Beantwoord

iDEAL betaling terugstorten AUB!

  • 25 October 2019
  • 4 reacties
  • 352 keer bekeken

Op 10 oktober betaling gedaan van €300,- op de website van KPN via iDEAL voor het afsluiten van een nieuw abonnement + toestel. Volgende dag gebeld door koerier met de mededeling dat bij levering toestel nogmaals dit bedrag moest worden betaald. Dit ging het totaalbedrag zelfs te boven naar de waarde van het toestel… Na mijn mededeling dat ik hier niet mee akkoord ging kreeg ik binnen een minuut een sms dat mijn bestelling (19101012247541_1 - ordernummer 523781901) was geannuleerd.

Eerste gesprek met de Helpdesk leverde op dat er ‘aan gewerkt’ zou worden en de €300,- binnen een aan taal werkdagen teruggestort zou worden. Tot vandaag gewacht(25/10) en nogmaals contact met de Helpdesk te hebben genomen en nu het antwoord kreeg dat de terugbetaling pas rond 20/11 zou kunnen plaatsvinden. 

Ik verwacht dat KPN dit probleem binnen een aantal werkdagen kan oplossen. De combinatie betaling website/iDEAL + de info naar de koeriersdienst zorgt dat meerdere (toekomstige) klanten met dit probleem te maken zullen krijgen.

Mvg, Leo.

icon

Beste antwoord door Erik van KPN 4 November 2019, 08:59

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een nieuw topic.

4 reacties

Reputatie 7
Badge +30

Hey Leo, welkom op het forum! Beetje vreemd dat je dan twee keer zou moeten betalen voor je toestel. Het lijkt me dat dit ook een foutje was. Maar inderdaad is het zo dat als je bij de koerier aangeeft ergens niet akkoord mee te zijn, dat deze geen keus heeft dan je order te annuleren. Je krijgt dan natuurlijk het geld wat je betaald hebt terug. Normaliter ook binnen enkele dagen al. Ik kijk dan ook graag voor je wat hier aan de hand is. Vul je profiel in en laat even weten als je dat gedaan hebt. Dan kijk ik dit na.

Hallo Erik,

Profiel ingevuld. Kan uiteraard geen screenshot maken van de betaling op mijn mobiel. iDeal betaling met kenmerk: 10-10-2019 21:27 017000293267876

Mvg, Leo

Reputatie 7
Badge +30

Dank je, Leo. Ik ga dit even verder navragen. Want normaliter krijg je bij een annulering binnen 5 dagen nadat wij het toestel weer terug hebben je geld ook terug. En die periode is inmiddels voorbij. Zou je me de verdere details of een screenshot van de betaling willen sturen per mail? Dan kunnen we aan de hand daarvan dit gaan oplossen. Je krijgt een privébericht van me met het mailadres.

Reputatie 7
Badge +30

Goed nieuws, Leo! We hebben de betaling gecrediteerd. Je hebt het dan binnen enkele werkdagen weer terug op je rekening. 

Dit is ontstaan omdat het bestelsysteem per abuis jouw betaling niet heeft gezien. Van daaruit kwam dan ook het belletje van de koerier dat je moest betalen, want die ziet dan ook alleen dat er geen betaling is. Vervolgens is geannuleerd waarbij je dan normaliter het bedrag ook binnen enkele dagen terug hebt. Alleen, omdat het systeem nu geen betaling zag, kwam er ook geen terugbetalingsorder. Excuses dat het zo lang geduurd heeft!