Beantwoord

Ik heb bel en sms onbeperkt van KPN, toch extra kosten op mijn factuur?

  • 9 October 2019
  • 10 reacties
  • 2022 keer bekeken

Reputatie 3
Badge
We hebben gratis bellen en msn'n Nu blijkt dat ik toch voor het gesprek van de mobiel moet betalen. Het is niet veel 0,20 eurocent maar toch. Het klopt niet.
Vr gr Hennie.

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid
topic verplaatst naar juiste board
icon

Beste antwoord door Nadia 10 October 2019, 12:38

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 3
Badge +1
MSN?
Bedoel je niet SMS?

Voor wat betreft de kosten....
De kosten binnen je bundel zijn voor gesprekken naar standaard vast en mobiel.
Daar vallen niet de betaalnummers onder.
Reputatie 7
Badge +24
Gratis? Niets bij KPN is gratis. Hoe komt u erbij "gratis"?
Niet alles is gratis.

Heb je misschien een 09-nummer gebeld? (0900, 0906, 0909).
Daarbij zijn de verkeerskosten dan gratis, maar de kosten daar bovenop betaal je apart. 😉

Dus "dit nummer kost 10 cent per minuut + de kosten van uw provider". Dan worden die 10 cnt per minuut apart gerekend.

Goeie uitleg op de site van Simyo, maar geldt voor alle providers.

@moderator, deze vraag hoort onder Mobiele abonnementen.
Reputatie 3
Badge
Omdat wij 4 producten afnemen bij de kpn met een abonnement van 10 euro per maand waarin het bellen gratis is. Ook naar mobiele nrs. Tevens het smsén.
Gratis je bedoelt onbeperkt bellen en sms? Dat is niet helemaal gratis je betaald niet voor belminuten met de eerder genoemde uitzonderingen.
Reputatie 7
Hallo @Kanty, welkom op het KPN forum. Goed dat je hier een vraag stelt. Ik lees hier enkele posts die niet persé bijdrage aan je vraag. Met gratis bedoel je waarschijnlijk dat je voor een vast bedrag per maand, onbeperkt kunt bellen en sms'en. Lekker onbezorgd en zonder extra kosten gebruik van je mobiele abonnement. Dan kan ik me voorstellen dat je verrast bent dat je toch nog extra kosten hebt gemaakt. We leggen het hier graag uit, hoe dat precies zit!

Onbeperkt bellen en sms'en met KPN mobiel
Maak je gebruik van Onbeperkt bellen en sms'en van KPN mobiel? Top dan bel je altijd onbezorgd naar Nederlandse mobiele en vaste nummers. Afhankelijk van wanneer je abonnement is gestart, heb je zelfs onder de nieuwste voorwaarden ook onbeperkt bellen en sms'en naar Europese nummers! Jeej, nog meer vrijheid.

Extra kosten mobiel bellen?
Maar waarvoor worden er dan extra kosten in rekening gebracht? Er zijn enkele uitzonderingen, en deze heeft PeterG al heel mooi uitgelegd. Bedankt, Peter!
Voor servicenummers en internetnummers betaal je 'extra'. Je herkent zo'n nummer door: 0800- of 0900- vooraan het nummer. Servicenummers worden zo genoemd omdat de meeste organisaties hier gebruik van maken om de klant 'service te bieden. Ook onze klantenservice maakt gebruik van zo'n servicenummer: 0800-0402.

Het bellen naar 0800-nummers is altijd gratis. De minuten gaan niet van je belbundel af. Voor het gebruik van 0900-nummers betaal je wel extra. Hoe hoog de extra kosten zijn, hoor je aan het begin van het gesprek (= de servicekosten). De minuten gaan gewoon van je belbundel af (= de verkeerskosten).

Ik hoop dat met hulp van de KPN community en bovenstaande het helder is waarom je extra kosten hebt gemaakt. Heb je nog vragen? Stel ze hier gerust. We helpen je graag 🙂
Reputatie 3
Badge
Dus de 06 nrs zijn gratis? En ik heb gebel naar een 06 nr, en dat is in rekening gebracht.
@Nadia kan a.d.h.v. je ingevulde profiel je factuur inzien en het vast wel verklaren.

(geef eens de eerste 5 cijfers van dat nummer hier...; niet verplicht 😉 )
Reputatie 7
Ha, @Kanty. Nederlandse mobiele nummers zijn bij een onbeperkt bel en sms abonnement van KPN bij de prijs inbegrepen. Geen extra kosten 🙂
Reputatie 7
Ja, ik heb inzage in de facturen, @Kanty. Heb geen 'extra' verbruik gezien. Nu heb ik de factuur bekeken die je op het adres van je forumprofiel hebt geregistreerd. Om verwarringen te voorkomen, zou je het mobiele nummer willen aanvullen in je profiel? Dan kijk ik er even naar 🙂

Reageer