geadviseerd over rondkijken, dat kan ik me voorstellen in jouw geval met ook vaste diensten bij een andere provider. Ik zie je natuurlijk het liefst bij ons blijven, maar uiteindelijk moet je zelf de keus maken die voor jou en je gezin het beste past. 

Ik zie niet direct terug wat voor abonnementen jullie nu hebben qua data e.d., maar wellicht nog het overwegen waard:  1x de unlimited data van €37,50 per maand, en dan voor de overige familieleden een goedkoper abonnement met 0 of 2 GB (€15 of €20). Je kunt dan vanuit het Unlimited abonnement de andere drie abonnementen dan elke maand van data voorzien. Je kunt maximaal 25 GB aan data uitdelen.

Reputatie 2

@erik. sportieve reactie. complimenten. wel absurd eigenlijk dat kpn alleen voor totaal-klanten in de weer is. maar goed, daar kan jij ook niks aan doen.

 hebben nu 1x 10 GB met onbeperkt bellen en 3x 0 GB.  voldoet momenteel voor ons.

Momenteel willen we met 1 abbo een nieuwe telefoon. dus afweging gemaakt om 1 abbo te vernieuwen. maar laten toch abbo’s zo en kopen 1 losse tel. bij derden. zogauw de rest een nieuwe telefoon wil stappen we over naar Vodafone, met Red together.

Jammer, want ben altijd tevreden en lovend naar iedereen geweest over kpn.

In het huidige tijdperk van klantenwerving en klantbehoud had ik anders best de achterliggende gedachte achter de beleidsvoering willen weten.

 

 

 

Reputatie 2

...en 3x 150 min bellen met 0 GB. (zag de onvolledigheid in vorig bericht)